gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 19:52

Vanmorgen heb ik gereageerd in een topic over een bepaalde pensionstalling. Ik wou net even kijken in dat topic naar nieuwe reacties: topic verdwenen.

Ik heb nog even getwijfeld of ik misschien niet op verzenden heb gedrukt ofzo, dus via mijn geschiedenis geprobeerd het topic weer op te zoeken. Als ik er dan op klik kom ik weer in de gewone lijst met topics terecht.

Topics worden toch niet verwijderd maar gewoon op slot gezet? Dan moet dit topic toch te vinden zijn?

Ik begin aan mezelf te twijfelen of ik het gedroomd heb ofzo..:')

Anoniem

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:53

Volgens mij weet ik over welk topic je het hebt en is deze verwijderd omdat dat topic niet is toegestaan. Ik kan de moderator die het topic heeft verwijderd wel even vragen of ze hier toelichting kan geven, want het is niet mijn onderdeel.

Het kan inderdaad kloppen dat een topic dan ineens verdwenen is, wij verwijderen wel eens topics overigens, maar vaak sluiten wij ze liever.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:55

Je hebt gelijk, dat topic is weg.
Meestal staat er nog binnen 24 uur gaat dit verwijderd worden, maar nu is het zo weg.

Stal T. zal wel (terecht) geklaagd hebben over smaad.

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 19:57

Ik vind sluiten wel fijner, desnoods met een melding er in dat de OP weg is omdat het niet is toegestaan.

Maar gewoon verwijderen vind ik best gek, reageer je op iets en is het hele topic van de boktbodem verdwenen. De bokkers die er op reageren kunnen natuurlijk niet ruiken dat het niet mag en daarom verwijderd is.

Ik dacht trouwens dat ervaringen uit eerste hand wel mochten?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:01

zorro schreef:
Ik vind sluiten wel fijner, desnoods met een melding er in dat de OP weg is omdat het niet is toegestaan.

Maar gewoon verwijderen vind ik best gek, reageer je op iets en is het hele topic van de boktbodem verdwenen. De bokkers die er op reageren kunnen natuurlijk niet ruiken dat het niet mag en daarom verwijderd is.

Ik dacht trouwens dat ervaringen uit eerste hand wel mochten?

Dat dacht ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:04

Normaliter blijft een topic een dag ongeveer staan met de mededeling dat het topic niet aan de regels voldoet en hierdoor verwijderd zal worden. Ik heb de moderator een pb gestuurd of ze hier toelichting op kan geven, een foutje maken is menselijk.

OP verwijderen en sluiten, is op zich een idee, maar is dat dan niet nog raarder? Dan zie je dus reacties staan die nergens meer op slaan, de titel moet aangepast worden, heel veel berichten moeten aangepast worden dan wel niet verwijderd worden.

Een topic verwijderen gebeurt vaker dan je denkt, het kan soms voorkomen dat iemand een topic mist, maar dan kun je altijd een topic zoals dit openen en krijg je uitleg :j Dat is uiteraard geen probleem.

Het is wel een regel, die je overigens kunt nalezen in de Regels en Richtlijnen, dat zulk soort topics niet mogen, dus degene die reageren zouden het in principe kunnen weten. Nu leest natuurlijk niet elke Bokker alle Regels en Richtlijnen door, dat begrijp ik ook.

Nogmaals, het is niet mijn onderdeel, dus even geduld tot degene kunnen antwoorden die er wel verstand van hebben, voordat ik verkeerde informatie doorgeef :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:07

Citaat:
kritiek op bedrijven
Op Bokt is het toegestaan om ervaringen met bedrijven en organisaties te delen: positief èn negatief, daarbij mogen ook namen genoemd worden. We willen je wel aanraden om bij een klacht altijd eerst contact op te nemen met het bedrijf. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en de meeste daarvan kunnen na onderling overleg opgelost worden: daar worden jij én het bedrijf beter van. Als je toch kritiek wilt leveren op een bedrijf, zijn daar een aantal voorwaarden aan verbonden:
Je ervaring moet uit de eerste hand zijn, ervaringen van anderen en/of roddels en geruchten mogen niet worden geplaatst.
Eventuele kritiek moet gefundeerd zijn: beschrijf bijvoorbeeld wat er mis gegaan is en waarom je een bepaalde mening hebt.
Je ervaring moet neutraal beschreven worden: een reactie met krachttermen, beledigingen et cetera is niet toegestaan.


Sorry, maar ik denk niet dat wij konden weten dat het topic verwijderd ging worden.
Door welk punt dan?

Anoniem

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:08

Bruintje, nogmaals ik kan je dat niet vertellen, hierboven probeer ik 't een en ander uit te leggen, daarna vraag ik om geduld tot degene die je het wel kan vertellen online is en hier antwoord kan geven.
Het is niet nodig om de regels hier bij te plakken, want ik kan je dat niet vertellen.

Ik geef algemeen antwoord, dus vaak staat er in de Regels en Richtlijnen wat wel en niet mag, dus als je een topic tegenkomt die daar niet aan voldoet, dan kun je weten dat het topic verwijderd zal worden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:10

Het is niet je onderdeel, maar geeft wel aan dat de bokkers die gereageerd hebben konden weten dat het topic op slot ging. :?
Precies daarom pak ik de regels er wel bij.


En het is niet dat ik niet wil wachten op de andere mod, maar zeg dan geen dingen waarvan je niet weet hoe het zit :)

Anoniem

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:13

Nee, ik geef aan dat topics wel vaker verwijderd worden, zie het algemene stukje uitleg die ik geef.
Daarnaast vind ik je toon onnodig fel naar mij toe, ik probeer TS te helpen en uit te leggen hoe het werkt.
Daarnaast heb ik voor haar gelijk contact opgenomen met de moderator die wel kan vertellen waarom dit specifieke topic verwijderd is en waarom het anders is gegaan.

Ik zeg geen dingen waarvan ik niet weet hoe het zit, zoals je kunt lezen ben ik juist degene die steeds aangeeft die niet kan vertellen waarom.

Dan laat ik het nu hierbij, want het gaat offtopic en dat is niet de bedoeling ;)

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 20:15

Een lege openingspost met uitleg en het topic op slot vind ik prettiger. Dat hoef ik me tenminste niet af te vragen of ik alles gedroomd heb. De reacties kunnen gewoon blijven staan en de titel op. 'Nieuwe' lezers kunnen immers toch niet reageren. Maar de volgende bokkers weten dan wel hoe en wat.

Maar bedankt dat je de betreffende mod even op dit topic wilt wijzen, ik ben heel benieuwd naar uitleg. Dat stukje wat bruintje plaatste is wel waar ik van uit ging. Maar ik begrijp dat jij niet voor anderen kan praten hoor!

Anoniem

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:16

Ik zal je suggestie meenemen achter de schermen :j Misschien is dit wel een veel vriendelijkere manier, ik heb geen idee hoe de rest daarover denkt :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:17

Waar ben ik fel?
Doordat ik regels aanhaal en vraag welk punt dan?
Ik mis daar echt fel zijn hoor.
Dan stond er wel een boze smiley of 6 uitroeptekens of iets van die trant.

Ik denk toch echt juist in jou berichte de felheid te lezen,niet andersom.

Anoniem

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:21

Fel of niet het is inmiddels oftopic en begint irritant te worden.
Ik ben benieuwd naar de uitleg van de betreffende Mod, uit nieuwsgierigheid.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:22

bruintje123 schreef:
Waar ben ik fel?
Doordat ik regels aanhaal en vraag welk punt dan?
Ik mis daar echt fel zijn hoor.
Dan stond er wel een boze smiley of 6 uitroeptekens of iets van die trant.

Ik denk toch echt juist in jou berichte de felheid te lezen,niet andersom.

Ik zie de felheid ook niet echt, eigenlijk. En ik vraag me ook af waar het topic gebleven is, was niet tegen de regels toch?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:42

Een op leeghalen was laatst toch ook al een topic over, maar dan dat ts het heeft gedaan. Daar waren de reacties niet echt heel positief (iemand vraagt bijvoorbeeld wat, en na het eerste antwoord halen ze de op leeg maar blijft het topic wel staan).

Vaak staan er in het soort topics waar het hier over gaat niet heel veel reacties dus dan is het denk ik makkelijker om die paar personen een pb te sturen dat het topic weg is gehaald, en waarom.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:07

Ik ben de betreffende moderator die het topic heeft verwijderd.
De reden waarom het is verwijderd is omdat het een waarschuwingstopic is en dat is niet toegestaan op bokt.

Omdat er weinig mensen in hadden gereageerd heb ik het gelijk verwijderd. Daarna wou ik iedereen die erin had gereageerd een pb sturen zodat ze wisten dat het topic was verwijderd en de reden waarom. Echter liep het hier thuis plotseling anders waardoor ik de pb's niet kon sturen.Ik zag net een bericht van mijn collega moderator Miranda met een link naar dit topic waardoor ik besloot eerst hier te reageren voordat ik de pb's ga sturen.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:15

Ik heb altijd gedacht dat ervaringen uit eerste hand wel mochten.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:22

Er gelden een aantal regels;
Citaat:
- Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
- Je ervaring moet neutraal geschreven zijn. Berichten waarin gespeculeerd wordt, of die opruiend of beledigend van aard zijn, zijn niet toegestaan.
- Waarschuwingen en/of waarschuwingstopics zijn niet toegestaan.
- Topics die enkel worden geopend om een positieve ervaring te plaatsen zijn eveneens niet toegestaan.

TS plaatste inderdaad ervaringen uit eerste hand maar het was een waarschuwingstopic en dat is niet toegestaan op bokt. Dat is de reden waarom het topic werd verwijderd.

Anoniem

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:28

En dan wordt het niet eerst op slot gezet met de mogelijkheid aan TS om het aan te passen?
Ik vind dit rammelen. Sorry.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:30

Normaal gesproken wel maar omdat TS niet op zoek is naar ervaringen met dit bedrijf heeft dit topic als enige doel om mensen te waarschuwen en dat is zoals eerder al gezegd niet toegestaan op bokt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:53

C_arola schreef:
Er gelden een aantal regels;
Citaat:
- Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
- Je ervaring moet neutraal geschreven zijn. Berichten waarin gespeculeerd wordt, of die opruiend of beledigend van aard zijn, zijn niet toegestaan.
- Waarschuwingen en/of waarschuwingstopics zijn niet toegestaan.
- Topics die enkel worden geopend om een positieve ervaring te plaatsen zijn eveneens niet toegestaan.

TS plaatste inderdaad ervaringen uit eerste hand maar het was een waarschuwingstopic en dat is niet toegestaan op bokt. Dat is de reden waarom het topic werd verwijderd.

Waar haal jij deze regels vandaan? :)

Bij punt 3 waar ik de eerder geplaatste heb gevonden staat daar niets van.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

Overigens vond ik het niet direct een waarschuwingstopic maar ik wil mijn verhaal kwijt topic.

Anoniem

Re: gereageerd in topic, nu topic verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:01

Wat ik eerder ook aanhaalde, de Regels en Richtlijnen die specifiek nog voor ED gelden, deze staan bij elk forumonderdeel bovenaan.

[ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten

Het is overigens niet de bedoeling om hier de actie in twijfel te trekken of hier over te discussiëren, zoals je in de Regels en Richtlijnen van Forumzaken kunt nalezen. Dit topic is alleen bedoeld om TS uit te leggen waar het topic gebleven is die zij ineens miste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:06

Laten we elkaar niet de mond snoeren met dat soort dooddoeners. Eerder ging je zelf ook op vragen in.
Was er niet iets in de laatste bbb over oftopic en de reden dat die knop bij TEM verdwenen is?
Het is onnodig om iemand die vragen stelt monddood te maken met machtsvertoon.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-17 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:07

Oh dus we mogen er niks van opsteken.
Duidelijk. -O-

Dat regels niet gelijk lopen in de algemene regels en de specifieke dat is erg verwarrend.
Als ik dat op mijn werk zou doen kreeg ik toch op mijn donder.
Tip: kijk er eens naar.

Maar ik zal verder stil zijn, stel je voor dat je een punt hebt. Dan ben je fel heb ik geleerd.
Groen heeft altijd gelijk.
Wat een communicatie :(