Wie bekijkt een foto topic en.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wie reageert wel of niet op een bekeken topic?

Ik reageer altijd
2 (0%)
Ik reageer soms wel
174 (44%)
Ik reageer soms niet
13 (3%)
Ik reageer nooit
198 (51%)

Totaal aantal stemmen: 387


kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Wie bekijkt een foto topic en.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 23:03

Wie bekijkt een foto topic en..... reageert dan wel op het topic, of wie reageert niet en waarom dan niet?

Mensen maken vaak een topic omdat ze dan iets willen delen of een mening willen.

Het valt mij op dat veel mensen het topic bekijken maar niet veel kijkers delen in het plezier dat TS heeft gehad, of geven hun mening niet.

Maar dat is toch juist waarvoor TS een topic opent? En natuurlijk altijd zo lang het fatsoenlijk en menswaardig geformuleerd wordt zijn reacties toch juist leuk voor TS ?

Wie reageert? :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wie bekijkt een foto topic en.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:05

Ik ben gewoon heel lui. :')
Of het topic zegt me echt helemaal niks.
En soms weet ik niks leuks te zeggen.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:06

Sheran schreef:
Ik ben gewoon heel lui. :')
Of het topic zegt me echt helemaal niks.
En soms weet ik niks leuks te zeggen.

Precies dit :))

Drogon

Berichten: 618
Geregistreerd: 16-02-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:07

Soms lees ik een topic maar heb ik er gewoon niet genoeg verstand van om mijn mening te geven. Dan is het voor mij gewoon een topic om van te leren. Ik reageer liever niet dan dat ik een totaal misplaatste en zinloze reactie plaats. Daar heeft de ts ook niks aan toch?

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:08

Te lui zoals al genoemd wordt. Maar meestal heb ik ook niks nuttigs to te voegen aan het topic.
Laatst bijgewerkt door maylotje op 20-01-17 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

dollyspikkel

Berichten: 1040
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:08

Ik reageer eerlijk gezegd nooit, behalve als het iemand is die ik ken.

Waarom niet?
Moest ik bij elk fototopic die ik zien iets 'moeten' neerschrijven ben ik een ganse dag bezig en heel eerlijk, ik zie er niet echt het nut van om voor de zoveelste keer "wat een mooie foto's" voorbij te zien komen. Maar dat kan natuurlijk ook zijn doordat ik zelf nog nooit een fototopic heb geopend (ik heb daar echt geen behoefte aan) en er hierdoor misschien anders tegenaan kijk.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:08

Als ik een topic aanklik probeer ik eigenlijk altijd wel iets te zeggen op itp. Ik merk wel dat ik zelf minder vaak een topic aan maak omdat men toch niet reageerd tenzij je echt iets speciaals hebt of een bekende bent op bokt.

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:10

Wat Drogon zegt inderdaad, of dat er al een aantal reacties zijn die precies hetzelfde zeggen als wat ik wilde zeggen, dan laat ik het meestal ook maar zitten. En heel misschien is het soms bij een topic ook gewoon luiheid dat ik niet reageer, want vaak vind ik de foto's wel leuk!

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:10

saskiaojan schreef:
Als ik een topic aanklik probeer ik eigenlijk altijd wel iets te zeggen op itp. Ik merk wel dat ik zelf minder vaak een topic aan maak omdat men toch niet reageerd tenzij je echt iets speciaals hebt of een bekende bent op bokt.

Klopt. Als onbekende bokker met 'gewone' foto's krijg je amper of zelfs geen reacties.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:17

Sheran schreef:
Ik ben gewoon heel lui. :')
Of het topic zegt me echt helemaal niks.
En soms weet ik niks leuks te zeggen.


Dit inderdaad :))

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:18

Ik heb zelden het idee dat ik wat nuttigs toe te voegen heb. Gewoon "ah mooi paard" mag niet.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wie bekijkt een foto topic en.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:19

Ik wil dan ook iets leuks zeggen in plaats van wat standaards.. En dat weet ik meestal niet dus reageer ik helemaal niet :')

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie bekijkt een foto topic en.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:21

Ik ben van mening dat het gros van de fototopics 'gewoon leuk' is maar absoluut niet meer dan dat. Ik ben ze vaak na een minuut weer vergeten.
En 'oh leuk' als reactie is ook zo suf.

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 23:24

nienke555 schreef:
saskiaojan schreef:
Als ik een topic aanklik probeer ik eigenlijk altijd wel iets te zeggen op itp. Ik merk wel dat ik zelf minder vaak een topic aan maak omdat men toch niet reageerd tenzij je echt iets speciaals hebt of een bekende bent op bokt.

Klopt. Als onbekende bokker met 'gewone' foto's krijg je amper of zelfs geen reacties.


Dit is toch heel jammer...? Ook een "gewone" onbekende ts die een topic opent ziet denk ik graag reacties? Waarom zou iemand anders een heel verhaal schrijven en foto's uploaden?

Zonde als mensen op den duur ook geen topics meer openen..(vind ik)

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:24

Ik reageer meestal wel, en juist meer bij de wat minder bekende bokkers. Die 'grote' krijgen toch wel reacties genoeg.. :)
Als ik niet weet wat te reageren klik ik het weg, en reageer als ik het weer tegenkom.

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 23:25

MarJon schreef:
Sheran schreef:
Ik ben gewoon heel lui. :')
Of het topic zegt me echt helemaal niks.
En soms weet ik niks leuks te zeggen.


Dit inderdaad :))


Bedankt voor je reactie! Je zegt zo veel en je typte weinig!

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:26

Sheran schreef:
Ik ben gewoon heel lui. :')
Of het topic zegt me echt helemaal niks.
En soms weet ik niks leuks te zeggen.

Dit :') ik reageer vaker niet dan wel

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:26

Ik lees ook veel topics en reageer lang niet in alle topics. Dit heeft als voornaamste reden dat ik vind dat ik op dat moment niets toe te voegen heb aan het topic. Het heeft weinig zin om als 10e bokker te reageren met "Mooi paard" of "Leuke foto's", dat voegt in mijn ogen niets toe aan het topic. Hetzelfde geldt voor niet-fototopics; als ik het idee heb dat mijn reactie niets toe te voegen heeft of iemand een soortgelijke reactie geplaatst heeft, vind ik het negen van de tien keer niet nodig om een reactie te plaatsen.

Overigens bekijk ik zelden fototopics, eigenlijk enkel de topics die in uitgelicht verschijnen of regelmatig tussen de actieve berichten staan.

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:29

Ik ben gewoon te lui.. En als het bij haw is dan moet het ook nog eens goed geformuleerd zijn, heb ik ook niet altijd tijd voor/zin in.
Ik reageer trouwens wel bij haw als ik zie dat de ts nog erg jong is en nog geen reacties heeft, dan probeer ik een positieve aftrap te geven.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:29

Ik probeer wel te reageren, omdat ik weet hoe het is als er niet gereageerd wordt :P
maar ik begrijp het ook wel, er zijn er zoveel, er wordt er makkelijk 1 of 2 of veel meer gemist

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 23:30

Misschien is een soort "like" button ook iets? Hoef je niks te zeggen en kan je toch als je wil liken of dus niet.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:32

kobuss1 schreef:
Misschien is een soort "like" button ook iets? Hoef je niks te zeggen en kan je toch als je wil liken of dus niet.


Hier zijn al verschillende topics over geweest voor zover ik weet, maar dat gaat er (vooralsnog) niet komen.

Het heeft er denk ik ook mee te maken dat er zóveel fototopics worden geopend dat het niet echt meer bijzonder is en mensen dus minder snel geneigd zijn een reactie te plaatsen omdat zij dit die dag al 10x gezien hebben. Ik zie sommige mensen haast wekelijks een fototopic openen...

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:32

Ik reageer soms, als ik het een aansprekend paard vind.
Als ik het geen leuk paard vind of ik vind het niet goed gereden, dan reageer ik niet. Het heeft weinig nut om kritiek te geven op foto's van (verkeerde) momentopnames en vaak weet je niet waar combinatie vandaan komt en/of naar toe wil gaan. Daar is, wat mij betreft, een instructeur voor.

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 23:33

Eloya schreef:
Ik probeer wel te reageren, omdat ik weet hoe het is als er niet gereageerd wordt :P
maar ik begrijp het ook wel, er zijn er zoveel, er wordt er makkelijk 1 of 2 of veel meer gemist


Ja dat begrijp ik ook, er zijn ook heel veel topics, en veel teveel om allemaal op te reageren. Maar als er bijvoorbeeld 400 keer een topic is bekeken ( want dat kun je wel zien) en je hebt dan drie reacties, dat is toch jammer ? Ervan uitgaande dat het best een leuk topic is :+

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:34

Ik open ook gewoon geen foto-topics meer, zelfs professionele foto's van shetlanders worden niet gewaardeerd.
Ik reageer heel veel niet als ik gewoon iets interessants vindt om te lezen. Bij ITP reageer ik wel als er nog niemand heeft gereageerd soms.