Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe heb jij op de veulens gestemd?

Ik stemde op het best gebouwde veulen
51 (25%)
Ik stemde op de mooiste foto
83 (41%)
Ik stemde op het ontroerendste verhaal
3 (1%)
Ik stemde op het veulen dat ik al veel langer volg
64 (31%)

Totaal aantal stemmen: 201


Anoniem

Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:47

Aangezien de veulenverkiezing een hoop stof doet opwaaien (arme paardjes hebben geen idee van wat ze allemaal losmaken :D ) vroeg ik me af hoe er eigenlijk gestemd wordt.

Bij welk veulen wist je al vrijwel meteen dat je op hem/haar wilde stemmen (of dat zelfs al vantevoren wist?): wat was de reden waarom dat veulen meteen jouw stem kreeg? Wat gaf voor jou de doorslag?

Ik ben wel benieuwd naar hoe de stemmen verdeeld zullen zijn; of het toch meer een fotobeoordelingswedstrijd blijkt te zijn of toch een populariteits- of verhalenwedstrijd?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-16 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Veulenverkiezing: hoe wordt er gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:54

Eerlijk gezegd heb ik gewoon gestemd op het veulen wat mij het meeste aanspreekt. Ik heb enigzins verstand van bouw (ik kan wel zien als een dier ongelukkig gebouwd is), maar ik kan dat ook totaal niet zien op 1 foto wat meestal ook geen standfoto is. Ik heb ook niet gekeken naar andere foto's van de veulens, behalve een paar die ik toevallig ook een beetje gevolgd heb.

Aansprekend is voor mij leuk koppie, mooi lijkende bouw op de foto, mooie kleur, of een gekke vrolijke foto. Beetje een combinatie van de eerste twee opties misschien.

xxxmh

Berichten: 3483
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:56

Ik heb bij de hengsten gestemd op 1 veulen die ik al vanaf het begin af aan volg en een andere hengst omdat hij bij mij op stal stond.

Bij de merries heb ik gestemd welke ik het mooiste vond <3

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:56

Ik mis de optie anders.
Ik heb gestemd op de veulens die ik zelf graag zou willen hebben.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:57

Ik heb gestemd op de 2 veulens die me het meest aanspreken, niet perse de mooiste foto of beste bouw.

Muronia

Berichten: 19535
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:58

Ik heb bij de hengstveulens gestemd op 1 veulen die ik vanaf het begin heb gevolgd en die ik veel uitstraling vindt hebben. Hij doet me denken aan mijn veulen van vorig jaar in veel opzichten. Het andere hengstveulen heb ik gekozen om zijn aandoenlijkheid en omdat ik hem een gouden toekomst bij zijn gouden baasje gun.

Bij de merries heb ik 2 veulens gekozen die zonder strik hier achter het huis neergeplant mogen worden. Hele aansprekende merrie's, waarbij ik dus naar mijn persoonlijk beeld van een mooi sportpaard in spé heb gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:59

Ik vond het zelf best lastig kiezen (vrij sneu als je de poll zelf hebt opgesteld :') ) maar ik denk dat ik toch voor de kwaliteit van de foto ga.
Bouw vind ik ook belangrijk, maar als dat het allerbelangrijkste zou zijn dan zouden er andere foto's ingediend moeten worden. Een aansprekende foto van een aansprekend veulen is voor mij al reden genoeg.

De optie 'anders' heb ik niet aangemaakt omdat mensen die tussen 2 categorieen twijfelen dan 'anders' aanvinken en dan ben je een hele hoop zinvolle stemmen kwijt. Ik snap dat niet iedereen zich in deze 4 categorieen kunnen vinden, maar dan is niet stemmen en hier een berichtje plaatsen ook een optie - of je 2e reden voor je keuze aan te vinken. Stel dat je 1e reden was dat je dat veulen zelf zou willen hebben en daarna ga je af op het achtergrondverhaal, dan kun je dat tweede aanvinken.

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:00

Ik heb gestemd op de veulens die ik het leukste/ schattigste vind op de foto :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:00

Ik heb gestemd op veulens waarvan ik de bouw mooi vond en dat kon zien door de foto.
Maar ook waar het ras me aanspreekt.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:02

De optie 'het veulen dat mij het meest aansprak' mis ik toch echt,dus ik vul de poll niet in.
In het andere topic is ook te zien dat erg veel bokkers het over aansprekende veulens heeft dus het kijkt me best handig als die er bij staat.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:03

Ik heb gestemd op 2 veulens waarvan ik het topic gevolgd heb toen ze geboren waren en die ik echt heel mooi vind. De andere 2 heb ik gekozen omdat ze iets heel aparts hebben en zo ongelooflijk schattig zijn.

Eigenlijk wel jammer dat er maar 2 stemmen mogen uitgebracht worden, had nog graag op enkele veulens gestemd met heel veel kwaliteit en aanleg voor dressuur. :j

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:04

Waarom staat er niet gewoon bij ik stemde op het veulen dat ik het leukste vond/meeste aansprak? Dat is iets heel anders dan de mooiste foto.

Daarbij heb ik bij de hengsten wel op 1 paard gestemd die ik volgde en de andere vond ik een aansprekend veulen met mooie gangen. Bij de merries heb ik ook alleen gekeken naar wat ik een leuk veulen vond en niet naar het verhaal. Dus ook jammer dat ik geen 2 opties aan kan klikken... nu krijg je nog niet echt een reeël beeld naar mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:06

Ik heb 'omdat het veulen mij aansprak' er bewust niet bij gezet omdat 'aansprekend' een te vage term is. Spreekt een veulen mij aan omdat ik hem al heel lang ken, of omdat zijn karakter zo aansprekend overkomt op de foto, of omdat de bouw mij als ook-Tinker-fan mij erg aanspreekt?
Als een veulen je aanspreekt, dan zou je je af kunnen vragen waarom dat was. Als het hele lijf niet op de foto stond, dan was het waarschijnlijk niet door zijn bouw, om maar een dwarsstraat te noemen.

Muronia

Berichten: 19535
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:07

Maar je kon op 4 veulens stemmen in totaal. Het is niet gezegd dat je alle veulens om dezelfde reden hebt gestemd. Dat is bij mij dus niet het geval en daarom heb ik de poll niet ingevuld. Ik zou meerdere opties moeten aanvinken.

wyoming

Berichten: 2502
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:11

Ik heb mooiste foto gestemd, al had het eerder moeten zijn het veulentje wat mij het meeste aansprak vanaf de foto.

De meeste foto's zijn niet geschikt om het best gebouwde veulen te beoordelen. De verhalen heb ik niet mee gekregen dit jaar. En de veulentjes die ik veel voorbij heb zien komen, hoeven niet de veulentjes te zijn die mij het meeste aanspreken vanaf de foto.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 01-11-16 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:11

Heb nog niet gestemd maar ik ga gewoon op de schattigste stemmen. Dat staat er ook niet bij...

Anoniem

Re: Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:16

Als het schattigste veulentje niet volledig op de foto staat zodat je de hele bouw kunt beoordelen, dan is het schattigste veulentje waarschijnlijk voor jou het veulentje waar de schattigste (dus in jouw ogen beste) foto van gemaakt is.
Het zou ook kunnen dat het schattigste veulentje voor jou een slecht zichtbaar paardje is dat in de schaduw van een stal staat op een wazige, kleurloze foto, maar waarschijnlijker is dat je dan vooral op de sfeer van een goed genomen foto valt. :)

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Veulenverkiezing: hoe heeft iedereen gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:22

Ik mis ook een optie, namelijk die tussen de mooiste foto en beste bouw in.

Ik heb gestemd op veulens waarvan ik dacht, die wil ik ook wel in de wei hebben huppelen. Een gedeelte hangt natuurlijk van de bouw af, en een gedeelte in hoe het veulen op een foto naar voren komt. Ik kan bijv. zo 2 foto's tevoorschijn toveren waarvan ik op de ene foto denk, wauw, en de andere foto denk, hmmm niet zo charmant.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:22

Mis een optie :D Best gefokte

Dit jaar (nog) niet gestemd. Maar ik probeer altijd mee te nemen de bouw. Soms ken ik het veulen in real life.(en weet ik hoe het exterieur is).En hoe het gefokt is. Komt het uit een interessante moederlijn. Heeft men getracht om een bepaalde strategie te volgen.(bloedspreiding?)

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:23

Langs alle foto's gescrolled en gestemd op de veulens waarvan ik dacht "die zou ik zo kopen". Hangt dus vooral van de foto, maar ook van de bouw of uitstraling af.

Verhalen rondom veulens heb ik niet gelezen en ook niet mee laten wegen. Hoewel het op Bokt onmogelijk is om over sommige veulens niets mee te krijgen natuurlijk.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:25

Ik heb gestemd op de veulens die me het meeste aanspreken... :)

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:27

xyzutu2 schreef:
Ik snap dat niet iedereen zich in deze 4 categorieen kunnen vinden, maar dan is niet stemmen en hier een berichtje plaatsen ook een optie - of je 2e reden voor je keuze aan te vinken. Stel dat je 1e reden was dat je dat veulen zelf zou willen hebben en daarna ga je af op het achtergrondverhaal, dan kun je dat tweede aanvinken.


Ik vrees dat je dan meer berichten krijgt dan stemmen, wat een vertekend beeld geeft. Ook ik heb gestemd op het veulen dat mij het meeste aanspreekt. En dat is niet perse de bouw, maar ook het ras en de uitstraling. Dan gaat het zeker niet het verhaal, of de mooiste foto. Ik heb dus in deze poll niets aangevinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:32

xyzutu2 schreef:
Als het schattigste veulentje niet volledig op de foto staat zodat je de hele bouw kunt beoordelen, dan is het schattigste veulentje waarschijnlijk voor jou het veulentje waar de schattigste (dus in jouw ogen beste) foto van gemaakt is.
Het zou ook kunnen dat het schattigste veulentje voor jou een slecht zichtbaar paardje is dat in de schaduw van een stal staat op een wazige, kleurloze foto, maar waarschijnlijker is dat je dan vooral op de sfeer van een goed genomen foto valt. :)

Nee hoor! Gewoon het meest wolligste veulentje ofzo. Kan een mooie foto misschien bij helpen maar niet elk veulen op een mooie foto vind ik schattig en niet elk schattig veulentje staat op een mooie foto. Dus dat is niet hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:36

Het meest wollige veulentje was inderdaad ook wel een leuke categorie geweest. :D

@Natasja: ik had als niet-fokker er totaal niet bij stilgestaan dat mensen ook zouden kunnen stemmen op basis van de fokkerijgeschiedenis van een veulen. :D Weer wat geleerd.

@ Maik79: het klopt inderdaad dat er stemmen afvallen van mensen die echt niet tussen 2 categorieen kunnen kiezen of die een andere categorie zouden willen, maar op dit moment zijn er 42 stemmen uitgebracht en er zijn nog niet zoveel berichten geplaatst, dus blijkbaar werkt de poll (hoe beperkt natuurlijk ook met maar 1 stemvraag) voor een groter deel van de gebruikers wel.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:38

xAnthea schreef:
Ik heb gestemd op de veulens die me het meeste aanspreken... :)


Ik ook, weet alleen niet wat ik dan bij deze poll in moet vullen :o