[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:31

Je zegt 't fout takkie. We zijn team Myr & Mir *\o/*

De Turtle.


Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:40

Miranda is wegens omstandigheden gestopt met uitgelicht, ik zal alleen verder gaan. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:55

In principe bekijk ik alle topics waar foto's in voorkomen, zo heeft er ook wel eens een topic dat op pp stond in uitgelicht gestaan. Uitgelicht is dus niet beperkt tot alleen de ITP-fora, wel zal het minder vaak voorkomen omdat (dit roep ik uit mijn hoofd) als het goed is KS-MK niet toegankelijk is voor niet ingelogde mensen. Soms is het gewoon heel leuk om zo'n lief veulentje ertussen te hebben en het brengt ook dat deel van Bokt wat meer onder de aandacht. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:10

Balou_k schreef:
Is er een kraamstal in uitgelicht? Dit heb ik zelf nog niet gezien eventjes spieken!

Al is zoiets misschien wel leuk tegen de uitgerekende datum!


Pas tegen de uitgerekende datum iets in uitgelicht doen is vrijwel onmogelijk, alle topics met meer dan 4 foto's verschijnen in mijn lijst met fototopics en via daar kijk ik ze door, op het moment dat een merrie bijna gaat bevallen is dat topic meestal al zo ver weggezakt dat ik 'm niet meer zie (of de merrie moet binnen n dag of 3 bevallen :+ )

Anthea, dat klopt, zo'n volgtopic is natuurlijk een ander verhaal dan een normaal fototopic, dat is ook een van de redenen dat een MK topic niet vaak in uitgelicht komt. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:45

Leonie87, dat geld voor de foto die in uitgelicht komt. Wel is het zo dat er soms foto's inkomen waar b.v. een paard samen met een hond opstaat, maar een foto van alleen een hond maakt geen kans op uitgelicht. In principe probeer ik ook zoveel mogelijk paardgerelateerde topics in uitgelicht te plaatsen, maar ik wil natuurlijk ook een mooi overzicht, daarom pak ik regelmatig een topic vanaf FK mee.

iiSunshine, foto's in een link bekijk ik niet, dat word heel erg veel werk, en die tijd heb ik gewoonweg niet. Ik "scan" de topics met mooie/aansprekende foto's eruit en die verwerk ik. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:07

Ieder topic maakt kans om in uitgelicht te komen, de eisen waaraan het topic moet voldoen staan vermeld in de openingspost. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:17

Dankjewel voor de oplettendheid, was iets fout gegaan met de ID's, heb het aangepast. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:18


De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:29

Een historie is inderdaad iets dat we in de toekomst graag zouden willen realiseren, maar Bart heeft helaas veel op zijn to-do list en dit staat niet bovenaan. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:24

Bart heeft het erg druk en n statje maken is ook niet zomaar gedaan, kan dus best even duren. :j

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:48

Op jezelf temmen voor uitgelicht is mogelijk ja, maar een tem wil niet perse zeggen dat het topic in uitgelicht komt, dat is uiteindelijk afhankelijk van een heleboel.
:)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:16

Het klopt inderdaad dat die eis er is, maar die geld alleen voor de foto die in uitgelicht komt. Als de foto/het topic leuk genoeg is nemen we 'm mee, ookal zitten er nog andere foto's tussen. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:11

Wat Neonlight zegt ja, of een topic gebruikt word hangt van een aantal dingen af. Op het moment dat een topic op de Bokt Facebook geplaatst word word hij niet meer voor uitgelicht gebruikt en andersom. Ook de Facebook word van tevoren ingepland, dus het kan inderdaad gebeuren dat het pas een paar dagen later is. Voor de kerst hebben we inderdaad kersttopics opgespaard om ook de voorpagina een feestelijk kersttintje te geven.
Hoeveel keuze we hebben kan enorm per week verschillen, soms moeten we echt zoeken naar mooie plaatjes en een week later kan het zomaar zijn dat we zowat verzuipen in de topics. We proberen ervoor te zorgen dat er afwisseling in uitgelicht is en dat er zoveel mogelijk leuke topics in uitgelicht komen, maar er zijn redelijk wat topics die afvallen vanwege de kwaliteit of waarin geen mooie uitsnede mogelijk is oid.
Zeker topics met TeM's proberen we zoveel mogelijk te gebruiken in uitgelicht of op de FB, maar een TeM voor uitgelicht is geen garantie dat het topic ook daadwerkelijk uitgelicht word.

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 02:47

Haha die is niet expres gegaan nee! Grappig dat hij precies zo is uitgevallen. :D

De Turtle.


Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:17

Celine_Famke schreef:
Euhm, er staat een gesloten topic in uitgelicht (TS heeft het geplaatst met een SA).
Weet niet of dat de bedoeling is? :)


Dat is inderdaad niet de bedoeling, kan soms gebeuren omdat de topics natuurlijk vantevoren klaargezet worden, ik heb het topic vervangen. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 14:07

Dankjewel voor je oplettendheid. Dit heb ik gisterenavond inderdaad even niet gezien, maar is niet dusdanig spannend dat hij nog gewisseld gaat worden. Overigens is enige tijd geleden besloten dat het een (FB) het ander (Uitgelicht) niet per se meer hoeft uit te sluiten. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:02

Het is zeker zo dat we rekening houden met dit soort omstandigheden, normale foto's van een kindje dat er zo op zou zitten zouden niet zomaar in uitgelicht komen, maar voor mooie topics maken we uitzonderingen. En daarbij is inderdaad moeilijk vast te stellen in hoeverre de pony echt los stond en en wellicht dingen zijn weggewerkt om zo de illusie te wekken dat de pony en het meisje alleen op de wereld waren. We kunnen nu eenmaal niet bij ieder topic vragen om foto's achter de schermen om te kijken of het er wel verstandig aan toe ging, maar we houden hier dus zeker wel rekening mee.

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:29

Er was inderdaad iets mis gegaan, hij staat erop!

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:23

Titanic, ik zal nog eens een balletje op gooien bij Bart :j

_San87_ schreef:
Spelfouten staan stom, eens. Maar goed, dat doen ze zelf.

Wat ik wel jammer vind is dat er nog maar heel weinig kunst in uitgelicht staat. Het hoeft echt niet dagelijks, maar zo sporadisch als nu het geval is vind ik best zonde :).


We proberen kunst zeker mee te nemen, maar kunst is iets lastiger vaak. Je zit natuurlijk met de uitsnede die vaak met kunst lastiger is, plus dat er iets met paarden afgebeeld moet zijn. Maar wat vooral het lastigste is, is dat kunstprojecten vaak heel onherkenbaar beginnen, en dan supermooi eindigen, maar omdat we de nieuwe topics bekijken (met meer dan 3 foto's, dat is ook zoiets) missen we vaak die resultaten. Ik probeer wel regelmatig topics aan te stippen waarvan ik denk "dit zou wel eens uitgelicht potentieel kunnen zijn" Ook heb ik zelf het idee dat het de laatste tijd iets rustiger is in het paarden-kunst hoekje.. Mocht je nou eens een echt tof project vinden mag je me altijd een PB'tje sturen zodat ik er niet overheen kijk. :)

Wat betreft spelfouten e.d., daar kijken we niet naar. Zie zo ontzettend veel topics voorbij komen dat ik alleen scan op foto's en maar heel soms lees wat erbij staat, dat is natuurlijk soms ook interessant, maar in 9 v/d 10 topics is de begeleidende tekst voor mij totaal niet interessant om te lezen. Als er spelfouten in de titel staan kun je altijd even temmen zodat een moderator het kan verbeteren.

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:56

babe schreef:
Heb laatst nog een mooie tekening getemd voor uitgelicht. Is helaas niks mee gedaan.


Ik weet niet of je in het verloop van het topic getemd hebt of niet? Dat zien we dan niet meer namelijk.. Dan kan het ook nog zijn dat er andere topics waren die voor gingen omdat het beter paste of zo uitkwam, we kunnen niet met iedere tem iets doen (of we moeten een uitgelicht verzinnen dat nog vaker wisselt :)) )

@San, thanks!

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:47

NikkiDeKerf schreef:
Misschien dat het niet helemaal duidelijk was, maar het vraagteken aan het einde suggereerde een soort van vraag of 'hoe staan jullie daar dan toch tegenover' aan het uitgelicht team. Jammer dat deze opmerking dan ook al stug genegeerd wordt, twee weken lang.

NikkiDeKerf schreef:
NikkiDeKerf schreef:
Met in mijn achterhoofd 'het visitekaartje van Bokt' blijf ik het vreemd vinden dat er topics uitgelicht worden waar men zich duidelijk in beschermde natuur bevindt, met paard en al. Dat is geen sneer naar wie dan ook persoonlijk toe, maar meer mijn verbazing. Die heb ik al eens eerder geuit maar toen werd er genoemd dat 'we niet altijd zien of een paard zich daadwerkelijk ín de beschermde natuur bevind, of op een pad daartussen'. Dat gaat toch zeker niet ook op wanneer het wél duidelijk te zien is? Nogmaals, geen aanval, naar niemand persoonlijk gericht, iedereen moet zelf doen wat hij of zij wilt en daar is mijn mening vrij irrelevant in. Maar als we het specifiek hebben over het 'visitekaartje van Bokt' lijkt het mij gewoon geen wenselijk / geschikt visitekaartje?



Ik ga hem toch gewoon even quoten, hij is namelijk ook weer zeer actueel ;)


Sorry, ik denk dat ik erover heen gelezen heb of gewoonweg ben vergeten te reageren. We proberen hier inderdaad rekening mee te houden, maar op lang niet alle foto's is het duidelijk te zien. Zo was ik er pas van overtuigd dat een vriendinnetje van mij foto's had midden in de hei, dus haar een berichtje gestuurd dat ik dat echt not-done vond, en toen kwam ze met andere foto's waarop opeens een stuk duidelijker was dat ze toch niet midden in de heide stond.. Het is gewoon soms echt lastig te beoordelen maar we proberen er zeker rekening mee te houden.


Shirley schreef:
Uitgelicht hier en Facebook zijn toch twee totaal verschillende dingen?

Facebook lijkt mij meer voor niet-Bokkers, Uitgelicht voor insiders.

Heb er geen moeite mee, heb dan ook geen Facebook :D

Dit is inderdaad een beetje de afweging die we gemaakt hebben. Uitgelicht is vooral mooie plaatjes kijken terwijl FB vaak meer kijkt naar een verhaal achter het topic de doelgroep is gewoon ook heel anders. Op het moment dat ik net een mooi topic heb klaargezet en marieke of jitske denken dat dat topic het goed zou doen op de Facebook (is vaak goed te merken aan het aantal responses e.d.) dan gebruiken we dat topic dubbel. Vroeger deden we dat niet maar het is dus een bewuste keuze geweest om die regel af te schaffen. Wij (Uitgelicht) en zij (FB) kiezen beide de topics die het beste zullen aanslaan bij ons publiek.
Als er een keuze is tussen 2 topics die het even goed zullen doen en de een staat in uitgelicht en de ander niet, dan gaat natuurlijk de voorkeur uit naar het topic dat niet in uitgelicht staat.

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:53

Marjoow schreef:
In hoeverre kijken jullie naar de TS van topics die je in uitgelicht plaatst? Ik zag namelijk afgelopen weekend 3 dagen achter elkaar een topic van Bellatrix over Horse Event in Uitgelicht, wel 3 verschillende topics hoor, maar kijken jullie hier naar??


We proberen hier inderdaad op te letten, ik kreeg al een seintje van een andere bokker hierover en dat is inderdaad niet zo handig geweest. Omdat we uitgelicht met 2 personen doen kijk je hier nu eenmaal wat sneller overheen. Ik ga de lijst van topics af vanaf waar Murosch is gestopt en andersom. Natuurlijk hebben we een topic waarin de topics worden neergezet die gebruikt worden, maar een titel zegt lang niet alles en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de rijtjes die Murosch neerzet lang niet altijd nauwkeurig bekijk, daarom kan zoiets soms voorkomen. :j

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:52

AlwaysH schreef:
Ik vraag me al langere tijd af, of de topics die in uitgelicht staan meerdere malen zijn getemd, of soms maar een enkele keer?

Ik heb er een tijd geleden in gestaan toen ik júist liet zien dat niet alles goed ging, maar vond het zo raar, haha.

Dan vraag ik me oprecht af of je meerdere 'tems' nodig hebt voor een plaatsje in uitgelicht?


Zeker niet :) Er zijn ook zat topics die niet getemd worden maar er toch inkomen. We nemen de TeM's mee, want als mensen de moeite nemen om te TeMmen dan zegt dat natuurlijk wel iets, maar uiteindelijk stellen we zelf een mooie uitgelicht samen. Anders zou je als TS natuurlijk gewoon op ieder topic dat je opent zelf kunnen temmen. Dat is overigens ook wel eens gebeurd toen je als gebruiker nog meerdere malen kon temmen voor uitgelicht op 1 topic, was een meisje met slechte foto's en 0 reacties die in no-time 46 TeM's had. :))

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:20

Jullie waren er laat bij inderdaad :)) Maar t is geregeld. :)

De Turtle.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:23

Marjoow schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ze zijn inmiddels vervangen!

Dat eerste topic is wel hetzelfde. Weliswaar een andere foto maar zijn dezelfde pony's


Dat kan inderdaad af en toe gebeuren omdat er dan een topic word geopend door een fotograaf bij een fotomeeting oid en een door de eigenaar, we proberen dat natuurlijk zoveel mogelijk te omzeilen maar in dit geval is het een keer zo gelopen. :)

De Turtle.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 19marjo90 en 6 bezoekers