Hoe lang "slotje voor overleg"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:22

Mijn mening? Gewoon absurd dat dit topic gesloten is. Hier worden oplichters en perverselingen klaarblijkelijk beschermd.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.


Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:13

Kom toch op Ibbel! Er wordt alleen gezegd dat men op moet passen voor ene Henk/Hans whatever die zich voordoet als fokker oid en al snel overgaat op oneerbare voorstellen via email.

Het is niet meer dan normaal dat men elkaar daarvoor waarschuwt, er is geen voor of achternaam genoemd, er is geen adres bekend gemaakt alleen de situatie die uit eerste hand is, is bekend gemaakt.

Zou het zo zijn dat TS iemand een hak wil zetten, dan neemt diegene wel contact op met het beheer op het moment dat die daar last van ondervind en kan het beheer dit alsnog recht zetten of de man zelf zijn woordje laten doen met een verwijzing in de OP om DAN het topic op slot te zetten.

Ik snap niet dat bokt de doelgroep (jonge meisjes die iets met paarden hebben) niet in bescherming neemt maar alle mensen die erop uit zijn om deze doelgroep te schaden wel of dat nou oplichters of viezerikken zijn.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:34

Dan moet op zijn minst wel de privacy van het subject aangetast zijn en dat is in dit topic absoluut niet aan de hand.

Stel, stel in het allerergste geval dat de persoon op hoge poten naar bokt toe komt, en het verhaal blijkt niet waar dan kan je voor mijn eerder genoemde optie kiezen en dan is de kous ook af. Kan die meneer helemaal niks meer en heeft Bokt aan zijn verplichting voldaan.

Ik zou als ik jullie was de wet eens napluizen en dan vooral met wat kan WEL in plaats van kannie zodat jullie de doelgroep kunnen beschermen.

STEL dat er een meiske misbruikt wordt door deze man, en ik ben daar de moeder van. Ik kom erachter dat Bokt deze waarschuwing op slot heeft gegooid en dat daardoor mijn kind wel met deze man in zee is gegaan, dan zou ik (als ik heel zwart wit ga) Bokt medepleger kunnen maken. Kijk maar wat voor Bokt onaangenamer is.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:49

Die gegevens zijn toch weg? Wat is het probleem dan?

Jawel, het forum is op de hoogte van de strafbare gedragingen van deze meneer, en het forum heeft besloten in al zijn wijsheid die gedragingen niet aan de doelgroep van deze meneer kenbaar te maken, en heeft daardoor de gebruiker in gevaar gebracht.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:05

Citaat:
Naast het daderschap kent de strafwet verschillende vormen van betrokkenheid van anderen bij een strafbaar feit, de zogeheten deelnemingsvormen. Medeplichtigheid: een ander (de hoofddader) behulpzaam zijn bij een strafbaar feit.


Citaat:
Twee vormen van medeplichtigheid
Iemand kan medeplichtig zijn bij een strafbaar feit of medeplicht tot een strafbaar feit. Van de eerste, bij het strafbaar feit, is sprake als de medeplichtige daadwerkelijk aanwezig was bij het plegen van het strafbare feit. Medeplichtigheid tot een strafbaar feit is de verdachte die voordat het feit is gepleegd meewerkt om het delict te kunnen plegen, hij is zelf echter niet aanwezig bij de uitvoering van het feit. Let op: ook als de verdachte medeplichtige de pleger vervoert van en naar de plaats delict is deze persoon medeplichtig bij het misdrijf en niet medeplichtig tot!

Hieromtrent speelt de vraag of passiviteit, dus nalaten, ook kan worden gezien als medeplichtigheid. Wanneer een medeplichtige dus niks uitvoert bij het strafbare feit, kan hij of zij als nog medeplichtig zijn. Dit wordt wel passieve medeplichtigheid genoemd (zie arrest HR 12 december 2000, NJ 2002, 516). Hiervan is bijvoorbeeld sprake, zoals blijkt uit het genoemde arrest, als iemand in strijd met een op hem rustende rechtsplicht opzettelijk nalaat om te beletten dat het misdrijf wordt gepleegd. Hieruit blijkt dat wanneer een persoon nalaat voldoende zorg te betrachten om een misdrijf te voorkomen, deze kan worden aangemerkt als medeplichtige.


Citaat:
art. 49 lid 4 Sr ‘bij het bepalen van de straf komen alleen die handelingen in aanmerking die de medeplichtige opzettelijk heeft gemakkelijke gemaakt of bevorderd, benevens hun gevolgen’


Het is maar net wat je wil.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:41

Ja het doen (of het nalaten van) kan je een medeplichtige maken. Hier op bokt het weghalen of op slot zetten in dit geval van een waarschuwing voor een strafbaar feit geeft de dader meer mogelijkheid tot het plegen van dit feit.

Met het laten staan van de waarschuwing werkt Bokt actief mee aan het voorkomen hiervan, met het weghalen of op slot zetten werkt Bokt actief mee aan deze man de mogelijkheid geven om deze meisjes te benaderen.

Zoals ik al zei, het is maar net wat je wil als bokt.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:25

Dat valt te betwijfelen. Nogmaals het nalaten (het niet doen) kan je ook medeplichtig maken. In dit geval laat bokt na de waarschuwing te plaatsen. Hiermee creëert Bokt ruimte voor de man om ongehinderd door te gaan met zijn strafbare praktijken namelijk het uitselecteren van jonge paardenmeisjes (de doelgroep van Bokt) om daar seksuele voorstellen aan te doen.

Bokt besluit bewust en met voorbedachte rade dit topic te slotteren dus ik zou niet zo stellig beweren dat, zou het ooit zover komen dat er een bokster seksueel lastig gevallen wordt door deze man en de familie kan aantonen dat er hier een waarschuwing heeft gestaan maar dat deze door het boktbeheer verwijderd/geslotterd is, Bart niet ter verantwoording wordt geroepen.

@ Ibbel vieze mails sturen als volwassen man naar minderjarige meisje mag niet.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.


Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:25

Buiten het juridische heb je natuurlijk ook nog de morele kwestie, maar goed dat is voor een ieder an sich als die zichzelf in de spiegel aankijkt in de ochtend.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:23

Neonlight schreef:
Zoals al eerder is gezegd, waarschuwingstopics mogen niet, bokt heeft zich ook te houden aan de smaad en laster wetgeving.

Ceriadwen, wij weten precies hier wat wettelijk wel en niet mag. Je hoeft dus niet te gaan "dreigen" met dat wij ineens medeplichtig zouden zijn. Bovendien vind ik dat ook nog eens een zeer ernstige beschuldiging richting ons.

Nou dan zou ik maar eens naar een praatgroepje gaan ofzo want als je mijn waarschuwing ziet als dreigen en je ook nog eens vind dat ik jullie zeer ernstig beschuldig ergens van, dan is er iets niet goed in de manier van denken.

Ik zou het serieus echt goed uit laten zoeken en dat is een tip, geen dreigement.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:23

Neonlight schreef:
Zoals al eerder is gezegd, waarschuwingstopics mogen niet, bokt heeft zich ook te houden aan de smaad en laster wetgeving.

Ceriadwen, wij weten precies hier wat wettelijk wel en niet mag. Je hoeft dus niet te gaan "dreigen" met dat wij ineens medeplichtig zouden zijn. Bovendien vind ik dat ook nog eens een zeer ernstige beschuldiging richting ons.

Ik zit hier nog eens even over na te denken en de enige die onterecht beschuldigingen aan het uiten is ben jij. Ik geef aan hoe het sec juridisch gezien zou kunnen worden en jij beschuldigd mij van dreigen.

Vind ik eigenlijk buitengewoon onaangenaam en ik zou het helemaal niet erg vinden als hier een excuus voor kwam

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:07

Misschien Neonlight is bokt niet compleet genoeg geïnformeerd. Ik zeg nergens dat Bokt strafbaar IS, ik zeg alleen dat het WEL zo uitgelegd kan worden als het puntje bij paaltje komt.

Ik vind je overigens uiterst agressief als hoofdmoderator! En bijzonder onaangenaam aanwezig in deze discussie waar je op de man speelt in plaats van op de bal.

En met betrekking tot Smaad en Laster? Alleen al door deze opmerking kan ik afleiden dat je echt, echt niet weet waar je het over hebt.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:30

Zoals je kan lezen (ook Bart heeft daarin gereageerd) in de link die op de vorige pagina is geplaatst is het hele smaad en laster verhaal moeilijk tot niet aantoonbaar juridisch en liggen de verantwoordelijkheden heel anders dan dat het beleid dit interpreteert en uitvoert. Daarom zeg ik nogmaals, laat je breder informeren en in ieder geval updaten op juridisch gebied daar, zeker de wetgeving omtrent internet, vrij snel veranderd. Wellicht is er de laatste paar jaren geen quickscan meer uitgevoerd met betrekking tot aansprakelijkheden en juridische consequenties aangaande bokt en het beleid

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:59

Door het niet doen /nalaten medeplichtig:

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 2013:13982

hier wordt een bedrijf medeplichtigheid ten laste gelegd voor precies hetzelfde, alleen is de bewijsbaarheid lastig. De bewijsbaarheid mbt tot Bokt is aantoonbaar.

http://www.wetboek-online.nl/jurisprude ... M1453.html

Hier kan je het hele strafrecht uitpluizen. Als je dit gaat doen, doe dit dan vanuit het perspectief van diegene die Bokt kwaad wil, dus denk vanuit de vijand. Denk niet vanuit verdediging, maar vanuit aanval.

Succes!

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:31

Arc_En_Ciel schreef:
Ceriadwen schreef:
Ja het doen (of het nalaten van) kan je een medeplichtige maken. Hier op bokt het weghalen of op slot zetten in dit geval van een waarschuwing voor een strafbaar feit geeft de dader meer mogelijkheid tot het plegen van dit feit.

Met het laten staan van de waarschuwing werkt Bokt actief mee aan het voorkomen hiervan, met het weghalen of op slot zetten werkt Bokt actief mee aan deze man de mogelijkheid geven om deze meisjes te benaderen.

Zoals ik al zei, het is maar net wat je wil als bokt.
Mijn vader zit bij de politie en weet behoorlijk wat af van dit soort zaken, en ook hij zegt dat het niet mogelijk is om bokt hierbij medeplichtig te maken :)

Ook al is het natuurlijk wel naar als iemand door het missen van het topic in problemen terechtkomt met deze man.

Een bevriende strafrechtadvocaat deelt mijn stelling.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:06

pmarena schreef:
Dat is toch gewoon typisch een voorstel waarbij bij elk kind / tiener alle al door de ouders geïnstalleerde alarmbellen of moeten gaan.....is gewoon een versie van een klein kind een snoepje aanbieden....

Je kan Bokt toch niet verantwoordelijk houden om meiden daarover te moeten informeren...

maar je kan bokt wel verantwoordelijk houden voor het opzettelijk achterhouden van die informatie, althans voor het met opzet niet laten verspreiden van die informatie die voor de doelgroep van dit forum van belang is.

Natuurlijk zijn ouders als eerste verantwoordelijk voor de situaties waarin hun kinderen belanden, doch is het bijzonder lastig om van een (jonge) tiener altijd te weten wat ze wanneer en waar met wie doen.

En natuurlijk horen kinderen te weten hoe het werkt met dit soort dingen, echter zijn jonge tieners goed van vertrouwen en makkelijk te beïnvloeden, anders hadden dit soort delicten al bij voorbaat geen schijn van kans.

@ Secricible Beheer vergeet dat als ze in die auto stappen dat een ongeluk ook kan gebeuren.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:07

secricible schreef:
Je draait het nu compleet om pmarena. Niemand houdt bokt verantwoordelijk om actief te moeten waarschuwen. Men neemt het bokt kwalijk dat ze actief waarschuwingen verwijderen. Net andersom dus

Precies, en dat is dus juist net de crux in mijn verhaal over als medeplichtige aangewezen KUNNEN worden.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:22

pmarena schreef:
Secricible: Okee, snap ik :) Het lijkt me echter ook te begrijpen dat "Bokt" geen zin heeft in allerlei juridische ellende, niemand heeft er iets aan als het forum daardoor (zwaar) in de problemen komt toch Y;(

Maar even gewoon nieuwsgierigheid hè.....
waarom, als je het zo belangrijk vindt, heb je het zelf nog niet via een hele grote link in je onderschrift gezet dan :o

Zelfde vraag voor de anderen die het O zo belangrijk vinden dat meiden gewaarschuwd worden en het belachelijk vinden dat Bokt dat niet doet (laat doen).

Begin dan bij jezelf toch als je iets heel belangrijk vindt :)

Zet dan heel groot in je onderschrift een waarschuwing met een link ergens naartoe waar je het verhaal neerzet, buiten Bokt. Dan bereik je toch ook je doel en Bokt wordt er niet door in een nare positie gebracht.

Hele zware problemen? Mwa, dat valt wel mee hoor. Als iemand vind dat die onterecht op het forum besproken wordt dan krijgt bokt in het aller, aller, aller ergste geval een brief van een advocaat waarin gesommeerd wordt de posten te anonimiseren. En dat doet Bokt dan braaf en dan is de kous af.

Geen enkele advocaat gaat daar een rechtszaak over aanspannen voordat er eerst is getracht het geschil in den minne te schikken.

Zwaar in de problemen komen, dat valt dus reuze mee.

Daarnaast, bij Kassa, Fok, Viva en noem maar op worden dit soort acties ook niet uitgevoerd, en die bestaan ook nog steeds hoor.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:31

Jahoor, blaim it on the user!

Zwaktebod!

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:57

Persoonlijk worden? Waar dan?

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:11

Met het geleerde in dit topic in het achterhoofd stel ik de oprechte vraag of dit
[MW] Ziekenhuis/Doktoren weigeren te helpen, wat nu?

topic dan wel mag?
Het is een eenzijdig (en ik denk onvolledig) verhaal waar 2 ziekenhuizen (Almere en Utrecht) ontzettend negatief afgeschilderd worden. Is dit ook smaad en laster? Of liggen er aan dit soort topics een ander beleid ten grondslag?

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:53

Dus dat geld dan ook voor handelsstallen zoals Janssen en v/d Hout enzo? of gelden daar weer andere regels voor.

Gelden deze regels dan ook voor mensen zoals mw. Sammorca en haar collega's?

En wat als een van die ziekenhuizen een van hun juristen een brief laat sturen dat het laster en smaad is?

Hoe komt het dat de definitie Laster en Smaad bij Bokt telkenmale anders uitgelegd of ingevuld wordt?

Hoe komt het dat er binnen bokt zo verschillend omgegaan wordt met Laster en Smaad?

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:55

Het aangehaalde artikel is niet van toepassing op het beheer van Bokt zoals het eerder aangehaalde artikel van Secirible.

Daarnaast staat heel duidelijk in de wet dus dat het door mij aangehaalde topic wel degelijk smaad is.

Alleen deze smaad mag kennelijk wel op bokt?
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 02-12-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:03

Nee je bent net de enige. Maar ik wacht gewoon op een niet tegenstrijdig goed onderbouwd antwoord op mijn vragen, misschien dat ik het dan een beetje meer ga snappen hoe het beleid in elkaar steekt.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:15

Daar hebben wel meer mensen last van Neonlight. Maar volgens mij is de post wel vrij duidelijk hoor.

Dus als ik het goed begrijp en ik open een topic over mevrouw Sammorca en wat er allemaal afgelopen winter gebeurd is, dan blijft die open?

Het lijkt mij standaard dat een brief van een jurist over een topic op bokt naar het boktbeheer wordt gestuurd, hoe zou iemand aan de naw gegevens moeten komen van een user?

Ik zie wel dat de definitie smaad en laster anders ingevuld wordt. Het topic uit de OP is gesloten wegens smaad en laster. Het topic wat ik net aanhaal wordt niet gesloten wegens smaad en laster. De inhoud van beide topics zijn hetzelfde. Een niet bokker wordt negatief besproken.

In de door jou aangehaalde wet 261 sr staat heel duidelijk wat smaad en laster is, daar voldoet in iedergeval het laatstgenoemde topic aan. Het eerst genoemde niet, aangezien daar de naam uitgesloopt is.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:34

Dat je mij de antwoorden hebt gegeven dat weet ik, dat ik daarmee het beleid alleen maar krommer vind dat weet jij nu.

Je kan blijven zeggen dat juristen ernaar gekeken hebben en dat het beleid daarop gebaseerd is, maar wet is wet en het mooie is dat die wet voor ALLE gevallen zo is. Of het nou bedrijven of privépersonen zijn. Daarom alleen al, kan de discrepantie die nu blijkt in het beleid niet goed zijn.

Paardrijden is net als het spelen van een RPG, je hebt altijd wel XP

Be where you are; otherwise you will miss your life.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers