Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zou je anders reageren als je hier onder je eigen naam schreef?

Ja.
22 (8%)
nee.
184 (68%)
soms.
30 (11%)
misschien.
10 (3%)
dan was ik geeneens lid
24 (8%)

Totaal aantal stemmen: 270


papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 00:29

Bijna iedereen op dit forum heeft een nickname.
Maar waarom eigenlijk?
Is je eigen naam niet goed genoeg,of schaam je je voor wat je zegt,en mag niemand weten waar het vandaan komt?
Ik heb zelf ook een nickname,maar vraag me de laatste tijd regelmatig af waarom eigenlijk.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:32

Ik niet,maar ik schrijf onder mijn eigen naam en ben volledig herkenbaar.
Zou weleens handiger zijn als ik wel onbekend was. Maar ga het niet meer terug draaien. Het is zoal het is.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:33

Hele persoonlijke dingen niet, omdat ik met deze nickname toch wel te herkennen ben. Dingen over paarden etc mag iedereen weten maar bijvoorbeeld dingen over mijn familie etc niet. Als ik een hele onherkenbare nickname had zou ik misschien in sommige situaties wel wat meer privé dingen vertellen. Maar ik ben daar toch redelijk voorzichtig in dus dan zou dat, als ik dat al zou doen, via privé berichten zijn naar mensen toe die bijvoorbeeld met iemand willen praten in een bepaalde situatie. :j
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 27-11-13 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:33

Mijn naam is afgeleid van mijn echte naam. Er missen maar een paar letters. Word vaak Lous genoemd, dus zodoende :)
En op Bokt verschijnen alleen de dingen van mijn hand ik openbaar wil hebben, anders niet.
Laatst bijgewerkt door Lous op 27-11-13 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:35

Hier ook gewoon onder eigen naam en behoorlijk herkenbaar ;) Maar ik schrijf op Bokt niet, wat ik niet openbaar wil hebben, daar ben ik heel simpel in.
Als ik onder een onherkenbare nickname zou zitten, wat écht niet aan mij gelinkt zou kunnen, dan zou ik misschien wel anders reageren :+

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:35

Nee, ik schrijf onder m'n eigen naam :')
Iedereen mag best weten wie ik ben en hoe ik denk. Schaam me er niet voor. Ik zet sowieso geen dingen op internet die ik niet wil dat iedereen dat weet, met of zonder nickname.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 00:36

Ik bedoel dan wel,met voor en achternaam.....dus echt met open vizier....

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:37

Dat zou überhaupt stom zijn,als er dingen geplaatst werden die je niet op het net wil hebben :+
Ik ben redelijk open,maar bepaalde dingen hoeven inderdaad het net niet op.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:38

papagroom schreef:
Ik bedoel dan wel,met voor en achternaam.....dus echt met open vizier....


Via profiel en berichten zijn al mijn gegevens binnen 2 minuten vindbaar....

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:38

Ach, iemand kan zo ff op fb kijken. Mijn naam en m'n plaatsnaam staan allebei in m'n profiel, kan je zo m'n achternaam uitzoeken :)
Ik heb er niet echt problemen mee...
Maar waarom zou ik m'n achternaam in m'n profiel zetten :+

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:39

Ik heb soms ingevuld, maar eigenlijk denk ik dat ik dan hier niet zou zitten.
Dit komt voornamelijk doordat ik zzper ben en ik het naar mijn klanten niet prettig vind.
Op internet kunnen dingen toch anders gelezen worden en dat kan dan raar uitpakken.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:42

Ik ben niet herkenbaar (tenzij mensen mij heel goed kennen). Ik sta helemaal achter wat ik schrijf en doe dit oprecht, maar weet ook hoe oncontroleerbaar het medium internet is. De sociale dynamiek is heel anders dan in een persoonlijk netwerk. De boodschap blijft staan, de context verandert. Interpretatie van de boodschap wordt gedaan door de ontvanger, wat weinig over mij zegt.
Ook wil ik niet gemakkelijk vindbaar zijn in sociale media... Big Brother kijkt al meer dan genoeg mee in het dagelijks leven. Ik hoef hem verder niet aan te moedigen.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:43

Ik schrijf onder mn eigen naam. Foto is ook zo te zien :j Dus nee, ik ben hier zoals ik ben :D

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:43

De website van onze paarden staat gewoon op m'n profiel dus ik vind mezelf niet erg anoniem hier.
En dat maakt me niet veel uit. Maar ook op fb deel ik niet echt 'intieme' dingen over mezelf.

Zou nooit beledigende dingen op bokt plaatsen, ik laat mensen liever in hun waarde. En wat online staat blijft online staan he, beetje nadenken over wat je post voor je het post.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:45

Ik blijf liever zo anoniem mogelijk. Als je ziet hoe op dit forum berichten al verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden (bewust dan wel onbewust), dan wil ik niet weten hoe dit in het dagelijkse leven zou uitdraaien.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:48

Ik heb een nicknaam maar via mijn onderschrift en profiel kan men zo zien wie ik ben. Heb ik ook geen probleem mee. Wat ik niet kwijt wil dan schrijf ik gewoon niet en waarom zou men zich anders voordoen als men is?

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 00:49

Gini schreef:
Ik blijf liever zo anoniem mogelijk. Als je ziet hoe op dit forum berichten al verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden (bewust dan wel onbewust), dan wil ik niet weten hoe dit in het dagelijkse leven zou uitdraaien.

Maar zouden deze verkeerde interpreteerders,niet iets genuanceerder reageren als ze het zonder schuilnaam zouden moeten doen?

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:55

Het zou mooi zijn, maar ik denk niet dat het zo werkt. Onbeschoftheid etc. komt ook voor in het dagelijks leven. En in klassen/groepen is de sfeer niet beter/eerlijker omdat men elkaar kent. (in tegendeel, zou ik soms zeggen).
Ik vind, in tegenstelling tot wat sommige bokkers vinden :Y) , dat de Modjes over het algemeen goed reguleren.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:56

Nee, ik zou niet anders reageren. Wil ook als Punz gewoon mezelf zijn en staan achter de dingen die ik zeg.
Waarom dan toch een nickname? Omdat ik ivm mijn werk niet al te makkelijk te googelen wil zijn. Wil prive dan toch wel graag prive houden.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:57

Het maakt mij inmiddels niet veel uit meer wat er op internet te lezen is van mij en wie het leest. Maar toen internet nog niet zo ver was dat alles zichtbaar is voor iedereen, toen wel. Nu is het gewenning en nee ik zou niet anders reageren dan nu. Ik zou het alleen niet prettig vinden dat men mijn volledige naam zou weten. Tegenwoordig is oplichten ook heel makkelijk en daar wil ik geen slachtoffer van worden.

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:09

Ik zie bijnamen in de eerste plaats als internetfolklore. Het gebeurt al zolang als het World Wide Web bestaat, daarom ga ik erin mee. Een mooie gelegenheid om je identiteit eens aan te vullen, niet om een andere te creëren.

Mijn echte naam staat nergens op Bokt, maar met Google is hij wel te vinden. Ik doe het dus niet om anoniem te blijven.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Zou je anders reageren als je onder je eigen naam schreef ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:15

ik typ toch echt onder mijn eigen naam.

jammer dat die optie er niet bij staat :)

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:19

Ik heb mezelf genoemd naar een paard dat dierbaar voor me is en ik denk niet dat er veel paarden zijn met die roepnaam, dus mensen die me een beetje goed kennen en op Bokt zitten, zullen bijna meteen weten wie ik ben. :) Dat vind ik ook niet erg.

Ik heb vooral een nickname omdat ik mezelf wil zijn. Als mijn (toekomstige) baas (bazen) mijn naam googelt, krijgt hij mijn facebookpagina, die ik kan afschermen. Als ik hier onder mijn naam post, zal hij Bokt vinden en Bokt is niet afgeschermd, dus moet ik hier anders continu rekening houden dat ik politiek correcte dingen post omdat het anders tegen me zou kunnen werken met sollicitaties en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:31

Ik ga er van uit dat alles op internet naar mij te herleiden is. Alles wat ik niet wil dat anderen te weten komen bespreek ik tegenwoordig alleen nog maar in persoon.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:40

Ik ben vanaf het eerste jaar op bokt maar mijn eigen naam was toen al vergeven, ook variaties daarop. Ik moest dus wel wat anders verzinnen en dat is de afkorting van de naam van mijn paard geworden. Het was niet om anoniem te zijn, je naam moet ook nog eens "vrij" zijn. Bij de meesten staat trouwens de echte naam wel in het profiel.

Inmiddels ben ik er wel achter dat het niet zo veel uitmaakt of je je eigen naam gebruikt of een nickname. Als mensen dat willen vinden ze je toch wel. Daarom heb ik het wel goed afgeleerd om al te persoonlijke dingen op het internet te zetten. In 2001 had ik er echt nog geen idee van wat internet kon doen.