Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:07

Interessant topic :j

Ik ben degene die elke dag Uitgelicht verzorgt en vind het interessant om te lezen wat jullie meningen zijn. Veel mensen veel meningen :D
In ieder geval erg leuk om te lezen dat Uitgelicht zo gewaardeerd wordt en aan de andere kant dat er een hoop punten voor verbetering zijn.

Uitgelicht bestaat nog niet zo lang en heeft ook moeten groeien. En voor mij persoonlijk is het vooral een weg vinden in: wat heeft voldoende kwaliteit voor Uitgelicht, hoe bied je afwisseling in disciplines, maar hoe bied je ook afwisseling in de foto's op de voorpagina (geen 5 springfoto's, niet 5 haflingers/tinker/fjorden/KWPN's, niet 5 hoofdfoto's, niet 5 fotomeetings, enz.). Daarom is het goed om jullie wensen en tips te lezen.

Ik zou dit ook graag interactief op willen pakken en ga even bedenken hoe. Dus ik wil jullie vragen om me daar even de tijd voor te geven.

Wat betreft de criteria voor Uitgelicht kun je in het laatste BBB over lezen: [FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:22

Gamblerscup:
Maar daar zitten wel een paar 'maren' aan.
Ten eerste zijn ze er niet altijd. Ik heb graag andere topics dan fotomeetings en dressuurwedstrijden. Juist als ik iets zie van TREC, western, SGW, enz. plaats ik ze, mits de foto's van goede kwaliteit zijn. Dat is ook niet altijd zo en dan zijn ze voor Uitgelicht ook niet altijd bruikbaar helaas. Meestal worden dat soort topics dan op FB geplaatst, omdat ze wel de extra aandacht verdienen.

In verhouding heb je (gemiddeld!) per dag 3 fotomeetings/shoots (zowel volwassen paarden als veulens) en 2 sporttopics. En dat laatste is dan verdeeld over de verschillende disciplines. Dat maakt dat de afwisseling die jij schetst erg lastig is.
Misschien moeten we daarom niet kijken naar de afwisseling in topics, maar anders met de uitsnedes van de foto's omgaan?

Winged: Dat kan, maar dan moeten ze wel getemd worden.
Ik heb zelf een lijst met fototopics waar minimaal 4 foto's instaan. Topics met minder foto's zie ik dus niet direct, dus die komen alleen met Tems naar boven. En verder is wel de voorwaarde dat het paardgerelateerd is en de kwaliteit van de foto's wel goed moet zijn. Laatst heeft er een creatieve foto met een halster in Uitgelicht gestaan. Geen paard, maar wel een super gave creatieve foto. Dus ja, dat kan zeker :j

Even een lijstje voor het overzicht van de topics vanaf 17 juni die in Uitgelicht hebben gestaan (CHIO valt hier tussenuit):
25 juni:
[ITP] Anonieme fotograaf is weer druk geweest!
[WN-ITP] Barrelracing
[ITP] Fotoshoot (Nikki de Kerf) Haflinger Anjo in de duinen
[RIJ-ITP] Enton (v. Wynton) door naar halve finale Pavo Cup!
[ITP] Sprookjes foto's van mijn allerbeste vriendje!

24 juni:
[ITP] Topfjord Winston ©NavatuShots
[AR-ITP] Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!
[ITP] 18 jaar oud en Cushing: But still going strong!
[RIJ-ITP] Stoere hengst Perry aan het werk (Z1)
[ITP] Shakira (haflingermerrie) op de foto door *Reneefotografie*

19 juni:
[WN-ITP] Ocean air and Salty manes, Tristan on the beach
[ITP] Gewoon een avondje in de wei... genieten!
[ITP] Lizzy op de gevoelige plaat door Marjolein Smallenbroek
[RIJ-ITP] Ons buitenritje van dinsdag avond,maar anders gefilmd.
[ITP] Hepsie gouden bokt merrie veulen 2011, is twenter.

18 juni:
[ITP] Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden
[WN-ITP] Mijn twee grote passies!
[RIJ-ITP] PRE hengst Samaritano @ shoot door Nyckle
[EV-ITP] Historische postkoetsen bij Paleis het Loo
[SGW-ITP] 5-jarige Daimler-Utopia op instructieweek KNHS

17 juni:
[ITP] Droomfotoshoot door Fk Pictures
[KS-ITP] I'm the queen of the Fitoshoots!!
[ITP] Bonte reus Blade op fotomeeting Soesterduinen
[KS-ITP] Emmelie, drie weken oud en kinderpony
[TEN-ITP] TREC Noord met Zanzi

16 juni:
[KS-ITP] Lumen (frá Kirkjuvegi)
[ITP] Van 5% overlevingskans naar springlevend.. Enjoy This!
[ITP] Sfeerplaatjes van een prachtige PRE hengst
[ITP] Valkbonte droom tinker "Hope" op fotomeeting in Leersum.
[RIJ-ITP] Dressuur ijslander Bragi [M1]

15 juni:
[ITP] Precious present tijdens de Appaloosa meeting
[ITP] Onze (manege)paarden in hun eigen Paddock Paradise
[ITP] Flame op de fotomeeting Dishoek
[ITP] Fotoshoot Kas Jack
[WN-ITP] Vandals Gold Cream, says it all

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:33

Zeker niet alle hengsten komen in Uitgelicht hoor :D

Fiffil: zeker :j
Heeft er ook wel eens in gestaan, een paar maanden terug als ik het me goed herinner. Maar dat zijn vaak minder foto's dan 4, dus krijg ik niet altijd te zien. Dus als je iets moois ziet: tem er dan vooral op :j

Annelies :+
Dat is echt toeval hoor :D
Kijk maar aan in de lijst hierboven. Alleen is het nu toevallig 2 dagen achter elkaar. Volgende keer beter op letten :j
Ik beloof er de komende 3 dagen geen haflinger meer bij te doen.

JustMyZtje: dat is ook zo. Wat de 1 mooi vindt, vindt de ander niks aan. Maar dat wil niet zeggen dat er ruimte is voor verbetering. En ik vind het best leuk om daarover te brainstormen :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:06

JoAnn: het is al een stuk eenvoudiger door de lijst die er is (hoef ik niet elk forum af te gaan) en alles dat via Tem wordt verzameld door de mods. Over een andere manier heb ik nog niet nagedacht eigenlijk. Dit werkt op zich wel okee. Per dag ben ik er ongeveer 20-30 minuten mee bezig. Maar het is niet makkelijk uit te zoeken. Neem nu een zonnige dag. Ze zijn vrij schaars tegenwoordig :D
Dus als er een mooie dag is, worden er onwijs veel foto's gemaakt. Soms wel 30/40 topics. Ja, dan is het best een klus om daar de 5 mooiste foto's uit te pikken.

LoveUggs: discussietopics is zeker mogelijk. Ik zie ze dus niet in mijn lijst, dus temmen is noodzakelijk. Als er een interessante foto staat, kun je deze dus melden. Houd wel even de criteria in je achterhoofd ([FZ] [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin mei).
Zo heeft er ook wel eens een medisch topic met een foto van een operatie op gestaan. Heel interessant :j

Diashow weet ik niet. Dat zou ik eens aan de techneuten moeten vragen :j
Met interactief bedoelde ik vooral de discussie. Dus samen tot verbeteringen komen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:39

Ik moet nu weg, maar kom vanavond weer even terug in het topic om mee te denken en te antwoorden.

In het kader van paardgerelateerd of te weinig, mooie foto's of juist standaard, even een vraag aan jullie.
Aan de hand van dit topic heb ik 2 uitsnedes op het formaat van Uitgelicht gemaakt: [BEU] Foto trip naar het prachtige Chateau Montchoix te Frankrijk

Een paardgerelateerde onwijs mooie foto, maar zonder paard. En een foto met paard, bijzonder, maar bijzonder genoeg?
Welke zouden jullie liever zien op Uitgelicht en waarom wel of niet? Is de paardgerelateerde wel paardgerelateerd genoeg?
Afbeelding

Of
Afbeelding

Tot vanavond :wave:

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:42

Ik zou vanavond nog reageren. Heb ook net alles via mobiel zitten lezen en zie een heleboel interessante dingen voorbij komen.
Maar ik zit nu misselijk van de pijn op de bank en vrees dat ik zo naar de HAP mag omdat paardlief op mijn teen is gaan staan.
Mijn reactie komt later en wil er graag met jullie over brainstormen, maar vanavond wordt het niet meer, sorry Y;(

Ik wil jullie wel vragen het positief in te steken en niet te katten op elkaar. Ik wil er serieus mee aan de gang en vind het ook oprecht leuk dat jullie mee denken. Niet iedereen is hetzelfde en zoveel mensen zoveel meningen. Dat kan wel eens afwijken van de jouwe, maar hoeft geen reden tot katten te zijn :)
Gelukkig doen de meesten dat, vind de sfeer hier goed en wil dat graag zo houden :)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:48

Bedankt. Komt wel goed hoor. Denk dat we allemaal wel weten hoe het voelt :D
Hoop alleen maar dat ie niet gebroken is. Dat komt nu écht niet uit :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:10

Haha Iris :D

Vriendjespolitiek, niet bewust in ieder geval. Ik kijk zelden wie de fotograaf of TS is. Dan zou ik wel heel veel vrienden hebben :D
Ik ken wel veel bokkers, loop ook al 11 jaar op het forum rond. Maar daar selecteer ik niet op :n
Enige wat wel eens voorkomt is dat iemand een link van een topic in een HK topic post en dat ik er een foto uit haal. Maar die topics staan net zo goed in de lijst die ik heb en zou dan ook naar boven komen :j
Dus niet specifiek vriendjestopics nee. Zo oneerlijk ben ik niet ingesteld :)
En ja, ik heb ook wel eens foto's uit een eigen topic geplaatst als ze Uitgelichtwaardig waren. Maar ook omdat ze dan gewoon mooi in het rijtje passen. En western, dus vaak een afwisseling op de rest :D
Maar dat is ook zeker niet elk topic van mezelf. Die beoordeel ik net als die van ieder ander (behalve dat ik mijn paard natuurlijk wel net wat knapper vind dan de rest :D )

*gaat nu echt een pijnstiller innemen en even de huisarts bellen*
Morgen ga ik er echt verder op in, maar moet nu even iets anders doen :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:11

Ik hoorde van de mods dat er inmiddels flink getemd wordt op topics. Leuk :D

Voor ik van alles ga verzinnen ga ik jullie eerst uitleggen hoe ik de selectie van Uitgelicht normaal aanpak.
Ik heb een lijst van alle topics die geopend worden met minimaal 4 foto's. Uit die lijst open ik alle paardgerelateerde topics. Die topics scroll ik door en als me iets opvalt (verhaal icm mooie foto's, bijzondere foto's, mooie foto's) dan kies ik daar een foto uit en sla die op.
Die foto kies ik vooral uit op compositie, want het moet binnen het formaat passen en als een foto bijvoorbeeld beeldvullend is, dan gaat het niet.
In principe kies ik altijd de mooiste foto uit de serie (die passend is, en dit is natuurlijk subjectief). Maar als ik al 3 loslopende paarden heb, dan neem ik er geen 4e bij en zal ik een andere foto kiezen.

Soms sla ik dus op een dag 10 foto's op, terwijl er plek is voor 5. En misschien heb ik er ook nog van eerdere dagen over, zeg 5. Dan kies ik uit die 15 foto's 5 foto's die:
1. mooi zijn
2. zoveel mogelijk afwisselend zijn qua beeld en kleur (bijvoorbeeld zoals vandaag: loslopend paard, detail van een oog, paard onder het zadel, detail tuig, groep paarden, maar ook zwartwit, zonsondergang, sepia).
2 zoveel mogelijk afwisselend zijn qua discipline/thema (zoals vandaag: fotomeeting, veulen, renbaan, Paleis het Loo, strandrit), maar dit is een lastige. Er worden bijvoorbeeld maar weinig topics over TREC, western of endurance geplaatst. Die afwisseling zou ik wel willen, maar kan dus niet altijd.

Zoals vandaag is natuurlijk ideaal, veel variatie. Maar dit kan helaas niet altijd, omdat er simpelweg geen foto's zijn die die afwisseling bieden. En dan vooral in discipline, qua beeld kan ik altijd wel afwisseling vinden. Maar daarom komt het wel eens voor dat er 2 fotomeetings bij staan bijvoorbeeld. Wel probeer ik dan niet 2 hoofdfoto's of 2 rijfoto's te pakken.

De foto's die ik dan overhoud, bewaar ik voor een andere dag in de week waar deze beter in de serie past. Ik probeer ook te kijken naar wat jullie leuk vinden. En dat valt niet mee. Want zoals uit dit topic ook al blijkt: de 1 kijkt graag naar dressuurplaatjes, de ander vindt fotomeetings prachtig en een derde kijkt juist liever naar de disciplines die vaker voorkomen. :D

Ik kom later nog even terug op de tips die gegeven zijn. Niet alles tegelijk.

Wat ik wel van jullie wil weten, ik heb hier een lijst van topics van de laatste dagen Uitgelicht. Welke afwisseling mis je hier? Dus dan puur even qua discipline/ras/thema, qua composities wil ik het later nog bespreken :j
26 juni:
[ITP] Superspikkelhengst Reedhill's Devdan showt zich in de LDD
[KS-ITP] Galiki, Haliki en Iliki ITP
[DRS] Fotoverslag ponyrennen 23 juni
[EV-ITP] De paarden van de Koning, Paleis het Loo
[RIJ-ITP] Lekker op het strand

25 juni:
[ITP] Anonieme fotograaf is weer druk geweest!
[WN-ITP] Barrelracing
[ITP] Fotoshoot (Nikki de Kerf) Haflinger Anjo in de duinen
[RIJ-ITP] Enton (v. Wynton) door naar halve finale Pavo Cup!
[ITP] Sprookjes foto's van mijn allerbeste vriendje!

24 juni:
[ITP] Topfjord Winston ©NavatuShots
[AR-ITP] Buck en ik weer op vakantie!! Eper paardenvierdaagse 2013!!
[ITP] 18 jaar oud en Cushing: But still going strong!
[RIJ-ITP] Stoere hengst Perry aan het werk (Z1)
[ITP] Shakira (haflingermerrie) op de foto door *Reneefotografie*

19 juni:
[WN-ITP] Ocean air and Salty manes, Tristan on the beach
[ITP] Gewoon een avondje in de wei... genieten!
[ITP] Lizzy op de gevoelige plaat door Marjolein Smallenbroek
[RIJ-ITP] Ons buitenritje van dinsdag avond,maar anders gefilmd.
[ITP] Hepsie gouden bokt merrie veulen 2011, is twenter.

18 juni:
[ITP] Drie maanden op de Sundance Ranch in Zweden
[WN-ITP] Mijn twee grote passies!
[RIJ-ITP] PRE hengst Samaritano @ shoot door Nyckle
[EV-ITP] Historische postkoetsen bij Paleis het Loo
[SGW-ITP] 5-jarige Daimler-Utopia op instructieweek KNHS

17 juni:
[ITP] Droomfotoshoot door Fk Pictures
[KS-ITP] I'm the queen of the Fitoshoots!!
[ITP] Bonte reus Blade op fotomeeting Soesterduinen
[KS-ITP] Emmelie, drie weken oud en kinderpony
[TEN-ITP] TREC Noord met Zanzi

16 juni:
[KS-ITP] Lumen (frá Kirkjuvegi)
[ITP] Van 5% overlevingskans naar springlevend.. Enjoy This!
[ITP] Sfeerplaatjes van een prachtige PRE hengst
[ITP] Valkbonte droom tinker "Hope" op fotomeeting in Leersum.
[RIJ-ITP] Dressuur ijslander Bragi [M1]

15 juni:
[ITP] Precious present tijdens de Appaloosa meeting
[ITP] Onze (manege)paarden in hun eigen Paddock Paradise
[ITP] Flame op de fotomeeting Dishoek
[ITP] Fotoshoot Kas Jack
[WN-ITP] Vandals Gold Cream, says it all

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:55

De teen is blauw en beurs en pijnlijk. Maar geloof niet dat het gebroken is :D
Bedankt voor de interesse :)

Een knop 'tip voor Uitgelicht' (of zoiets :+ ) zal ik eens achter de schermen opgooien.
Verder ga ik een samenvatting maken van alle tips.

Verder quote ik nog even de voorwaarden voor Uitgelicht. Deze blijven sowieso staan. Paardgerelateerd is vooral vanwege wat Mondy ook eerder aangeeft. Bokt is primair een paardenforum. De andere onderdelen op bokt zijn extra, maar we gaan voor Uitgelicht uit van het primaire onderwerp: paarden (okee, en ezels :D)
Citaat:
Het belangrijkste is dat Uitgelicht een beetje het visitekaartje van Bokt is, de foto's trekken veel aandacht. Een paar dingen waar je op kunt letten:
- Heeft een topic bijzonder mooie of sfeervolle foto's?
- Is het iets waar je zelden foto's van op Bokt ziet?
- Heeft iemand een gave prestatie geleverd?
- Is iemand de eerste/beste/jongste/etc die iets doet?
- Zit er een mooi verhaal aan het topic vast?
- Et cetera, et cetera.

Verder zijn er een aantal fototechnische voorwaarden:
- Scherpe foto's.
- Niet over-/onderbelicht.
- Geen grote copyright door de foto.
- Geen andere dieren dan paarden of ezels.
- Geen potentiële reltopics (denk aan opengesperde monden, grof spoorgebruik, enz.).
- Zoveel mogelijk liggende foto's, er moet een uitsnede gemaakt kunnen worden (na verkleining) van 280x150.
- Topics mogen maximaal 10 dagen oud zijn.
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting. Bij 'gewoon' rijden is het een minpunt, als we moeten kiezen tussen twee topics die even leuk zijn, dan nemen we het topic met cap. Maar geen cap is geen showstopper als het topic voor de rest gewoon erg leuk is, of behoorlijk origineel, erg mooie foto's, etc. Voor dingen waarbij cap niet 'hoort' ('hoedjesdressuur, voltige, western, fotoshoots met jurken, poseerfotos met iemand ernaast) wegen we het niet mee.

Filmpjes mogen ook, mits het filmpje van dusdanige kwaliteit is dat er een mooie screenshot uit gepakt kan worden. Je herkent de filmpjes op Uitgelicht altijd aan het filmicoon.


Jannepauli: De topics mogen 10 dagen oud zijn. Dus als er een dag geen foto's worden geplaatst en een andere dag 50 topics, dan zitten er voor meerdere dagen foto's bij. Als ik er daar 10 uit kan halen, compenseer je dus de ene dag met de andere.
Overigens worden er niet elke dag altijd 5 nieuwe geplaatst. Zeker toen het van de winter zo slecht weer was, hadden we soms maar 2 of 3 nieuwe foto's.
Wat betreft de jurken: jij hoeft het niet mooi te vinden. Maar er zijn mensen die het wel mooi vinden om in een andere outfit of andere sfeer op de foto te gaan. En ook die mensen hebben gewoon het recht om topics te plaatsen en in Uitgelicht te komen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:04

Renee: je moet het niet persoonlijk opvatten. Niet iedereen houdt van fotoshoots, maar een hoop mensen ook wel. Net als dat niet iedereen van western, springen, dressuur, VD houdt. Wat niet betekent dat het niet meer in Uitgelicht komt. Het gaat juist om de afwisseling, waar óók fotoshoots onder vallen.
Zoveel mensen, zoveel meningen en je pikt er nu alleen de negatieve uit, terwijl er ook positieve reacties op fotoshoots en -meetings zijn.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:11

Gini schreef:
Mijn topic was geen heksenjacht tegen fotoshoots. Dat zou een beetje omgekeerde wereld zijn. Hoe mooier je foto's kan schieten, hoe minder kans je hebt om in Uitgelicht te komen. ;)

Wat mij gewoon opviel is dat als je een zonsondergangfoto maakt of je trekt een jurk aan, dat je dan sowieso in Uitgelicht komt te staan. Zonder verder een speciaal topic te zijn of een speciaal verhaal te hebben. En dat vind ik dan weer wel jammer. Want met een Tinker met lange wapperende manen (ik neem nu maar even een ander ras voor ik weer de Haflingerfans om mijn dak krijg) heb je gewoon meer kans om zo een sprookjesachtig plaatje te verkrijgen.
Mogen sprookjesachtige plaatjes dan niet meer? Uiteraard is dat niet mijn bedoeling. Maar het zou niet het enige criteria mogen zijn. De laatste tijd leek het alsof je er gewoon even een zonsondergangetje tussen moest gooien en een plek op Uitgelicht is gegarandeerd.

De uitleg van Amanda heeft veel verduidelijkt hoe het allemaal in zijn werk gaat en dat de selectieprocedure toch op iets meer gebaseerd wordt dan 1 enkel mooi beeld.

Edit: je moet het ook niet zwart wit bekijken he. Het is niet omdat ik, 1 persoontje ergens in België, een topic niet Uitgelicht-waardig vind, dat het meteen een afvaltopic is dat nooit geopend had mogen worden. Ik kan ook genieten van de simpele plaatjes hoor of de zonsondergangpaatjes of .... Maar Uitgelicht is toch een speciale plek die gereserveerd mag worden voor Uitgelicht-waardige topics. En ja, misschien neig ik dan meer naar een topic met een mooi verhaal en zo zo plaatjes (zoals het IJslander topic) dan naar een topic met perfecte plaatjes maar niet echt een verhaal erachter. Dat maakt de tweede groep niet slecht of minderwaardig.


En een ander vind juist die mooie foto's zonder verhaal mooi. Dat maakt het best wel moeilijk om daar balans in te vinden. Zeker ook omdat er in verhouding meer mooie foto's zijn dan bijzondere verhalen met foto's en ik die laatste categorie ook niet altijd zie. Maar ik zal er meer op letten in de selectie :j

Ik heb de mogelijkheid tot tippen/temmen even achter de schermen opgegooid. Vooral hoe en of het technisch ook haalbaar is en op welke manier het handig is ipv meer werk oplevert. Wordt vervolgd :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:39

Die maken ook een kans, maar ik zie ze niet in mijn lijst verschijnen.
Dus daar moet op getemd worden, dan kunnen ze meegenomen worden. Anders zie ik ze dus zelf niet.
Ik heb namelijk niet de tijd om álle topics op bokt na te lopen :D
Dus ze maken een kans, maar dan moet er wel op getemd worden :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:48

+:)+

Hetzelfde geldt overigens voor filmpjes. Die kunnen er ook op (als screenshot), maar die zie ik ook niet verschijnen. Dus als je een bijzonder filmpje hebt, vooral ook op temmen :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:43

Nog een vraag die ik voor jullie heb. Er wordt hier aangegeven om verder te kijken dan de ITP fora. Ik neem zelf al wel eens MD, VVDD en BEU mee.
Maar hoe bijvoorbeeld met discussiefora om te gaan? Iemand gaf al het 'Aan de teugeltopic' op RT aan. Mensen worden dan uitgenodigd voor een discussie ipv alleen maar reageren op mooie foto's. Maar er zullen mensen zijn die wel op die manier reageren (oooh, wat loopt hij netjes!), terwijl dat niet is toegestaan en ook niet wenselijk denk ik.
Is het wel wijs om deze fora in Uitgelicht op te nemen? Dit geldt ook voor topics van RT-HAW. Hier is het verplicht om rijtechnisch commentaar te geven en niet alleen maar op de mooie foto's te reageren. Is het wel handig om deze op te nemen in Uitgelicht?

En hoe zit het met HK topics? Is het wenselijk als mensen ineens binnenvallen om alleen op de foto's te reageren?
Is IM ook een optie? Ik heb het er nu wel eens op geplaatst, maar vinden mensen dat wel fijn als hun paard net is overleden en hij/zij verschijnt ineens op de voorpagina?

Ik hoor graag jullie mening :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:38

Nieuwsberichten kunnen zeker, mits het niet teveel dubbelop wordt zeg maar (én Nieuws voorpagina met foto én Uitgelicht) :j

Even samenvattend:
- IM: ja, maar even in overleg met TS
- HK: nee
- Discussies: nee
- HAW: mogelijk, maar dan wel met vermelding HAW, anders niet vanwege het rijtechnische commentaar.

Dat laatste is wat lastig denk ik. Dan zou je er een icoontje voor moeten hebben. En dan nog: zien mensen dat wel en weten ze wat er mee bedoeld wordt?
HAW is dus even een twijfelgeval.
Ze worden nu overigens niet geplaatst, om dezelfde reden: inhoudelijke reacties zijn een vereiste en mensen zien dat niet altijd. Zelfs nu ze niet op Uitgelicht staan moeten mods regelmatig reacties verwijderen die niet aan de regels voldoen. Dat zouden er alleen maar meer worden dan.

Jurkentopics zijn een kwestie van smaak. Net als rassen, fotomeetings, disciplines. Ik wil er wel op letten om zoveel mogelijk af te wisselen en niet te laten overspoelen. Maar boycotten gaat niet gebeuren :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:50

:=

Ik heb daar alleen wel 1 probleem mee. Technisch gezien kan ik maar 1 foto van een topic uploaden en ook maar 1x gebruiken.
Dus als ik deze gebruikt heb kan dat niet meer. Technisch verhaal, maar elk topic heeft zijn eigen identieke code. Onder die code upload ik een foto en die matcht dan automatisch met het topic. Het is niet mogelijk om foto's te verwijderen uit het geheugen. Dus de 1e opgeslagen foto pakt hij altijd. Ook al upload ik een andere foto met dezelfde code.
Handmatig verwijderen werkt soms wel, maar meestal niet. Dat topic is dus echt briljant! Maar niet bruikbaar voor Uitgelicht helaas -O-

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:08

Zeer welkom ook, mits het echt herkenbaar paardgerelateerd is :j
Er heeft wel eens een foto van aquatraining op gestaan als ik het me goed herinner....
Maar vakmensen aan het werk met paarden zijn ook zeker welkom :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:00

Ladybird: iedereen is een utopie denk ik. Maar het is wel een streven om er voor ieder wat wils tussen te zetten. En waarom zou ik het alleen bedenken als er zoveel enthousiaste mensen zijn om mee te denken? :D

Er wordt achter de schermen momenteel gedacht aan een tem mogelijkheid. Technisch is er zeker iets mogelijk, maar we moeten even kijken wat de meest praktische oplossing is :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:10

Dat hebben we gemerkt :D
Er wordt fanatiek getemd :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:33

En geen haflinger :D
Voor morgen staan ze ook al klaar.
Dankzij alle tems en tips hier heb ik nu zoveel foto's dat het alleen maar lastiger is om te kiezen :+
Maar het maakt me ook wel scherper en kritischer.

Wat vooral de uitdaging is: Uitgelicht is het visitekaartje van Bokt aan de ene kant, maar ook een rubriek voor bokkers aan de andere kant. Dus wat ik nu zoek zijn de kwalitatief goede foto's, maar niet altijd van de beste fotografen of de stoerste hengsten.
Kwaliteit is gewoon nodig vanwege het visitekaartje, maar het 'gewone' paard, met de 'gewone' foto's van een trotse eigenaar moeten ook een kans krijgen. En dan moeten ze in het rijtje onder elkaar ook nog genoeg afwisselend zijn in onderwerp, maar ook in compositie
Dat valt nog niet mee :D
Vandaag is weer gelukt. En ik moet zeggen, voor morgen ben ik daar ook tevreden over :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:38

Ja, maar die paste minder in de rij. Dat is het lastige. Met die kar, trail en stippen heb je al 3 drukke foto's. Dus ik heb bewust gekozen voor een rustigere foto voor het beeld. :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:43

Haha, het is zo makkelijk nog niet :D
Je moet echt op heel veel dingen letten om de juiste balans te hebben.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:21

_O-
Sorry, spikkels komen zelden voor, dus deze mogelijkheid moest ik aangrijpen :D
Maar volgende keer een dag ertussen.

En alvast verklapt: de 3e spikkel staat inderdaad ook klaar voor morgen, topic van het blinde paard.
Kan dat, 3 spikkels achter elkaar? :D
(verhaal er achter is namelijk gewoon Uitgelicht waard :j )

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:40

Niet alles té serieus nemen, zie de smileys ;)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 4 bezoekers