Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:52

ik zou juist t huis aanklikken vind t lekker tikkeltje overdreven hdr wat mij als fotograaf dan weer erg trekt om te kijken wat andere ervan maken.
voor mij hoeft niet altijd een paard namelijk in de foto's voor te komen en dat is bij uitgelicht eigenlijk altijd wel zo.
zo vind ik b.v ook leuk om dierentuin foto's te zien of baby,s of andere gekke mooie foto,s

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 15:52

Ik klik altijd alle topics aan, dus ook ik zou ze beiden aanklikken.
Maar als ik nou in 1 week voor de derde keer in een topic terechtkom waar een ruiter in klederdracht op een PRE omgeven door een sprookjesachtige sfeer, dan zou ik wel denken "he, weeral?".

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:54

Vind alletwee de foto's gaaf! Lastig... De eerste is wel een keer iets heel anders.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:54

Joey schreef:
Grappig en interessante discussie. Volgensmij ben ik dan een van de weinigen die juist de topic's met haflingers en 'typische' foto's júist graag doorkijk!
Ik ben zelf fotograaf, dus vind het heerlijk om die foto's te zien, prachtig en het maakt me niet uit dat zo'n topic al 300 keer is geweest :') Ik vind andere topic's zoals wedstrijden dan juist wat minder, maar dat maakt niet uit, meestal kijk ik toch wel even :) Vind het erg leuk nu en ik zeg eigelijk houden zo! +:)+

Hier ben ik het dan weer mee eens. Ik bekijk juist graag kwalitatief goede foto's van creatieve fotografen!

Amanda: ik vind eigenlijk beide foto's erg mooi. Maar als ik moet kiezen: nummer twee. De HDR bij de tweede maakt het voor mij een beetje too much. Zoals je leest kies ik meer op fotostijl/kwaliteit/type dan op onderwerp.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:55

Tja, ik zou beide foto's aanklikken, maar de eerste vind ik toch echt veel te heftig qua kleuren. Zou dus wel mijn laatste keuze zijn. Ik denk niet dat dat te maken heeft met de afbeelding, maar echt met de foto zelf. Ik vind de dromerige, zachte sfeer van de tweede foto gewoon veel prettiger om naar te kijken. Een topic met 'schreeuwerige' foto's zoals de eerste zou ik gek van worden.

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:55

Ik wist helemaal niet dat je ervoor moest temmen!

wat ik vooral vind is dat er topics gemaakt worden waar heel veel tijd in zit. bv een half jaar overzicht of gewoon een hoop verschillende locaties of een speciaal verhaal. En hier word weinig mee gedaan. Terwijl allemaal fotos van de zelfde plek van al die fotoshoots gaat mij een beetje tegen staan. Maar goed dat is slechts mijn mening.

Ik vind het wel gaaf dat de bijzondere sporten eruit gepikt worden! Maar de gemiddelde recreatie haflinger of de zoveelste shetlander, ik word er niet warm of koud van en vind het vooral een hoog Penny gehalte te hebben om maar in bokt termen te spreken.

En misschien rekening houden met of die bokker de afgelopen 3 maanden al uitgelicht heeft gestaan? De een maakt ieder week een topic, de ander 1 x in de 6 maanden. Die moeten ook aan bod komen mijn inziens

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 15:58

imd schreef:
Joey schreef:
Grappig en interessante discussie. Volgensmij ben ik dan een van de weinigen die juist de topic's met haflingers en 'typische' foto's júist graag doorkijk!
Ik ben zelf fotograaf, dus vind het heerlijk om die foto's te zien, prachtig en het maakt me niet uit dat zo'n topic al 300 keer is geweest :') Ik vind andere topic's zoals wedstrijden dan juist wat minder, maar dat maakt niet uit, meestal kijk ik toch wel even :) Vind het erg leuk nu en ik zeg eigelijk houden zo! +:)+

Hier ben ik het dan weer mee eens. Ik bekijk juist graag kwalitatief goede foto's van creatieve fotografen!


En dat is juist waar ik voor pleit: en en, en niet of of. Maar dat iedereen aan zijn trekken komt. Ik wil absoluut de fotoshoot-topics niet weren.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:59

Gini schreef:
imd schreef:
Hier ben ik het dan weer mee eens. Ik bekijk juist graag kwalitatief goede foto's van creatieve fotografen!


En dat is juist waar ik voor pleit: en en, en niet of of. Maar dat iedereen aan zijn trekken komt. Ik wil absoluut de fotoshoot-topics niet weren.

Daar kan ik mij ook wel in vinden inderdaad. Een topic met minder goede foto's maar een steengoed verhaal, bijzondere discipline oid kan ik ook zeker wel waarderen :j

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:00


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:03

Ik zou de eerste aanklikken. De tweede heeft weer zo'n sprookjes iets. Hartstikke mooi maar inmiddels word 'anders' normaal.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:09

Ik zou ze geen van twee aanklikken :o
Het eerste omdat er geen paard opstaat :+ (bak had ik niet eens gezien, blonddd) en de tweede is niet mijn type topic om te kijken.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:10

Terwijl in het topic echt prachtfoto's staan, maar allemaal net niet goed uit te snijden en daarmee interessant te maken op dat formaat.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:13

Ik kijk meestal alle topics na dus zou ze beiden aanklikken.

Amanda is het geen idee om of een apart knopje aan de tem lijst toe te voegen voor uitgelicht, of dmv een soort knopje bovenaan het topic aan te geven of er al voor uitgelicht getemd is (al lijkt me dat tweede moeilijker, zeker als het gewoon voor leden zichtbaar is). Zo hoe je de pb'en niet te laten filteren door de mods of als gebruiker niet voor de 100e keer op hetzelfde topic te temmen. (hoop dat het een beetje duidelijk is zo).

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:29

_San87_ schreef:
vandaag staan er ook weer haflingers in uitgelicht (toegegeven, eentje samen met een shetlander)


Offtopic; maar in welk topic bij uitgelicht zie jij een shetlander bij haflingers? :o?

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:31

Die van jou? :+

Oeps, ik dacht het was een shetlander op de voorpagina-foto :o

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:32

:') Dan is het wel een grote shetlander van 1.40 met haflingerpapieren :(:)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:33

Maar dat staat niet op de voorpagina/foto ;(

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:35

Amanda schreef:
Fiffil: zeker :j
Heeft er ook wel eens in gestaan, een paar maanden terug als ik het me goed herinner. Maar dat zijn vaak minder foto's dan 4, dus krijg ik niet altijd te zien. Dus als je iets moois ziet: tem er dan vooral op :j


Ah oké, dan zal ik dat doen. :)
Ezel van hier heeft er ook eens op gestaan, kijk je ook wel vaker bij BB-ITP (helaas mogen ze niet op ITP) ik weet dat er niet zoveel ezels/muildieren zijn op bokt maar heel af en toe komt er wat voorbij. Ik zal het ook wel een beetje in de gaten houden :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:37

xSlvna schreef:
Die van jou? :+

Oeps, ik dacht het was een shetlander op de voorpagina-foto :o


Ja, dat dacht ik dus ook. Maar goed, mijn punt was eigenlijk dat er dus weer een haflinger op Uitgelicht staat, waardoor ik mensen wel snap dat ze haflingers als voorbeeld nemen, die komen echt vaak voorbij :).

Dit [ITP] Farzana (Ampere x Florencio) naar de NMK! vind ik bijvoorbeeld ook een leuk topic voor Uitgelicht :). Toch knap, een merrie die naar de NMK mag.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:41

Het zal vast moeilijk zijn steeds een trekkend topic te vinden om die in Uitgelicht te zetten, maar ik ben het toch eens met de TS. Of het is een fotomeeting, of een halfinger oid. Zelden vind ik er iets tussen staan wat ik niet al eens gezien heb. Het topic van Kirrr vind ik er terecht tussen staan. Het is een interessant topic die je ook niet vaak voorbij zult zien komen. Het topic van Enton wat ik een super gaaf paard vind trekt dit keer ook mijn aandacht wel. Maar indeed, het is al de zoveelste keer dat er haflingers en zonsondergangfoto's bij Uitgelicht staan.

Vind het overigens mooie foto's, daar niet van, maar er zijn ook een heleboel topics die een heel stuk specialer zijn dan deze. Ik kan er ook niet wakker om liggen, maar erg kloppend kan ik het ook niet noemen. :)

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:15

Wat leuk dat je reageert Amanda! Is nog best een taak om iedere dag leuke foto's te vinden, begrijp ik goed.

Ik wist ook niet van de Tem-knop maar ga die in het vervolg wel gebruiken bij een interessant topic buiten te normale foto-topics.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:26

ik ben het hier ook mee eens. ook denk ik dat het te onbekend is dat je kunt temmen voor uitgelicht bij de meeste bokkers.
zie ook heel vaak angstaanjagend horizontale stangen. dit zou ik ook graag anders zien.
de huistuinenkeuken bruine paarden zie je ook weinig, als ze niks bijzonders kunnen. zo is het ook bij de fotoshoots, paardje is "te gewoon" en kan me nog herinneren dat ik laatst 3x in een week een uitgelicht van zo'n goudenvalkachtigbeestje, die al tig foto's heeft, welke ook nog naar tig fotomeetingen gaat :+ frustraties eruit :')
ook zie ik soms wat mindermooie, geloof IJslander in de m? met foto's van veraf, deze vond ik naar mijn meening dan niet uitgelicht waardig. ( mijn mening, zie graag veel paard in beeld )

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:31

_San87_ schreef:
Dit [ITP] Farzana (Ampere x Florencio) naar de NMK! vind ik bijvoorbeeld ook een leuk topic voor Uitgelicht :). Toch knap, een merrie die naar de NMK mag.


Ja, dat is eens iets anders.

Ook dit soort topic bv. zou ik graag in Uitgelicht zien staan: [SPR-ITP] Kleine Marie over de 140
Gewoon afwisseling. Niet altijd die opgedirkte paarden die alert in de verte staren of hun manen laten wapperen. :D

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:31

Het valt mij op dat velen klagen dat er teveel shoots, zonsondergang en hengstentopics voorbij komen en dat iedereen een gewone weide dag, of lekker pluizige pony bij uitgelicht zou willen zien.
Dan vraag ik me af hoe het komt dat die topics altijd 3 pagina's of meer hebben en juist de topics die jullie willen zien amper 5 reacties krijgen. Hebben jullie uitgelicht nodig om een topic te bekijken ?
Persoonlijk vind ik het juist de bedoeling dat je ook topics van anderen bekijkt, ookal staan ze niet bij uitgelicht. En he probeer dan ook eens te reageren op een topic ;) Natuurlijk reageer ik ook niet op alle, maar probeer wel diverse topics te bekijken en wat leuks over te zeggen.

Foto's die niet paard gerelateerd zijn horen imo niet in uitgelicht thuis, dit is tenslotte een paardenforum. Super leuk dat je er ook voor andere dingen terecht kan maar dat is niet wat in het visitekaartje van bokt hoort. Zoals ik t nu zie is er veel diversiteit in uitgelicht, en natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, maar zodra niemand de moeite neemt om ook op de mindere topics te reageren heeft het toch geen nut om die in uitgelicht te zetten. Dus begin bij jezelf en reageer gewoon eens vaker op een topic van een trotse bokker ! Wel zou ik als tip wat meer jitp willen zien, want vaak vergeet ik daar op te kijken (op een of andere manier altijd het gevoel dat het alleen voor de jonste generatie is) en daardoor missen er miss hele leuke topics.

Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:32