Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:01

Ik ben dan weer geen fan van categorieën. Wel het idee om de foto's en verhalen zo divers mogelijkt te houden, maar als je het aan regels gaat binden en er zijn toevallig meerdere bijzondere verhalen in 1 categorie en minder opvallende foto's in de andere categorieën, dan vind ik het jammer als aardoor die speciale topics komen te vervallen.

*edit: overigens vind ik de opmerking over 'spekbenen' en 'blubberbuiken' onfatsoenlijk. Als iemand heel gelukkig staat te zijn met paard, blij met de vereeuwiging van dat moment, en die persoon trekt daarvoor kleren aan waar ze zich goed in voelt, wat kan daar dan mis mee zijn...? Leuk als je dan zo'n rottig berichtje leest. :\ Dat had je wel anders kunnen brengen.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 25-06-13 12:05, in het totaal 3 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 12:01

WildWings, jammer dat je het nu zo persoonlijk oppakt. Dat is zeker niet mijn bedoeling met dit topic. Het verhaal dat er nu bijstaat stond er niet bij toen ik het topic zag. En dat maakt ook niet uit. Ik heb geen persoonlijke vete tegen jouw topic. Ik vond het een leuk topic met mooie foto's.
Ik pleit ook zeker niet om nooit meer een Haflinger of Tinker met lange wapperende manen of steigerende paarden in Uitgelicht te plaatsen, zeer zeker niet. Het is leuk en mooi om het te zien langskomen. Maar ik zou graag een beter evenwicht zien. Dat ik nu net dit topic neem is puur toeval om mijn mening aan te tonen, niet om het desbetreffende topic zelf af te vallen.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:02

_Lorette_ schreef:
Ik ben dan weer geen fan van categorieën. Wel het idee om de foto's en verhalen zo divers mogelijkt te houden, maar als je het aan regels gaat binden en er zijn toevallig meerdere bijzondere verhalen in 1 categorie en minder opvallende foto's in de andere categorieën, dan vind ik het jammer als daardoor die speciale topics komen te vervallen.


Nee ook zeker geen vaste categorieën, maar inderdaad dat het wel een beetje in het achterhoofd wordt gehouden zeg maar, zodat het toch zo divers mogelijk blijft. Zo bedoelde ik het ook :)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:09

_Lorette_ schreef:
*edit: overigens vind ik de opmerking over 'spekbenen' en 'blubberbuiken' onfatsoenlijk. Als iemand heel gelukkig staat te zijn met paard, blij met de vereeuwiging van dat moment, en die persoon trekt daarvoor kleren aan waar ze zich goed in voelt, wat kan daar dan mis mee zijn...? Leuk als je dan zo'n rottig berichtje leest. :\ Dat had je wel anders kunnen brengen.

Vind het net als meisjes/vrouwen die zich in veel te kleine kleren (leggings en tanktops) wringen, waar alle curves (en dus ook de cellulitis, blubberbandjes) duidelijk te zien zijn, kijk ik ook liever de andere kant op, bah.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:14

xSlvna schreef:
_Lorette_ schreef:
*edit: overigens vind ik de opmerking over 'spekbenen' en 'blubberbuiken' onfatsoenlijk. Als iemand heel gelukkig staat te zijn met paard, blij met de vereeuwiging van dat moment, en die persoon trekt daarvoor kleren aan waar ze zich goed in voelt, wat kan daar dan mis mee zijn...? Leuk als je dan zo'n rottig berichtje leest. :\ Dat had je wel anders kunnen brengen.

Vind het net als meisjes/vrouwen die zich in veel te kleine kleren (leggings en tanktops) wringen, waar alle curves (en dus ook de cellulitis, blubberbandjes) duidelijk te zien zijn, kijk ik ook liever de andere kant op, bah.


Dat is een discussie die absoluut niet in dit topic thuishoort. Voor de rest vind ik je erg kwetsend overkomen. Gelukkig ben jij wel perfect, toch? :)

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:15

_Lorette_ schreef:
*edit: overigens vind ik de opmerking over 'spekbenen' en 'blubberbuiken' onfatsoenlijk. Staat iemand daar heel gelukkig te wezen met paard, blij met de vereeuwiging van dat moment, trekt daarvoor kleren aan waar ze zich goed in voelt, krijg je zo'n oliebol over je heen... :\ Dat had je wel anders kunnen brengen.


De dames hebben een botje om op te knagen. Ach ja..
Maar: het is niet onfatsoenlijk. Het is wat ik denk en dat heb ik 's opgeschreven in het kader van de kritiek op wat in uitgelicht gepresenteerd wordt. De kern van het geheel is echter of het 'publiek' altijd maar geconfronteerd moet worden met foto's die eerder een plekje in het familiealbum thuis horen dan op een forum. Bij de topics die bij de foto's horen geef ik nooit commentaar, al moet ik zeggen dat m'n vingers wel eens jeuken bij de zoveelste 'zoen op de neus foto' of bruidsjurk. Maar zo in de algemene openbaarheid voel ik mij vrij * mijn* commentaar te ventileren. Klaar!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:18

Ja, je zou toch eens van je paard houden he? Iedereen moet alleen maar serieuze dressuursport met zijn paard beoefenen, dat is het enige waar zo'n dier goed voor is...

Sorry, maar als jij die topic niet leuk vindt, dan kijk je ze toch niet? Er staan ook vaak genoeg topics uitgelicht van typische dressuurcombi's, dat boeit mij dan weer veel minder. Voor iedereen iets en het kan nooit voor iedereen allemaal helemaal geweldig leuk zijn. ik vind juist dat er enorm veel variatie is bij uitgelicht en ik kom via uitgelicht ook in topics die ik anders wrs nooit gezien had!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:19

Ikzelf heb me al regelmatig afgevraagd wat je moet doen om bij uitgelicht te komen, en hoe meer topics ik zie, hoe meer ik het idee begin te krijgen .. Alleen heb ik dat alles niet, heb maar simpele pony's en geen fotograaf die om de hoek woont die regelmatig mijn beestjes op de foto zet. Dus geen uitgelicht voor mij. Achja, heb me er al bij neergelegd, plaats ook niet meer zoveel en als ik wat plaats probeer ik een originele titel te verzinnen met leuke foto's, alleen is dat niet altijd zo makkelijk met gewoon standaard HTK-pony's :+ (al zijn ze voor mij natuurlijk de beste van de wereld, dat sowieso ;) ).

Wat ik jammer vind is dat het heel vaak (niet altijd) de foto-topics zijn die toch al 3-4-5 pagina's aan reacties zullen krijgen "oh wauw, wat een mooi paard!" en door in uitgelicht te staan worden dat er nog veel meer .. Terwijl andere topics gewoon verdwijnen zonder dat mensen er naar gekeken hebben.. (ik kijk zelf ook veel te weinig rond hoor, begin bij jezelf zeggen ze dan ;) ). Maar het is niet anders.. af en toe staat er een wel een leuk en speciaal topic tussen :j

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:20

Dat ben ik met je eens Amable, en daarom sla ik - na aanvankelijk alles braaf mee gekeken te hebben - de meeste van die topics ook over. Dus mij hoor je er verder niet over hoor :))

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:22

Amable schreef:
Ja, je zou toch eens van je paard houden he? Iedereen moet alleen maar serieuze dressuursport met zijn paard beoefenen, dat is het enige waar zo'n dier goed voor is...

Sorry, maar als jij die topic niet leuk vindt, dan kijk je ze toch niet? Er staan ook vaak genoeg topics uitgelicht van typische dressuurcombi's, dat boeit mij dan weer veel minder. Voor iedereen iets en het kan nooit voor iedereen allemaal helemaal geweldig leuk zijn. ik vind juist dat er enorm veel variatie is bij uitgelicht en ik kom via uitgelicht ook in topics die ik anders wrs nooit gezien had!


Niemand zegt toch dat het alleen maar dressuursport foto's moeten zijn.
Er is juist een vraag om variatie.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:22

De hoeveelheid fototopics waarin gebruik word gemaakt van een paardenfotograaf om een volledig opgedirkt paard (en ruiter) te fotograferen word inderdaad opvallend groot. Laat het nu net die topics zijn die je het meeste ziet. Maak ze zelf of sta niet twee uur te wassen en te tutten en je topic heeft direct minder kans. Jammer, het haalt het 'ooooh wat mooi' gevoel na het 15e topic met gelikte foto's ook weg.. Ik mis de actietopics! Ik vind het het juist prachtig als er eens wat andere dan de 13 in het dozijn portret of dressuur foto's worden getoond. Mennen, springen, grondwerken of VD mogen best iets meer getoond worden.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 25-06-13 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:22

Liesje1611 schreef:
Dat is een discussie die absoluut niet in dit topic thuishoort. Voor de rest vind ik je erg kwetsend overkomen. Gelukkig ben jij wel perfect, toch? :)

Je gaat op haar reactie in dat je het niet vind kunnen, en zelf doe je zoiets nu ook met je laatste opmerking.
Ook niet gepast en netjes, en recht op de man. ;)
Iets met; als de een in de sloot springt...?

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:24

Dan klik je ze toch gewoon niet aan Jannepauli? :) Ik vind het dan weer leuker om een enthousiaste hobbyist bezig te zien met een paard waar ze duidelijk veel om geven dan een perfect stamboekveulen of iemand die een hindernis van 1.60 springt. Ieder het zijne en voor allemaal mag een plaatsje zijn op Bokt. Uitgelicht zou daar een doorsnede van moeten zijn imo. Of iemand dik of dun is, klein of lang, 4 jaar of 92, een Shet heeft of een PAVO-topper, dat zou voor het recht op foto's maken niet uit moeten maken vind ik.

Overigens zie ik juist weinig echt interessante dressuurfoto's, die er volgens jullie veel instaan. Ik heb blijkbaar een ander Uitgelicht :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:24

MelanieB schreef:
Iets met; als de een in de sloot springt...?


Nee potten die ketels iets verwijten ;) :+

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:26

Ik ben het hier niet helemaal mee eens....
Ze doen hun best leuke topics uit te kiezen, en dan wordt er zo gereageerd.

Het deel waar ik wel in mee ga is van sommige personen elk topic in uitgelicht en van heel veel nooit. Maar nog blijf ik erbij; het is een leuke extra en ze doen hun best bij het kiezen (tenminste daar ga ik dan vanuit)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:26

MelanieB schreef:
Liesje1611 schreef:
Dat is een discussie die absoluut niet in dit topic thuishoort. Voor de rest vind ik je erg kwetsend overkomen. Gelukkig ben jij wel perfect, toch? :)

Je gaat op haar reactie in dat je het niet vind kunnen, en zelf doe je zoiets nu ook met je laatste opmerking.
Ook niet gepast en netjes, en recht op de man. ;)
Iets met; als de een in de sloot springt...?


Ik zeg toch niet dat ik perfect ben verder? :) Ik heb gewoon kleding aan die mij past en die de outfit afmaken.

En waarom potten die ketels iets verwijten? Heb je mij ooit gezien, misschien ben ik wél perfect :)

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:29

Jannepauli schreef:
De dames hebben een botje om op te knagen. Ach ja..
Maar: het is niet onfatsoenlijk. Het is wat ik denk en dat heb ik 's opgeschreven in het kader van de kritiek op wat in uitgelicht gepresenteerd wordt. De kern van het geheel is echter of het 'publiek' altijd maar geconfronteerd moet worden met foto's die eerder een plekje in het familiealbum thuis horen dan op een forum. Bij de topics die bij de foto's horen geef ik nooit commentaar, al moet ik zeggen dat m'n vingers wel eens jeuken bij de zoveelste 'zoen op de neus foto' of bruidsjurk. Maar zo in de algemene openbaarheid voel ik mij vrij * mijn* commentaar te ventileren. Klaar!


Je 'klaar!' begrijp ik niet helemaal. Iedereen mag zijn of haar mening ventileren. Het gaat alleen om de toon. Deze post klinkt al een stuk redelijker dan het andere bericht.

Ik denk dat er veel bokkers zijn die de 'familiealbum' topics juist prachtig vinden om te zien. Dus dat is iets heel persoonlijks. Ik heb er in elk geval geen problemen mee als ze in Uitgelicht staan. Stoor ik me aan foto's, dan klik ik het topic weg of dan open ik het al niet eens. Niemand wordt gedwongen om te kijken. 'Geconfronteerd' vind ik in deze context een zwaar woord. Zouden er dode of mishandelde paarden op de voorpagina staan, dan kan ik daar mee inkomen, maar ik kan niet veel medelijden met je hebben als er iemand op de foto staat die het paard een zoen op de neus geeft. Je bepaalt nog altijd zelf welke topics je bekijkt. Maar dan fijn je eigen selectie van topics die je wel de moeite waard vindt en kijk daar dan naar.

Juist omdat de waardering van foto's en verhalen zo persoonlijk is, is het lastig om een selectie te maken voor Uitgelicht waar iedereen het mee eens is.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:30

Ik vind het persoonlijk nogal eh... gezever. (sorry Gini e.a. :o ). Wees blij dat er eindelijk eens zoiets is :o. En er is slechts een ding wat je kunt doen om eens wat meer gevarieerde foto's bij uitgelicht te zien (waar ik het overigens niet mee eens ben want ik zie juist erg veel variatie): zelf creatieve foto's maken ;)!!

Ik snap heel goed dat mensen heel blij zijn met hun fotoshootfoto's en dat die uitgelicht worden. Ik zou donders trots zijn als mijn haflinger (jaja ;)) of Bonte ooit een keer één dagje op uitgelicht staan.

Ik denk ook niet dat alle foto's geschikt zijn voor uitgelicht. De voorpagina is wel een beetje het visitekaartje van Bokt en daar moeten kwalitatief goede foto's op staan.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:31

Een topic van een van m'n verzorgezeltjes heeft ook wel eens in uitgelicht gestaan. Dat vond ik ook erg leuk, had ik niet verwacht aangezien het geen standaard paard is natuurlijk :+ helaas mag ik ze niet op ITP plaatsen maar moet het op BB-ITP en daar zien toch minder mensen het naar mijn idee.

Ik vind dat er best veel variatie is, alhoewel je de laatste tijd inderdaad veel standaard fotoshoot-topics voorbij ziet komen. Het zijn vaak dezelfde mensen (fotografen/paarden) maar ergens is dat ook niet heel vreemd natuurlijk; er wordt ook geselecteerd op kwaliteit en dan zullen zulke foto's eerder worden uitgekozen dan foto's gemaakt met een mobieltje.
Van mij mogen er ook wel wat meer leuke, gewoon 'simpele' foto's tussen staan. Dus niet alleen maar shoots maar ook leuke (en dat kunnen ook prima kwalitatieve foto's zijn!) foto's op de wei of grappige foto's. Niets bijzonders, maar wel gewoon een ander ras dan wat er meestal voorbij komt of gewoon vrolijke foto's. Maar ik vind dat er erg vaak leuke topics tussen staan, puntje om op te letten is miss meer dat het niet steeds dezelfde mensen worden.
Categorieën ben ik niet voor, dat wordt te beperkend. Discussies hoeven er van mij ook niet op.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:32

xSlvna schreef:
Ik heb gewoon kleding aan die mij past en die de outfit afmaken.

Weet je hoe lastig dat is >;)
Ik ben klein met maat 42, mijn rijbroeken staan me echt niet charmant hoor, daar maak ik me geen enkele illusie over. Maar ik vind het TOCH leuk om de foto's van mijn shoot te laten zien :))

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:34

Simpele foto's vind ik ook prima, maar Uitgelicht zal ook wel een visueel lokkertje zijn voor nieuwe bezoekers en dan zijn 'spectaculaire' foto's (gevaarlijke woordkeuze, ik weet het :+ weer heel persoonlijk) een begrijpelijke keuze.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:51

'Uitgelicht" betekent toch dat je voor iets bijzonders speciale aandacht vraagt? Welnu -- dan vind ik op de home page van vandaag het 'barrel racing' een waardig voorbeeld. Het topic geeft informatie over de tak van sport ( die mij overigens niet bijster interesseert maar omdat het serieus gebracht, werd wél lees) en heeft spannende foto's. Zo'n onderwerp voegt iets toe. En is dat nou net niet juist de bedoeling van iets 'uitlichten'?

fransje23

Berichten: 15354
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:56

Ik denk dat dat topic niet negatief moet worden opgevat. Iets wat ik wle proef in sommige reacties. Uitleicht an sich is juist erg leuk maar er valt naar het idee van sommige mensen meer uit te halen dan nu het geval is. :)

Anoniem

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:34

Het is denk ik ook een kwestie van het aanbod waar uit gekozen word. Als het sneeuwt en er zijn 100 sneeuwtopics en 3 die iets anders laten zien (bij wijze van spreken) dan is het logisch dat er ook veel sneeuwfoto's bij Uitgelicht staan, het zijn immers allemaal foto's van nieuwe topics. Nu is blijkbaar de maand voor zonsondergang op het strand foto's, en dan staan er daar relatief veel van bij Uitgelicht.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:55

NatasjavE schreef:
MelanieB schreef:
Iets met; als de een in de sloot springt...?


Nee potten die ketels iets verwijten ;) :+

:))