bieden op eea maar niets meer laten horen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:30

Ik heb net weer 2 verkooptopics geopend en ik heb er de volgende tekst in gezet :Y)

[EA-TK-AR] Veel voor weinig.....

[EA-TK-AP] Aurigan bitten, br. blingh frontriem en bruin leren halsters

Citaat:
GRAAG ALLEEN BIEDEN ALS JE DAADWERKELIJK INTERESSE HEBT,
SCHIJNBAAR IS HET TEGENWOORDIG NORMAAL OM TE BIEDEN EN NIETS MEER VAN JE TE LATEN HOREN!!!
HET IS EEN KLEINE MOEITE OM EEN PB TE STUREN ALS JE VAN JE BOD AF ZIET



Het is potverdorie voortaan schering en inslag, 7 van de 10 mensen laten niets meer van zich horen als ze geboden hebben,
laten je alles opmeten, je regelt alles en vervolgens nada noppes geld overgemaakt en je hoort er niets meer van.....
Dat het op marktplaats gebeurd oké, maar ik dacht dat er op Bokt nog iets meer fatsoen en moraal heertste >;)

Is hier niet iets aan te doen? zwarte lijst, soort tem/ban-knop op het eea forum oid, tijdelijke ban op eea tk-forum lijkt mij ook gepast.....

Sorry voor de frustratie, maar ik was het echt zat :o

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:32

heel vervelend idd maar zwarte lijst mag dus niet :\

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:35

ikdoemaarwat schreef:
heel vervelend idd maar zwarte lijst mag dus niet :\

ook niet melden door ts aan een mod en bij 5 of 10 x voorkomen een tijdelijke ban van 1 maand ofzo...

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:35

Ja erg he. Heb ook wat verkooptopics en ik ondervind hetzelfde. Zal wel niets tegen gedaan kunnen worden, maar denk dat de mensen die dit doen en dit lezen er hopelijk in het vervolg toch iets anders mee omgaan en inderdaad gewoon even het fatsoen hebben, als ze ergens van afzien, dat aan TS te melden...

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:38

En het ergste is dat je iets voor ze apart legt en vervolgens niks meer van ze hoort.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:49

Maar ik merk dat het steeds erger wordt, dus ik vind dat er wel degelijk iets aan gedaan moet worden!

Misschien ben ik ook wel van de oude stempel :P nog een echte fatsoensrakker :D

dodo1971

Berichten: 326
Geregistreerd: 06-06-10

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:51

Hier ook! Regelmatig ontvang ik bestellingen via mijn site en als je dan vervolgens alles klaar hebt liggen hoor je niets meer, geen betaling... niks!

Op mijn site werk ik nu dus alleen nog met: eerst betalen, dan halen, jammer dat het zo moet hoor!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:55

listiglistje schreef:
ikdoemaarwat schreef:
heel vervelend idd maar zwarte lijst mag dus niet :\

ook niet melden door ts aan een mod en bij 5 of 10 x voorkomen een tijdelijke ban van 1 maand ofzo...

dus dan moeten de mod's achter de schermen daarvoor ook nog een hele lijst bijhouden
ja mijn zegen hebben ze,maar denk niet dat ze het doen

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:58

ik kan helaas met je mee praten....echt zwaar irritant.

Wat ik nog het allerergste willen: stellen ze 100 000 vragen, willen foto's zien van vanalles en nog wat...en vervolgens laten ze niks meer horen.

Nou ook weer....2 mensen willen graag dingen overnemen.....gegevens doorgestuurd, en je hoort niks meer.

Ik hou voor mijzelf een hele lijst, zo kan ik zelf goed in de gaten houden van hoe en wat...en als er dan een bokker reageert waar ik slechte ervaringen mee heb, dan stuur ik diegene een nette mail dat ik geen zaken met ze wil doen...

Met jonge kinderen doe ik al helemaal geen zaken meer.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:37

RoosIris schreef:
Wat ik nog het allerergste willen: stellen ze 100 000 vragen, willen foto's zien van vanalles en nog wat...en vervolgens laten ze niks meer horen.

daar kan ik mij ook echt aan ergeren :(
maar goed ik heb zelf ook een vraag gesteld opmeten oid, maar als het dan niet de juiste maat betreft
bedank ik ze altijd voor de moeite en zeg eerlijk dat ik een andere maat zoek (bv bit).
Is wel balen voor de verkoper, maar wel eerlijk en ik denk ook gewaardeerd?

Zelf een black list bijhouden is een idee, maar er zitten hier voortaan zoveel mensen op Bokt
en zoveel verkooptopics heb ik nu ook weer niet om iedereen in de gaten te houden....

Ik zou graag de mening van een mod willen horen, gezien het aantal steeds meer toeneemt.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:42

Hier precies het zelfde!

Ik erger me kapot aan mensen die niet meer terug mailen. Ik heb dan wel één van mijn paarden te koop. Krijg ik hele e-mails dat ze veel interesse hebben en dat ze graag meer willen weten. Stuur je een lange e-mail terug, vervolgens hoor je helemaal niets meer van ze. Dit is overigens niet hier alleen op Bokt.

Lijstje voor je zelf bijhouden is denk ik wel het makkelijkste.

LittleMiss

Berichten: 338
Geregistreerd: 11-08-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:51

Vind het sowieso asociaal, of het nu op Bokt is of op Marktplaats... Heb het ook al herhaaldelijk meegemaakt, op MP dan, mensen die vanalles bieden of per mail vragen (en idd laten opmeten, ook spullen waar ik hooguit € 5 voor vraag...) en bij reactie van mijn kant ineens niets meer laten horen. Terwijl ik toch altijd heel snel reageer op een bod. Zo raar...! :n

Nu al een tijdje een spinnigbike te koop staan. Heel uitgebreide advertentie, redelijk wat reacties en ik heb al een aantal mensen gezegd dat ze m kunnen komen ophalen, maar puntje bij plaatje staat ie nog steeds bij mij op zolder... :roll: Dus, mocht er iemand interesse hebben? ;-)

Anoniem

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:47

Ik maak mij ook schuldig aan dit gedrag, waarom? Ik wil die advertentie in de gaten houden en kijken wat andere bieders doen. Vaak staat de advertentie te lang en krijg ik het idee dat de verkoper niet echt om een bod zit te wachten en vind ik het wel best allemaal.
Bij MP haal ik wel mijn bot weg :j

Anoniem

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:48

Nog erger is de ander vertrouwen dat hij/zij inderdaad het geld overgemaakt heeft en vervolgens het artikel versturen, maar na 2 maanden nog geen geld gekregen hebben.

Mag dus inderdaad wel wat aan gedaan worden wat mij betreft :=

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:53

Chiqa schreef:
Ik maak mij ook schuldig aan dit gedrag, waarom? Ik wil die advertentie in de gaten houden en kijken wat andere bieders doen. Vaak staat de advertentie te lang en krijg ik het idee dat de verkoper niet echt om een bod zit te wachten en vind ik het wel best allemaal.
Bij MP haal ik wel mijn bot weg :j


Je kan een topic toch ook volgen door het gele bolletje linksboven in aan te klikken? En je kan op zn minst toch wel aan de verkoper laten weten of je nog interesse hebt of niet?

Ik vind het ook mateloos irritant.. En heb ook al een paar keer dit meegemaakt (helaas). Of enorme 'bedelaars'. Staat er vaste prijs (meestal een erg lage prijs) en dan nog voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.. En maar blijven mailen..

Leedebee

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:56

Ik heb het ook andersom! Stuur ik een mail dat ik het wil kopen voor de vraagprijs, geef mn adres alvast door en vraag om een bankrekeningnummer waar ik het naar over kan maken. Krijg ik uiteindelijk wel een reactie, maar na 3x vragen telkens geen rek.nummer... 8)7 dus....

Anoniem

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:09

Ik plaats 9 van de 10 keer wel een stipje hoor Marieke maar soms wil ik wat meer weten.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:49

Chiqa schreef:
Ik maak mij ook schuldig aan dit gedrag, waarom? Ik wil die advertentie in de gaten houden en kijken wat andere bieders doen. Vaak staat de advertentie te lang en krijg ik het idee dat de verkoper niet echt om een bod zit te wachten en vind ik het wel best allemaal.
Bij MP haal ik wel mijn bot weg :j


Maar dan kun je toch ook een mailtje sturen met dat je toch geen interesse hebt? Op Marktplaats kun je je bod weghalen, dat is wel makkelijk, ja.

Ik vraag me nu al een paar weken af of ik de gene waar ik mail contact mee heb. Lees, 5 mailtjes heb gestuurd of ik die moet sturen of ze mijn laatste e-mail wel hebben gehad of dat ik het maar moet laten. Iets wat ik niet wil is mezelf opdringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:55

Rienn schreef:
Maar dan kun je toch ook een mailtje sturen met dat je toch geen interesse hebt? Op Marktplaats kun je je bod weghalen, dat is wel makkelijk, ja.


Ben geloof ik een van de weinige die het toe durft te geven denk ik waarom iemand niet meer reageerd, zal even kort omschrijven wat redenen kunnen zijn.
Opdringerige maild van de verkoper met kreten als 'je moet snel zijn heb nog een paar bieders, wie het eerst komt wie het eerst maalt' en vervolgens drie dagen later nog niet verkocht is. Dit wacht is dus even af altijd.

Nog een reden waarom ik niet meer reageer een onredelijke vraagprijs, en soms ook..........ordinaire luiheid.

Maar opdringerige verkopers staat wel aan de top. Die horen niets meer van mij.

LouiseB

Berichten: 340
Geregistreerd: 21-09-08
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:59

Heb het ook andersom meegemaakt. Geld overgemaakt en vervolgens heeft het bijna 2 maanden geduurd voordat ik mijn spullen kreeg. Stuurde elke week een berichtje en op een gegeven moment werd er niet eens meer gereageerd. Gelukkig is het allemaal goed gekomen :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:09

Ik bied wel eens op dingen en vraag of ze het ermee eens zijn,laten ze helemaal nix van zich horen.Komen ook niet meer in het topic zelf.Dan denk ik ook;wil je nou verkopen of wil je het niet?Als ik iets koop op bokt wil ik zo snel mogelijk de gegevens hebben omdat ik het geld meteen wil over maken.Waarom doen sommige moeilijk en sloom als het makkelijk en snel af te handelen is.
Dus het tegenover gestelde is net zo vervelend.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:23

Chiqa schreef:
Rienn schreef:
Maar dan kun je toch ook een mailtje sturen met dat je toch geen interesse hebt? Op Marktplaats kun je je bod weghalen, dat is wel makkelijk, ja.


Ben geloof ik een van de weinige die het toe durft te geven denk ik waarom iemand niet meer reageerd, zal even kort omschrijven wat redenen kunnen zijn.
Opdringerige maild van de verkoper met kreten als 'je moet snel zijn heb nog een paar bieders, wie het eerst komt wie het eerst maalt' en vervolgens drie dagen later nog niet verkocht is. Dit wacht is dus even af altijd.

Nog een reden waarom ik niet meer reageer een onredelijke vraagprijs, en soms ook..........ordinaire luiheid.

Maar opdringerige verkopers staat wel aan de top. Die horen niets meer van mij.


Geef ik je helemaal gelijk in, en om eerlijk te zeggen, ik zal dan ook niet meer reageren..

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:30

Wellicht een idee om toch een paar extra regels op te stellen voor kopen en verkopen. Meer eenduidigheid in het bieden ofzo.

Ik krijg nog wel eens een pb dat mensen nog wel hoger hadden willen bieden o.i.d. Dat is natuurlijk ook vervelend maar je kunt niet iedereen te vriend houden daarmee.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:47

ik vind het niet erg dat mensen vragen stellen en interesse tonen, daar hoef ik ook geen afbericht van, maar waar ik me wel aan erger is dat ze een bod doen, ik het accepteer en andere kopers af hou en vervolgens zeggen na een week of zo dat ze er vanaf zien.

Tegen die tijd is mijn advertentie zodanig gezakt dat er niemand meer naar kijkt.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: bieden op eea maar niets meer laten horen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:50

Heel vervelend,600 extra foto's maken en dan vervolgens hoor je niets....Laat dan ff weten dat je het niets vindt!
Maar andersom net zo vervelend hoor!Doe ik een bod en hoor ik niets.
Laat dan even weten wat je van het bod vind...