Een vraagbericht die eindigt op: ....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Een vraagbericht die eindigt op: ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 23:31

Ik ben het zo verschrikkelijk zat op forums waar van b.v. de topic is "Hoe denken jullie over dit......". Of zoiets van: "Belangrijk! kijk ff......" Dat is toch geen topic ? Als je een relevante vraag hebt stel die dan ook in de topic dan kan je eventueel het topic overslaan.
Laatst bijgewerkt door Cleo op 04-05-02 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re: Een vraagbericht die eindigd op: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 23:33

chompie schreef:
Ik ben het zo verschrikkelijk zat op forums waar van b.v. de topic is "Hoe denken jullie over dit......". Of zoiets van: "Belangrijk! kijk ff......" Dat is toch geen topic ? Als je een relevante vraag hebt stel die dan ook in de topic dan kan je eventueel het topic overslaan.


Als je er problemen mee hebt, besteedt dan gewoon geen aandacht aan die topics... Dit topic is nog zinlozer IMO

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 02:00

Nee, ik begrijp wel wat ze bedoeld. Van die topics zoals "Vraagje" ofzo. Zo weet je inderdaad nooit waar die berichten over gaan. Ik maak er zelf geen probleem van omdat ik nagenoeg alle topics wel even vluchtig bekijk, maargoed, mensen met een telefoonverbinding oid, die alleen belangrijke topics willen bekijken, hebben daar wellicht wel een hekel aan.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 02:50

Ik zie het probleem niet hoor. Soms zijn die topics wel heel interesant! Ik vind het een beetje zinloos wat jij hier schrijft. Dit topic leidt alleen maar tot ruzie. Dus niet echt nodig!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Een vraagbericht die eindigd op: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 08:28

chompie schreef:
Ik ben het zo verschrikkelijk zat op forums waar van b.v. de topic is "Hoe denken jullie over dit......". Of zoiets van: "Belangrijk! kijk ff......" Dat is toch geen topic ? Als je een relevante vraag hebt stel die dan ook in de topic dan kan je eventueel het topic overslaan.


Oei, als je dit soort topics nú al zat bent (na 18 keer reageren Knipoog !)....
Het is idd handiger als mensen wat duidelijker zijn, maar zo´n ramp vind ik het niet hoor: je klikt het aan (of ook niet Scheve mond ) en als je niets met het onderwerp kan, klik je gewoon weer terug Lachen !

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 10:20

Ik ben het er wel mee eens dat het duidelijker mag. Vaak staat op FA ook :Wie kent...... }>

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 11:50

Ach ja, sommige mensen denken echt hooguit 1 sec na over de titel van hun topic. "vraagje" is inderdaad wel een goed voorbeeld, nogal wiedes dat het een vraag is als het topic bij VMR staat, maar gebruik dan een titel die de lading van je vraag dekt! Bijvoorbeelde "vraagje over hoefijzers" ofzo.
Ik vind jouw titel bijvoorbeeld ook niet erg sterk "onduidelijke titels van topics" of iets van die strekking was denk ik beter geweest.
Dingen zoals "HELP" of "dringend" of overdreven veel uitroeptekens in titels vind ik soms ook storend, niet als het echt iets serieus is, maar wel als het gaat over het zoeken van een verzorgpony of welke kleur halster zal ik kopen. Vermeld dan even in de titel wat er zo dringend is, of waar je hulp bij nodig hebt.
Het is een kleine moeite om even met trefwoorden aan te geven waar je topic over gaat als je het plaatst, dan heb je ook meer kans op zinvolle response denk ik, maar ik kan er nou ook weer niet echt een zwaarwegend punt van maken als mensen dat niet doen, al sla ik topics met zulke vage titels soms wel over....
Zelf probeer ik het in ieder geval beter te doen al is het soms best lastig om een goede titel te verzinnen.

En nog iets, maar dat is meer een tic van mij, ik stoor me aan spelfouten in titels.... (hint: jouw titel is ook niet foutloos }> )

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 12:32

het is soms wel heel irritant ja!
Want dan staat er bv HELP ME!!!!
Nou dan denk ik op zijn minst aan iets ergs, of een of andere ramp!
Maarnee, dan willen ze weten welke kleur halster mooi bij een vos staat Frusty *eigen smaak!*

Maargoed... ik sla ze meestal over, aangezien ze nogal vaak overbodig zijn!
Maar dat is dus wel onhandig!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 00:07

'k Ben het er mee eens dat de titels zoals "help" of "belangrijk" niet echt de lading dekken.
Vaak sla ik zulke topics ook over, heel soms kijk ik toch even uit nieuwsgierigheid (vooral als er al veel reacties zijn, zal dus wel interessant zijn Haha! ).
Maar ik denk dat degene die zo'n bericht plaatst uiteindelijk alleen zichzelf er mee heeft, want door een "belangrijk" bericht onder zo'n vage titel te posten krijgt de persoon in kwestie waarschijnlijk minder (goede) reacties.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 01:10

Als je iets tegen die titels hebt, dan reageer je gewoon niet op zo'n topic! Punt! Ik vind dat een apart topic daarover nog een stuk verder gaat, dit vind ik veel erger dan zo'n titel. Als een titel van een bericht me niet aan staat dan schenk ik er geeneens aandacht aan... moeten jullie ook eens proberen, scheelt tijd en irritatie! Lips are sealed

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 01:47

Werkt niet, nadeel van het moderator zijn Haha!

Ik heb ook een ongeloofelijke hekel aan topics als 'Ik heb vandaag ...' en de rest moet je dan maar in het topic lezen.. Ik wil meteen aan de titel kunnen zien of het topic interessant voor me is of niet..

Het is echt niet zo moeilijk om ff 2 seconde na te denken over een goede titel voor je topic..

Topic titel wordt meestal ook veranderd als het echt heel brak is en een moderator het topic ziet (en zin heeft het te veranderen Knipoog).

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 02:08

Inderdaad Bart. Maar Syph, denk je dat het zoveel moeite is om je topic een normaal begrijpbare titel te geven? Ik stoor me ook aan vage titels e.d. Ik maak me er verder niet druk om, maar het irriteert me wel.

Overigens ben ik net als Margreet nogal gebrand op ( Schijnheilig ) typfouten Haha! Ik maak zelf ook nog weleens een typfoutje, maar als ik 'm zie, dan wordt hij meteen gecorrigeerd! Knipoog
Laatst bijgewerkt door XoNo op 05-05-02 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:04

ow ja... gebrand oF typfouten!??! hahahahahahahahahaha geeft niet hoor lekkerding... Knipoog

Ik vind het ook erg vervelend, je denkt aan een wereldramp en dan gaat het over een kleur bandages ofzo... Duidelijke titels voorkomen een hoop irritatie en sparen een hoop tijd!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:43

Yootha schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat het duidelijker mag. Vaak staat op FA ook :Wie kent...... }>


Klopt, en zodra ik dat constateer, pas ik het meteen aan - iig op FA. Ik vind ook dat je aan de titel meteen moet kunnen zien waar het topic over gaat. Veel mensen nemen niet eens de moeite om een topic met een onduidelijke titel ('Vraagje', 'Help!', 'Belangrijk!', 'Te koop') te lezen, en geef ze eens ongelijk. Ik doe het zelf ook niet, want 9 van de 10 keer is het voor mij niet interessant. Jammer, want misschien is het die 10e keer voor mij wèl interessant, kan ik een gericht antwoord geven, maar lees ik er dus overheen... Een gemiste kans voor de topicstarter (en jeukende vingers voor mij vanwege de brakke titel die ik maar wat graag zou aanpassen...).

Het is me wel eens opgevallen dat als ik een titel van een topic op FA duidelijker maakte, dat er dan binnen een uur een aantal reacties geplaatst werd. Terwijl het topic - toen het nog een onduidelijke titel had - er misschien al een dag stond met maar 1 of 2 reacties. Een duidelijke titel zorgt er IMO toch voor dat een topic eerder gelezen wordt door de juiste mensen en er dus gerichter geantwoord kan worden. Maar goed, dat idee zal wel door mijn achtergrond komen, op mijn werk heb ik bijna iedere dag te maken met onleesbare koppen en titels (en die mag ik lekker wel aanpassen Tong uitsteken ).