Computer sluit automatisch af?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:39

Geeft hij nog een blauw scherm voordat je pc opnieuw opstart? Heb je Windows XP?
Als hij een blauw scherm geeft voordat hij opnieuw opstart, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat je processor te warm is.
In Windows XP heb je een eventviewer waar je misschien wel een foutmelding uit kan halen waarom de pc opnieuw op gestart is.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje


Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:14

Ik zit eerder aan hardware te denken dan aan een virus in dit geval. Heb je al in de eventviewer gekeken?

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:21

De eventviewer kun je als volgt opstarten:
Start, Uitvoeren, eventvwr intikken.
Dan heb je aan de linkerkant 3 keuzes, je hebt de meeste kans om iets te vinden bij systeem. Zoek dan eerst het tijdstip op dat de pc opnieuw is opgestart. Kijk dan met name naar de meldingen met een rood kruis ervoor die net voor het opnieuw opstarten geplaatst zijn.
Zo'n melding kun je dubbelklikken, dan komt er meer informatie te staan. Als je wat gevonden hebt, kun je dat of in google gaan opzoeken of je kan het hier wel plaatsen.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:31

Ja die melding over je harddisk kan nog wel eens het probleem zijn....

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:39

kojack schreef:
Ach dit probleem heb ik ook al 2 dagen.
Gisteren dacht ik dat het over was, kreeg geen melding meer en hij sloot zich ook niet meer af. Nou vandaag begint het weer overnieuw !
Vanmorgen kreeg ik de ene melding na de andere (systeem is hersteld van een ernstige fout), de ene keer was het nvidia en de andere keer de cd engine. Nou voor de zoveelste keer de nieuwe drivers erop gezet. Na alles opnieuw opgestart te hebben kreeg ik nog 1 melding : Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Geen flauw idee wat het betekend.
Ik ga nu een back up van alles maken en dan ga ik hem weg brengen, denk dat het tijd is dat ie wordt na gekeken Haha!


Dit staat er op de site van microsoft:
http://support.microsoft.com/default.as ... US;q293078

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers