Twee besturingssystemen op 1 PC

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Twee besturingssystemen op 1 PC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 16:13

Ik heb twee harde schijven in mijn computer. Die ene, de master, die er standaard bij zat bij het systeem, staat Windows ME op. Die andere, de slave, is de harde schijf uit het oude systeem.
Toen ik problemen met mijn oude systeem had, heeft iemand anders er naar gekeken en er XP op gezet plus CD achtergelaten. Die heb ik in het nieuwe systeem op de slave disk gezet.
Werkt over het algemeen goed.
Alleen tegenwoordig, al een aardig tijdje trouwens, heb ik regelmatig dat hij vastloopt als ik XP opstart. Na de standaard schijfcontrole die daarop volgt (na een paar tellen uitzetten, ik heb geen reset-knop) blijkt dat er bestanden (niet altijd dezelfde) "kruislings gekoppeld" zijn aan een bepaald cluster. Soms is daarna mijn account uit MSN.

Ik vraag me af of het er iets mee te maken heeft dat ie op een slave disk staat en of het iets ernstigs is.
Eventueel wat er aan te doen is.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:23

Ik heb dus ook ME en XP op 1 pc staan, zelfs op 1 harde schijf, maar wel opgedeeld in partities.
Dus op C staat ME, en op D staat XP. Ik gebruik XP nooit, dit vanwege allerlei problemen. Bestanden delen gaat niet, northon antivirus wil alleen maar onder ME draaien, onder XP beweert de installatieprocedure dat de boel er al opstaat. Daarna werkt de virusscanner niet meer onder ME en niet onder XP.
Office moest ik ook 2 keer installeren, maar dat heb ik niet gedaan.
XP wil overigens niet afsluiten, dus ik zit dan ook telkens tegen een schijfcontrole aan te kijken.

soms zit ik wel eens te denken aan het weer verwijderen van XP, maar dan ben ik bang dat ik weer kan gaan formatteren en alle ellende die bij het opnieuw installeren komt kijken.

Alleen XP draaien op deze pc lijkt geen optie, dat heb ik al een keer geprobeerd, maar zelfs met 384 mb intern geheugen bleef de zooi geregeld hangen. Daarom uiteindelijk teruggegaan naar ME, en XP op de andere partitie gezet. Helaas ook zonder succes dus.

Het is net of de pc te oud is voor XP ofzo Verward Ik kom telkens weer dingen tegen waar ik weer aparte drivers voor moet hebben. Het draait gewoon niet lekker.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:33

Ik heb ze dus beide op een aparte harde schijf staan, dus net ff iets anders dan jij. 384 MB geheugen lijkt mij voldoende om XP goed te kunnen laten draaien. Denk niet dat dat wat uitmaakt bij partities.
Ik moest ook alle software opnieuw installeren in XP, maar dat is natuurlijk logisch. Dat heeft bij mij niet voor problemen gezorgd.
Behalve dat de McAfee virusscanner onder XP niet op de achtergrond draait zoals bij ME. Verder wel gewoon als je 'm opstart.
Bestanden delen wordt altijd aangeraden om dat uit te zetten trouwens.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 00:05

XP geinstalled later 98...telkens problemen (jawel kan wel) broerlief andersom 98 op enen partitie XP op andere... ook problemen..
ik heb er slechte ervaring mee...hier draait XP op alle pc's probleemloos