Betuttelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Betuttelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 16:56

Ik merk dat er veel meer regeltjes en methodes zijn gevonden om alles in strikte banen te leiden. Maar werkt dit juist niet contraproductief? Ik bedoel, mensen kunnen haast niet meer zeggen wat ze willen zeggen discussies zijn er haast niet meer. Het wordt zelf saai. Ik persoonlijk vind het betuttelen erg irritant en neerbuigend. Ik vind de Nederlandse overheid al erg, maar dit hier lijkt steeds meer op een soort van gestapo gebeuren.

Helemaal sinds het klikhoekje in het leven is geroepen is er eigelijk weinig meer aan op Bokt. Ervaren jullie dat ook niet zo?

Tis en blijft een discussieforum en het wordt hoe dan ook onderdrukt met deze strictere beleidslijnen. Zelfregulering, daar ben ik voor. Het oude beleid was prima en afdoende.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:12

Voor een selecte groep is een 'we zien wel waar het schip strand' beleid idd voldoende. Bokt.nl is geen discussieforum, het is een forum waar je gezellig over je paarden kan kletsen of informatie kan inwinnen.

Als je heftige discussies wilt kan je beter uitwijken naar www.maroc.nl b.v. Haha!

Maar goed, een flinke discussie is helemaal niets mis mee zolang men niet persoonlijk wordt en men geen discussies zit te houden of aan het aanzwengelen is om de discussie op zich. Of als men alleen maar wat gaat provoceren. In dat soort gevallen gaat een topic idd vrij snel op slot.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 17:38

Bokt is wel een discussieforum.
Gezellig kletsen over paarden is ook discussieren. Discussie is niet iets per definitie negatiefs. Ook flinke discussies niet. Vechten moet je idd altijd 'eerlijk' doen.

het forum; de forums/fora

1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiƫren

Maar, door het stikte beleid, durven vele niet meer te zeggen wat ze denken en is het daardoor een stuk saaier geworden.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 17:45

Haha! Dingen zoals wat? 'Die stinkmarokkanen moeten maar gewoon werken voor hun geld' of 'Domme muts, dan moet je maar aborteren' of 'Tja, dat soort mensen daar kan je niet meer van verwachten.'?

Ik ben zeer benieuwd wat men nu ineens niet meer durft te zeggen door het strikte beleid Verward

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 17:59

Tuurlijk mee eens. Dat staat ook los van het discussieren. Discussie welke maatschappelijke waarden en normen aangaan BV. Als je van je eerste zinnetje nu eens het woord 'stink' weghaalt, dan krijg je wel opeens een leuke en wellicht leerzame discussie. Maar mensen houden zich naar mijn inziens hierdoor te veel in. En als ik nou eens een topic open over het feit dat negeroide mensen over het algemeen minder goed kunnen rijden, dan wordt tie dichtgegooid, terwijl ik het niet eens als discriminerend bedoelde. Ik wilde alleen de mening van andere hier over horen. maar dit is maar een voorbeeld. Knipoog

Juist doordat mensen iets 'extremers' neerzetten, wordt een discussie interessanter, ook mee mee te discussieren. Ik merk gewoon dat mensen het saaier beginnen te vinden. Ik denk dat dat te maken heeft het het striktere beleid. De lijn tussen discussieren en aantijgingen kan soms heel vaag zijn. Ik denk dat door de strengere regels die grens bewust minder snel wordt gereikt, waardoor je een wat afgevlakter beeld ziet.

Verder heb je helemaal gelijk natuurlijk. Hoewel je wel extreme voorbeelden neemt.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 18:06

Maar dat is dus wat ik bedoel met 'discussieren om het discussieren'. Je gooit een (uit de lucht gegrepen) stelling in de groep waarvan je weet dat deze (zachtgezegd) controversieel is. Dan krijg je idd een hoop gehak over en weer (jij verdedigd je standpunt, anderen zijn het er totaal niet mee eens) en aan het einde heb je twee groepen die geen haar dichter bij elkaar gekomen zijn en je hebt een discussie waar niet veel meer uit kwam dan spanning en sensatie (of een hoop ergernis, ligt er maar net aan in welke 'groep' je zit). Dat soort discussies hoeven wat mij betreft dus niet Haha! Als je dat soort discussies wilt en leuk vind dan zijn er op Internet mogelijkheden te over om je helemaal uit te leven. Als je een discussie hebt die daadwerkelijk ergens over gaat en als je je stelling ook op een normale manier kan onderbouwen dan hoef je echt niet bang te zijn voor een slotje of waarschuwing. Als er echter maar wat dingen geroepen wordt puur en alleen omdat dat de discussie 'interessanter' maakt dan ben je IMO niet goed bezig en kan je idd snel een slotje of OW verwachten.

Maar goed, heb je voorbeelden van dat 'strenge beleid'?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 18:15

Dat gehak krijg je dan toch pas door de mensen zelf en niet door de topicstarter. Die hoeft dan toch geen waarschuwing? Vaak worden dit soort dingen bij voorbaat al gesloten, voordat het gehak evt. losbarst.

Maar dat doet niet af aan wat ik als eerste reactie schreef, dan het geheel toch wat afgevlakter wordt.
Nee geen voorbeelden, want dat nieuwe beleid werkt met name preventief. Zelfs ik ben rustiger geworden Knipoog