"Nieuws" aanmelden lukt niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

"Nieuws" aanmelden lukt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 13:50

Hoi Bart, ik wil nieuws aanmelden, maar dat lukt niet Verward . Als ik op 'OK' druk, krijg ik vervolgens 'het onderwerp dat u zoekt, bestaat niet' te zien. Hoe moet ik het dan doen? Het staat vervolgens wel in de portal van Bokt, maar als je er dan op klikt staat er ook dat het niet bestaat. Het gaat iig om het volgende:

Natuurorganisatie beboet om Konikspaarden
DOORNENBURG (ANP) - Natuurorganisatie stichting Ark heeft zondag een proces-verbaal gekregen. De organisatie heeft vijftien Konikspaarden in de uiterwaarden tussen Millingen en Doornenburg niet tijdig op het droge gehaald.

Afbeelding
Natuurorganisatie beboet om Konikspaarden
(ANP - Vincent Jannink)



De dieren zijn nu op een eilandje ingesloten door het stijgende water van de Rijn. Vorig jaar is dat volgens de brandweer in Doornenburg ook al gebeurd.

Zaterdag waarschuwden voorbijgangers al brandweer en politie vanwege de benarde situatie van de dieren. Toen is vanuit Millingen geprobeerd om de dieren met een blusbootje van de brandweer te redden, maar dat mislukte.

Zondag hebben brandweer en politie met onder andere de Algemene Inspectiedienst, jachtopzichters en de eigenaar urenlang beraadslaagd om een oplossing voor de paarden te vinden, maar zonder resultaat.

Groot risico

Volgens een woordvoerder van de politie is daarom uiteindelijk besloten de dieren voorlopig niet uit de ondergelopen uiterwaarden te halen. Om de paarden te vangen zouden de dieren opgedreven moeten worden. Daarbij bestaat een groot risico dat de paarden in de snelstromende rivier zouden lopen en verdrinken of zich zouden verwonden aan prikkeldraadhekken onder water.

Medewerkers van stichting Ark hebben samen met de brandweer hooi en stro aangevoerd om de paarden een groter stukje grond in het water te geven. Ook kunnen de wilde paarden eten van het hooi.

De brandweer houdt de situatie in de gaten. Als het eilandje maandag door stijging van het rivierwater alsnog onderloopt, worden nog zwaardere middelen ingezet om de paarden te redden, aldus de Doornenburgse brandweercommandant.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 16:05

Ik had een verhaal op paardenpraat gezet. misschien kun je een pb naar Mickey ofzo sturen.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 16:53

Bedankt voor de tip!

Ik heb Mickey inmiddels ge-PB't. Op hoop van zegen! Haha!