Polar schreef:Maar iedereen die dat niet passend vindt, hoeft er toch ook niks mee?
Ik denk dat er inderdaad een verschil zit in hoe men ermee om gaat.
Groep 1 vindt het helemaal prima, wil de TS steunen en doneert, deze staan misschien ook wel dichterbij.
Groep 2 zou het zelf niet doen, maar heeft er totaal geen last van dat de TS een doneeractie start en scrollt verder.
Groep 3 stoort zich aan de doneeractie en verliest alle begrip voor de situatie en wil dit ook actief uiten.
En misschien nog groep 4, stoort zich eraan, maar hoeft het niet per se te uiten.
Ik denk niet dat deze groepen het ooit met elkaar eens gaan worden en dat hoeft ook niet.
Al zou een beetje empathie in bepaalde gevallen wel een fijnere sfeer geven.
In deze post zitten ook weer zoveel waardeoordelen. Groep 3 is niet empathisch in jouw beleving..punt. Je douwt hiermee mensen in een hokje omdat ze een bepaalde mening hebben die niet strookt met de jouwe en dus zijn ze niet empathisch. Het actief uiten is niets meer en niets minder als ageren op een situatie die dus niet mag. Bokt mag hiervoor niet gebruikt worden, daar zijn de regels duidelijk over en de redenen erachter zijn dat ook (en kan ik mij volledig in vinden). Waarom moeten mensen die dat uiten posts naar hun hoofd krijgen dat ze hun mond moeten houden, soms zelfs pb's met een bak aan verwensingen. Maar misschien wel erger, vaak ook heel veel pb's van bokkers die het er volledig mee eens zijn maar aangeven dat ze dat niet in het openbaar op bokt durven zetten. Dat maakt dus feitelijk dat er met het actief onder de aandacht brengen van een doneeractie, een onveilige situatie wordt gecreëerd op Bokt voor bokkers die zich niet met de doneeractie kunnen verenigen. Mensen durven zich niet meer te uiten omdat ze weten dat er dan op een bepaalde manier naar ze gekeken gaat worden. Die onveilige situatie creëren, dat vind ik nou het toonbeeld van niet empathisch gedrag!