Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 09:39

Goedemorgen,

Met enige regelmaat zie ik posts van schaduwaccounts waarop ik best zou willen reageren, soms ook vanwege eigen ervaringen, maar dan doe ik het niet omdat het ook over iets privé gaat, soms iets heftigs soms minder heftig maar toch plaats ik dan vaak niks omdat ik het niet over m'n accountnaam wil hebben (ook extra omdat je de berichtgeschiedenis ook makkelijk in kunt zien, het is dan makkelijk na te zoeken).

Zou er behoefte aan kunnen zijn en een optie kunnen komen dat je alleen bij post van een schaduwaccount anoniem kunt reageren?

Ik denk dat het best wel zou kunnen helpen voor de ts als diegene meer reacties krijgt en dat ook anderen makkelijker zouden zeggen als ze iets soortgelijks hebben meegemaakt. Lotgenoten of mensen met een zelfde ervaring hebben kan soms al helpen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-11-22 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Berichten: 11095
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:42

Als je er over in gesprek wilt gaan zou je er eventueel ook voor kunnen kiezen om dat via de pb te doen. Dan weet die ene persoon wel dat jij het stuurt maar staat het niet openbaar online om voor iedereen te lezen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:43

Is het ook een probleem dat de ts je gebruikersnaam weet? Je kunt anders ook een pb sturen.

Als ikzelf tips zou willen krijgen dan wel liever niet anoniem. Maar dat is een gevoel. Want als men anoniem kan reageren heb je ook meer kans op gemene reacties denk ik.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 09:46

Ik dacht juist het is fijn als je van meerdere kunt lezen dat ze bijvoorbeeld ongeveer hetzelfde mee hebben gemaakt, misschien komen er dan in zo'n topic juist ook meer tips waar anderen ook wat aan hebben.

Het anoniem is dan alleen voor schaduwaccount topics. Misschien dat dan alleen de beheerders zien wie er achter de schaduw zit zodat er wel getemd kan worden mocht het nodig zijn.

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n pber omdat er dan vaak berichten heen en weer blijven gaan :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-11-22 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sam_I_Am
Berichten: 188
Geregistreerd: 09-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:47

Volgens mij is er de optie om na contact met het modsteam te reageren met een schaduwaccount. Dat heb ik al wel eens gezien.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:48

Je mag hiervoor ook zelf een schaduwaccount aanvragen. Daarvoor gelden wel dezelfde regels als voor elke andere aanvraag, maar er zijn eerder SAs toegekend om in een topic te kunnen reageren. :j

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-22 09:49

Dani schreef:
Je mag hiervoor ook zelf een schaduwaccount aanvragen. Daarvoor gelden wel dezelfde regels als voor elke andere aanvraag, maar er zijn eerder SAs toegekend om in een topic te kunnen reageren. :j


Ah goed om te weten! Ik wist niet dat dit een optie was. Nu weet ik niet of ik dan ook echt de drempel neem om eerst een aanvraag te doen ik hoopte op een soort knop waarmee je er bij zo'n post voor zou kunnen kiezen zonder tussenkomst. Maar er is dus in ieder geval wel een mogelijkheid.

Kookaburra

Berichten: 5388
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 09:55

Ik weet niet of 'een knop' heel verstandig is. Men voelt zich vrijer om dan te reageren, en dat kan positief zijn (joh, ik herken je verhaal).. Maar wellicht ook negatief.
Aan de andere kant... Dat is beter te monitoren dan priveberichtjes.

Anoniem

Re: Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:59

Ik ben niet zo'n voorstander van anoniem reageren,

maar in deze context vind ik het niet zo'n slecht idee eigenlijk. Dan moet je de functie wel alleen bij dit soort topics aan kunnen zetten, en dat lijkt me technisch wat moeilijk uitvoerbaar.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 20:03

Dat lijkt me in deze context juist wel een fijne toevoeging. Vaak wil ik best reageren, maar inderdaad ook niet onder mijn naam, maar ik heb ook niet zo veel tijd om alles aan te vragen voor een SA om op 1 topic te reageren. En eerlijk, daar heb ik ook niet zoveel zin in. Ik wil best helpen, maar dat moet me niet langer kosten dan een bericht of een PB typen.

Via PB kan natuurlijk altijd, maar het kan voor anderen ook heel prettig zijn om zo'n topic mee te lezen, door en soortgelijke situatie o.i.d, en als de helft via PB gaat, mis je dat stukje weer.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:57

Ik denk inderdaad dat een knop voor anoniem reageren ook de mogelijkheid opent voor gebruikers om ernstig onaardige opmerkingen te gaan plaatsen.

Als zo'n optie komt, zou ik graag zien dat het bericht eerst door een moderator goedgekeurd moet worden, voordat het anoniem geplaatst wordt.

Ik denk dat het in bepaalde topics wel van toegevoegde waarde is, plus dat je daarmee wellicht wat SA's kan voorkomen.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:19

Ja absoluut eens! Ik zit er exact hetzelfde in

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:45

Ik heb het in het verleden ook al gehad dat ik ook wel wou reageren maar niet onder mijn eigen bokt naam. Een pb sturen vond ik dan ook weer niet ideaal aangezien het in het topic overzichtelijker blijft zeker als je op TS en op reacties van anderen ingaat.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:57

Overigens heb ik het ook bij reguliere gezondheidstopics. Ik heb niet zo behoeften dat mn hele zorgverleden obv mn berichtgeschiedenis terug te lezen is. Over de SOA's die ik bij wijze van spreken heb gehad :D

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 13:10

Ladyson schreef:
Overigens heb ik het ook bij reguliere gezondheidstopics. Ik heb niet zo behoeften dat mn hele zorgverleden obv mn berichtgeschiedenis terug te lezen is. Over de SOA's die ik bij wijze van spreken heb gehad :D


Ik probeer ook op te letten waarop ik wel of niet reageer maar ook inderdaad weleens medische topics of werkgerelateerde topics etc waarop ik ook wel anoniem zou willen reageren

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Suggestie: anoniem kunnen reageren bij post van schaduwaccount

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:55

Reageren doe ik daarom niet meer. Ooit zeer kwetsbaar gereageerd en toen wetd ik van slachtoffer tot dader gebombardeerd. Bericht is allang verwijderd, maar ik reageer dus nooit meer met gevoelig verhaal (iedereen heeft gevoelig verhaal in eigen leven). Zonde voor de TS.