Topics Nieuwsredactie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Topics Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 20:08

Misschien ben ik de enige hoor, maar ik stoor me de afgelopen dagen een beetje aan de hoeveelheid Nieusredactie berichten in de Actieve Berichten lijst. Ik scroll vaak lekker door de lijst en klik zo eens wat aan als ik iets interessants tegenkom, maar de laatste dagen staan er om de 4 berichten een nieuwsbericht waar ik persoonlijk niks aan vind }:0 Heb net even geteld en ik zie dat gisteren en vandaag 27 nieuwe topics zijn geplaatst door Nieuwsredactie die dus allemaal in die lijst komen :=

Is er iets veranderd waardoor ze ineens zichtbaar zijn in die lijst of kan ik dat zelf ergens weer uitzetten? Wie helpt :')

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!


xx_Irisje

Berichten: 12341
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Topics Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 20:29

Ik heb ook wel een beetje het idee dat we worden dood gegooid met nieuwsberichten die willekeurig overal vandaan worden gehaald over onderwerpen die weinig bokkers aanspreken.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Topics Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:03

Eens.
Ik zie vaak nieuwsberichten met totaal geen toegevoegde waarde voor bokt... Of met een verkeerde titel. En vaak zijn die onbelangrijke berichten ook wel heel kort..

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38497
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Topics Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:14

Wij zijn ontzettend blij met het Nieuwsteam en het werk wat ze verzetten. Het is geen grote groep maar wel een team wat heel hard bezig is te werken naar en aan leuke artikelen op Bokt.nl. Dat het wellicht een groep gebruikers niet aanspreekt kan en mag natuurlijk en soms zijn ze inderdaad ontzettend fanatiek in het verzamelen van artikelen dat de voorpagina vol staat aan een dag Nieuws. Wij zijn daar oprecht heel blij mee en geven ze als team ook alle kansen zich verder te ontwikkelen.

Wil ze daarom ook niet ontmoedigen door kritiek op hun ijverigheid en inzet en ik hoop ook dat jullie daar hier ook rekening mee willen houden. Geef opbouwende kritiek en motiveer je mening om het team te stimuleren hun best te blijven doen voor jullie het leukste Nieuws eruit te halen.

Ben je een Bokker of een Jokker....


MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Topics Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 21:17

Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind het oprecht leuk dat hier een team achter zit welke probeert informatieve topics te openen en er zijn ook echt berichten welke ik met interesse lees :j Maar 27 topics in 2 dagen en nu net ook weer 3 nieuwe in de Actieve Berichten lijst vind ik overkill. Kan ik ergens uitzetten dat die in mijn lijst voorkomen? 1 bepaald topic welke steeds opduikt kan je uitzetten, maar kan dat ook bij een bepaalde TS?

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

xx_Irisje

Berichten: 12341
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:18

Ik hoop dat ze wat meer hoogtepunten eruit halen en daar dan wat meer tijd in stoppen dan in het eindeloos verzamelen.
Zet je energie beter in, ik denk dat dat zonde is namelijk.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:19

xx_Irisje schreef:
Ik hoop dat ze wat meer hoogtepunten eruit halen en daar dan wat meer tijd in stoppen dan in het eindeloos verzamelen.
Zet je energie beter in, ik denk dat dat zonde is namelijk.


Ja hier ben ik het ook zeker mee eens. Het is heel leuk hoor, maar kan die energie niet beter in de hoogtepunten gestopt worden?

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:19

Helaas is het niet mogelijk om zelf te bepalen wat je wel en niet in de Actieve Onderwerpen ziet. Behalve de optie om niet-paardgerelateerd uit te zetten. Er is al een paar keer eerder naar gevraagd maar toen was t antwoord iedere keer nee. Maar wie weet. ;)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 21:21

xx_Irisje schreef:
Ik hoop dat ze wat meer hoogtepunten eruit halen en daar dan wat meer tijd in stoppen dan in het eindeloos verzamelen.
Zet je energie beter in, ik denk dat dat zonde is namelijk.

Ja dit denk ik ook.

Zonde Iris82, ben dus niet de enige met die vraag haha.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38497
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:26

MerleSimone schreef:
Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind het oprecht leuk dat hier een team achter zit welke probeert informatieve topics te openen en er zijn ook echt berichten welke ik met interesse lees :j Maar 27 topics in 2 dagen en nu net ook weer 3 nieuwe in de Actieve Berichten lijst vind ik overkill. Kan ik ergens uitzetten dat die in mijn lijst voorkomen? 1 bepaald topic welke steeds opduikt kan je uitzetten, maar kan dat ook bij een bepaalde TS?

Ja, waren ze iets te fanatiek ja? :D

Nee zonder dollen, ik begrijp wel wat je zegt hoor. En helaas is dat niet uit te zetten, sorry!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:27

Goh, in de tijd dat ik in de Nieuwsredactie zat kwam er vaak de vraag binnen waarom er maar zo weinig nieuws gepost werd en dat het vaak lang duurde voordat bepaald nieuws online stond. :D En nu zit er een team dat het overduidelijk voor elkaar krijgt om dat beter te doen, en nu is het weer te veel. :') Ik vind het eerlijk gezegd zelf ontzettend knap dat ze het voor elkaar krijgen om zo fijn actief zo veel nieuws met ons te delen.

Is het probleem volgens jullie dan:
- Er wordt te veel nieuws gepost?
Of
- Het nieuws dat gepost wordt is niet altijd relevant en/of interessant om te lezen voor jou?

Want dat zijn nog wel twee verschillende issues, met een verschillende oplossing.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26093
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:37

Het is allang geen alleen verzamelen en doorlinken van nieuws meer. Er komen steeds meer eigen artikelen en er worden steeds meer artikelen zelf geschreven. En daar gaat best veel tijd inzitten wat met superveel enthousiasme wordt gedaan.
Wat hoogtepunten zijn is voor iedere gebruiker natuurlijk verschillend, de ene gebruiker vindt sportnieuws super interessant en de andere juist weer fokkerijnieuws of juist weer het nieuws wat uit de regio komt.

De bedoeling is dat we met de nieuwsredactie steeds meer toegaan naar het zelf brengen van nieuws, dat we bijvoorbeeld zelf ruiters en stallen gaan bezoeken om daar een leuk verslag van te maken en ook willen we meer communitynieuws gaan brengen.

Alleen kan zoiets niet van vandaag op morgen, daar is tijd voor nodig en zullen we ook ervaring voor op moeten doen. Vergeet niet dat we met vrijwilligers werken die dit naast hun normale baan doen.

Toevallig hebben we met het nieuwsteam pas ook besproken dat we iets kritischer mogen zijn op wat we plaatsen dus ook daar wordt aan gewerkt.

Leuke ideëen voor nieuws zijn ook altijd welkom, dus laat je horen via redactie@bokt.nl

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Punz

Berichten: 8547
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:37

Eerlijk?

Ik wordt zo verschrikkelijk MOE van mensen die commentaar hebben op het werk wat ánderen verzetten. Ik zou zeggen: biedt je zelf aan als Nieuwsredactie lid, als bokt vrijwilliger en geef het vandaar uit vorm zoals jij vind dat het zou moeten

Zo niet: Wees blij dat er vrijwilligers zijn die dit doen, en verdraag dat je het zelf soms anders zou willen doen.


Gewoon
Simpelweg

#Doeslief


Iedereen een Connemara!!


.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41241
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Topics Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:39

Oh ik vind de Nieuwsredactie juist goed bezig :D. Lekker wat paardennieuws te lezen iedere dag!

Misschien is het een optie nieuwsberichttopics niet (meteen) in de actieve topiclijst op te nemen, maar pas als er een reactie geplaatst wordt? Ik weet niet of dat mogelijk is, of überhaupt wenselijk. Probeer enkel mee te denken.

MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 21:49

Punz schreef:
Eerlijk?

Ik wordt zo verschrikkelijk MOE van mensen die commentaar hebben op het werk wat ánderen verzetten. Ik zou zeggen: biedt je zelf aan als Nieuwsredactie lid, als bokt vrijwilliger en geef het vandaar uit vorm zoals jij vind dat het zou moeten

Zo niet: Wees blij dat er vrijwilligers zijn die dit doen, en verdraag dat je het zelf soms anders zou willen doen.


Gewoon
Simpelweg

#Doeslief

Eey easy :') Ik zeg nergens dat de Nieuwsredactie slecht werk verzet he, sterker nog in mijn tweede bericht geef ik aan dat ik het ook ontzettend goed vind dat er een enthousiast team achter zit. Ik stoor me alleen wel aan de hoeveelheid berichten in de Actieve lijst. En zoals ik hierboven lees ben ik niet de enige, mijn vraag is eigenlijk alleen maar of ik dat kan filteren.

Firelight absoluut mee eens dat het geen doorlinken meer is! Dat was inderdaad wél irritant en nu is het tenminste een volledig bericht. Zeker een vooruitgang! Maarrrr, de optie van San87 vind ik een mooie, berichten staan op de voorpagina of in het juiste forum waar ze te vinden zijn voor mensen die ze willen lezen, wanneer er (veel) reactie op komt is hij ook te zien in Actieve Berichten.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 21:51

Ik vind het juist heerlijk dat de nieuwsredactie zo actief is. Complimenten voor hun inzet en tijd die ze hierin steken. De topics zakken vanzelf wel weer.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:31

Britt_xxx schreef:
Ik vind het juist heerlijk dat de nieuwsredactie zo actief is. Complimenten voor hun inzet en tijd die ze hierin steken. De topics zakken vanzelf wel weer.


Dat vind ik ook en ik pik er de interessantste thema's voor mij uit. Ik geniet er van , veel meer als vroeger waar ik de kritiek op de nieuwsredactie toen wel terecht vond. Het zijn vaak ook meer eigen geschreven stukken en ik vind dat leuk. Voor mij is het eigenlijk hetzelfde als in een krant. Daar scroll ik ook doorheen op internet en ik pik eruit wat ik leuk vind en/of de moeite waard. Het zelfde doe ik op Bokt.
Vroeger kwam ik niet op de nieuws site van Bokt want het waren vooral stukken gepakt van anderen en door verder te moeten klikken na paar gelezen regels kwam ik op die sites terecht. Dus kan ik net zo goed rechtstreeks naar die sites gaan hetgeen ik ook een hele tijd heb gedaan en nu niet meer.

Ibbel

Berichten: 48855
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Topics Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:05

Het is natuurlijk een beetje dubbelop om je nieuws op de voorpagina te hebben staan én ook in de lijst actieve berichten. Die berichten staan nl al voorop, dus waarom ook nog eens in een lijstje er pal naast?

Het zou natuurlijk heel leuk zijn als forumonderdeel 'nieuws' gewoon uit de actieve berichten lijst gehaald wordt. En volgens mij is dat met 1 klik te regelen...


Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:54

Ik weet niet of dit al gedaan wordt, misschien wel en dan is de rest van mijn bericht overbodig, maar het zou wel tot leuke inzichten kunnen leiden om wat data bij te houden van de nieuwsberichten en dan vooral de cijfers 'hoe vaak wordt het bericht aangeklikt', 'hoe lang is de leestijd van de gebruikers' en 'hoeveel reacties heeft het nieuwsbericht'.
Als je dat dan over een halfjaar of jaar bijhoudt krijg je wel een mooi beeld van wat voor soort onderwerpen het 'goed' doen. Misschien zijn er nieuwsberichten waar geen reacties op komen, maar die wel vaak aangeklikt worden, dus dan wordt het toch wel interessant gevonden. Als er echter duidelijke patronen zijn van onderwerpen die én weinig reacties krijgen én weinig kliks én diegenen die er dan toch op belanden zijn heel snel weer weg, dan kan je wel besluiten dat die onderwerpen misschien minder of gebundeld of niet gebracht moeten worden.

Nu, voor mij persoonlijk hoeft er niets te veranderen, ik klik aan wat me interessant lijkt en de rest kan ik gemakkelijk negeren. :) Maar meer vanuit de insteek om het werk van de NR te verlichten, moest daar nood aan zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers