Anderstalige topics dicht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41553
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Anderstalige topics dicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 20:32

Ik snap dat Bokt een Nederlands forum is en dat Nederlands dus de voertaal is, zonder uitzondering blijkbaar.

Neem dit topic dat zojuist gesloten is: [VSW] Im a swede moving to NL next year...

Keurig Engelse OP, want de TS kan waarschijnlijk nog geen Nederlands, TS zoekt hulp met het vinden van een pensionstalling in Nederland en is zo snugger op een Nederlands forum de weg te vragen.

Bam.

Topic dicht, want Nederlands is de voertaal. Waarom zo rigide? Kan het welkom niet wat warmer voor onze mogelijke medelanders/mede-Bokkers die nog wegwijs moeten worden?

Ik snap dat het niet te doen is alle talen toe te staan, maar Engels kan geen uitzondering zijn? Het is een wereldtaal, het zou toch wel mogelijk moeten zijn dat deze taal wel toegestaan wordt voor topics van deze strekking, dus waarin een buitenlandse TS een vraag heeft omdat hij/zij naar Nederland verhuist en vragen heeft? Of denk ik nu heel raar?


zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:41

Ik dacht me ook te herinneren dat er een tijd geleden besloten was Engels in dit geval wel toe te staan, ik zal eens even zoeken.

Edit: het zou achter de schermen besproken worden. Blijkbaar heeft dat niet tot verandering geleid.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Anderstalige topics dicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:47

Ik zat er al op te wachten... Als het nou Frans of Spaans of zelfs Duits was geweest a la, maar overduidelijke wereldtaal Engels? Wat wij als Nederlanders als één van de beste natie per wereld spreken, als tweede taal? Wat wereldwijd gebruikt wordt als Lingua Franca, aka de overbruggende taal welke in ELKE organisatie ingeschakeld wordt wanneer de betrokken partijen elkaars taal niet spreken? Ik vind dit altijd zó ongastvrij van bokt...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:49

Hier de sluitende mod… Er stonden tems open op dit topic over de Engelse taal. Zag dat het inderdaad Engels was en daarop gesloten.
Ik heb niet de hele tekst gelezen en begrijp je helemaal wat betreft je OP!
Ik handelde naar de regels die nu gelden dat Nederlands de voertaal is https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels
Maar kan mij inderdaad voorstellen dat dit ook toegestaan kan worden. Hij staat nu als vraag ook open achter de schermen.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:51

Ik ben het eens met deze reacties.
Engels is een wereld taal. In Nederland en België wordt het ook goed gesproken en is het voor de meeste mensen een 2de taal.

Ik zie geen reden waarom het niet zou kunnen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:54

Tja, als je bij aanmelden niet aanmaant dat posts in het NL (desnoods via google translate) gepost moeten worden (mijn suggestie uit het vorige FZ topic hierover), dan krijg je dit.
Als dat te moeilijk is, misschien wordt het dan tijd voor een subforum FW "foreigners welcome" waar alleen praktische vragen over: waar vind ik stalling/een manege/een bijrijdpaard gesteld kunnen worden. In het Engels, geen andere talen toegestaan.

Lang verhaal kort: dit kan best simpel opgelost worden.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Anderstalige topics dicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:01

Ik heb het topic verplaatst naar ED en open gezet. Bij twijfel niet sluiten denk ik dan. Maar inderdaad overleg over het toestaan van andere talen dan het Nederlands.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41553
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 21:32

Coby schreef:
Hier de sluitende mod… Er stonden tems open op dit topic over de Engelse taal. Zag dat het inderdaad Engels was en daarop gesloten.
Ik heb niet de hele tekst gelezen en begrijp je helemaal wat betreft je OP!
Ik handelde naar de regels die nu gelden dat Nederlands de voertaal is https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels
Maar kan mij inderdaad voorstellen dat dit ook toegestaan kan worden. Hij staat nu als vraag ook open achter de schermen.

Het topic is niet als kritiek op jouw handelen, jij volgt ook alleen maar de regels.

Fijn dat het topic alsnog geopend is, daar heeft de TS iig wat aan.

Is het niet mogelijk om dergelijke topics ergens te verzamelen? Zoiets als Ibbel aangeeft, bijvoorbeeld.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:35

En antwoord terug gevonden.. in november 2020 is er overleg geweest. Daaruit is naar voren gekomen dat inderdaad het Engels is toegestaan in een topic als deze. Engels in een discussieforum is niet toegestaan omdat er ook bokkers zijn die de Engelse taal niet beheersen.
Helaas is dit uitsluitsel niet toegevoegd in de regels van Bokt en heb ik dit helemaal over het hoofd gezien.
Dank voor je aanvulling San87!
Nu nog de mod vinden die de regels kan aanvullen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41553
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 21:36

Coby schreef:
En antwoord terug gevonden.. in november 2020 is er overleg geweest. Daaruit is naar voren gekomen dat inderdaad het Engels is toegestaan in een topic als deze. Engels in een discussieforum is niet toegestaan omdat er ook bokkers zijn die de Engelse taal niet beheersen.
Helaas is dit uitsluitsel niet toegevoegd in de regels van Bokt en heb ik dit helemaal over het hoofd gezien.
Dank voor je aanvulling San87!
Nu nog de mod vinden die de regels kan aanvullen :+

Oh, kijk eens aan :)). Handig dat dat ook gecommuniceerd is geweest, dan.

Als het niet in de regels staat, kun je moeilijk verwachten dat mensen het weten, toch :P.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:39

Dank u voel me al wat beter :D :+

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Anderstalige topics dicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:36

Er is een anderstalige bokker die gebruik maakt van google translate.
Sneu voor de bokker in kwestie dat het zo gesloten is terwijl je je weg probeert te vinden in een nieuw land.. hopelijk komt er een versoepeling op deze regel!

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:12

Danique_G schreef:
Er is een anderstalige bokker die gebruik maakt van google translate.
Sneu voor de bokker in kwestie dat het zo gesloten is terwijl je je weg probeert te vinden in een nieuw land.. hopelijk komt er een versoepeling op deze regel!


Als je terugleest zie je dat die versoepeling er al is en dat het topic weer geopend is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers