[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:58

De maand september is alweer voorbij. Dit jaar geen Horse Event, maar er is wel een hoop gedaan binnen het team! Zo is er een nieuwe verdeling van het Nieuws forum, een behoorlijke verandering over het verwijderen van berichten, een afscheid van een oranje teamlid, een update van Oscar en nog veel meer!

Veel leesplezier gewenst!

Inhoudelijk

Forum
Berichten leeghalen i.p.v. verwijderen
In het topic [FZ] Dienstmededeling: Leeghalen van posts i.p.v. verwijderen kun je lezen dat de moderatoren een beslissing hebben genomen om de verwijdering van berichten anders aan te pakken. Daar waar het bericht eerder gewoon 'verdween' voor de andere gebruikers, komt er nu in te staan waarom het bericht is verwijderd. Zodat iedereen op de hoogte is dat er een bericht is verwijderd in plaats van 'verdwenen'. Op deze manier is er meer openheid van modereren en het voorkomt de verwarring die soms ontstaat bij het ontbreken van een verwijderd bericht.

Herindeling moderatoren Nieuws
Om Algemeen 1 wat te ontzien heeft Algemeen 2 één van hun forumonderdelen overgenomen, namelijk Nieuws. Hier in dit topic [FZ] [Dienstmededeling] Herverdeling: Nieuws onder Algemeen2 mods is daar meer over te lezen.

Nieuwsredactie
Toen was september alweer voorbij. En wat is er weer veel gebeurd deze maand. Terwijl het buiten herfst begint te worden, zit de NR lekker warm binnen om jullie weer van nieuws te voorzien. En dat nieuws kwam uit alle hoeken en gaten van de paardenwereld en over allerlei denkbare onderwerpen. Positief en minder positief nieuws wisselden elkaar af op VN. En ook aan actueel nieuws over corona en de steeds veranderende maatregelen konden wij niet ontkomen. Gelukkig ging het NK dressuur wel door, met blije winnaars als resultaat. Kortom, meer dan genoeg om VN weer goed te vullen.

Uiteraard hebben jullie al dat nieuws ook weer in groten getale gelezen en waren er interessante discussies bij sommige berichten. Dat geeft wel aan dat het nieuws leeft op Bokt. En dat blijkt ook uit de getallen van de top 3 van September:

De onbetwiste nummer 1 is deze maand het bericht dat een dierenarts uit Scheemda zijn beroep 3 maanden niet mag uitoefenen. Dit omdat hij niet geregistreerd en niet goedgekeurde medicatie aan paarden toediende. In dit artikel, dat 8800 keer is gelezen, kun je er alles over vinden: [VN] Dierenarts uit Scheemda mag 3 maanden beroep niet uitoefenen

Ook 'Dier & Recht' liet deze maand weer van zich horen. Zijn pleitten deze maand voor een verbod op de aangespannen sport. Het topic hierover: [VN] ‘Dier & Recht’ pleit voor verbod aangespannen sport is 8671 keer bekeken en daarmee goed voor de 2e plaats.

Gelukkig was er ook leuk nieuws te melden: Zangeres Samantha [***] heeft haar droom in vervulling laten gaan en een Friese Hengst gekocht: [VN] The Voice-zangeres Samantha [***] koopt Friese hengst Met 4692 keer bekeken komt dit bericht op de 3e plaats in onze top 3.

In deze maand zijn er ook enkele bokkers geweest die de NR hebben gevraagd hoe het zit met de foto's bij de nieuwsberichten. En dan met name de neutrale foto's die regelmatig terugkomen. Half september werd dit topic hierover geopend: [FZ] Foto's in nieuwsberichten. Helaas heeft de nieuwsredactie niet bij alle nieuwsberichten een passende foto in het archief. In dat soort gevallen kijken wij naar een neutrale foto die wij bij het artikel kunnen zetten. Mocht je nou een artikel met zo'n neutrale foto tegenkomen, en je hebt zelf een foto die er wél bij past en die wij mogen gebruiken, schroom dan niet en neem even contact met de NR op. Dit kan via de PB, maar ook via de knop "Tip de nieuwsredactie", die je bij elk nieuwsbericht kunt vinden. Wij zijn hier echt heel erg blij mee!

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor de BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust, de BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit de BZC, zullen zij weer berichten plaatsen.

Wiki
Deze maand is er geen bijzondere update vanuit de Wiki. Wil jij meeschrijven met de wiki of heb je een aanvulling die je wil plaatsen? Kijk dan bij Wikizaken óf op de wiki zelf hoe je dat moet doen.

Vanuit Beheer
Oscar schreef:
Nadat er vorig jaar bij mij kanker met uitzaaiingen is geconstateerd, is mijn leventje behoorlijk veranderd. Een tijd lang (om precies te zijn: 25 kuren) heb ik mogen 'genieten' van een stuk stabiliteit. De tumoren en uitzaaiingen waren onder controle. Helaas lijkt daar wat verandering in te komen en moet ik weer een intensiever traject in met o.a. een drietal operaties en waarschijnlijk ook bestralingen. Dit allemaal om te proberen weer stabiliteit te bereiken zodat mijn leventje nog zo lang mogelijk gerekt mag worden.
Achter de schermen probeer ik nog weleens wat simpele klussen te doen. Mijn beschadigde hersenen laten helaas niet veel meer toe, maar ik vind het nog wel steeds heel fijn om deel uit te maken van het team, ook al is mijn bijdrage heel gering. De komende tijd zal ik er waarschijnlijk nog minder zijn maar gelukkig neemt mijn lieve collega Ods dan de honneurs waar :)
Ik hoop dat ik over een tijdje weer wat fijner nieuws te melden heb. We gaan er in elk geval weer voor. Vol gas, zoals altijd :)


Technisch
Voor de schermen is het op Bokt al een tijdje behoorlijk stil rond het thema 'Flarum', de nieuwe forumsoftware. Op de achtergrond wordt hier nog steeds erg veel tijd gestopt alleen verloopt dit als een typisch IT project; niet heel soepel. Technisch gaat het behoorlijk goed met Flarum, er zijn de afgelopen maanden een aantal erg grote stappen gezet in het stabieler en nog toekomstbestendiger krijgen van de software. Het is echter lastig om de vaart te houden in het team achter de software. Vorig jaar is een van de drijvende krachten achter Flarum gestopt. Onder andere daardoor is Luceos, de programmeur van Bokt, een groot deel van de tijd bezig met alle organisatorische zaken rondom het project. Hierdoor blijft een stuk minder tijd over voor de technische ontwikkeling. De huidige situatie biedt ook kansen, maar voor de korte termijn is het vooral uitermate teleurstellend dat alles in een laag tempo vooruit gaat. Er wordt dus hard gewerkt, dat geeft alleen weinig zichtbare resultaten.

Team
Afscheid
Helaas hebben wij deze maand afscheid genomen van Catnip. Ze heeft haar prachtige oranje naam afgestaan. Wij willen haar onwijs bedanken voor alle inzet, input en bezwaren die ze heeft afgehandeld! Heel erg dank!

Tips van het Team & Vragen van Bokkers
Vaak zien wij in topics dat de starter netjes wacht tot pagina 2 van het topic er is om weer nieuwe foto's te laten zien, maar dit hoeft niet!

Je mag namelijk per bericht maximaal 15 foto's laten zien en niet per pagina! Enige verzoek is om het een beetje fatsoenlijk te houden qua aantallen, elk bericht 15 foto's is een beetje te veel om te scrollen namelijk.

Maar je mag absoluut meerdere foto's laten zien per pagina van je prachtige katten, honden, paarden of wat je ook wil laten zien!

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar Pepperrr.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:05

Wat is er de logica van om meerdere berichten achter elkaar max 15 foto's toegestaan te laten zijn? Waarom dan niet in 1x meerdere foto's?

Ik begreep altijd dat het te maken had met de belasting op het internet als een pagina veel foto's had die in 1x geladen werden, dus dat er daarom pas op de volgende pagina meer foto's mochten staan, maar dat is dus niet (meer) zo.


Sterkte Oscar...
Laatst bijgewerkt door Sadira op 01-10-20 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:31

Dikke knuffel voor Oscar :* :*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:38

Oh Mo. :knuffel:

Ik denk aan je :*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:40

Ach jeetje Mo, wat ga je (en jouw naasten) door een heftige tijd :\
Heel veel sterkte! :(:) Ook ik denk aan jou!

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:57

Lieve Mo, ik denk aan je. Dikke knuffel :*

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:41

Vind even de juiste woorden niet, maar heel veel sterkte en kracht gewenst voor Mo. Y;(

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:13

Heel veel sterkte Oscar! Y;( Y;(

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:14

Heel veel sterkte Oscar :(:)

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:16

Lieve Mo, ik weet niet goed wat zeggen... Ik wens je zo veel kracht en moed toe, ik hoop snel op een beter bericht Y;(

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:17

Oh Oscar wat verdrietig.
Heel veel sterkte :knuffel:

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:21

Wat ga jij door een heftige tijd Mo. Zoveel respect voor jou hoe jij je op bokt opstelt. Ook hier op bokt zal het lang niet allemaal makkelijk zijn. Heel veel sterkte :knuffel:

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:11

Wat heftig Mo. Ook van mij heel veel sterkte.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:13

Wat een rotnieuws, heel veel sterkte Oscar :(:)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:21

Pfoe Mo, wat ben je toch een krachtige vrouw. Ik heb enorm veel bewondering voor je. Ik duim voor je voor snelle stabiliteit :(:) Y;(

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13137
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:27

Jeetje Mo, wat heftig. Heel veel sterkte :knuffel:

Telpeva

Berichten: 14715
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:46

Sterkte Oscar!

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 00:07

Heel veel sterkte Oscar!

Rocamor

Berichten: 10863
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 05:42

Oh Oscar, wat een verdrietig bericht. Weer heel veel sterkte gewenst

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 05:45

Lieve lieve Mo! :* Heel veel sterkte de komende tijd, ik duim dat er snel weer wat meer ruimte hebt om te genieten :(:)

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:19

Heel veel sterkte Oscar. Ik hoop dat de stabiliteit snel weer mag terug keren. Respect dat je ondanks alles, jezelf nog blijft inzetten voor bokt.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:53

Jeetje, wat een vervelend bericht van en voor Oscar. Heel veel sterkte! En ik hoop dat Bokt je wat afleiding kan geven in deze moeilijke tijd <3

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:17

Ik wil Oscar heel veel sterkte wensen de komende tijd...

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:23

Mo , sterkte :(:)

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:12

Een dikke knuffel voor Oscar en heel veel sterkte de komende periode.. Y;( Y;( :knuffel: