Dienstmededeling: Leeghalen van posts i.p.v. verwijderen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dienstmededeling: Leeghalen van posts i.p.v. verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:13

Dat lijkt me een stuk beter +:)+

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:49

Als er globaal staat waarom een post is leeggehaald dan lijkt dat me wel fijner :j

Zeker ook voor het verder verloop van een topic, dat daar niet over gespeculeerd hoeft te worden maar de reden gewoon bekend wordt gemaakt waaròm het bericht over de schreef was :)

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dienstmededeling: Leeghalen van posts i.p.v. verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:55

Ik kan me wel wat topics herinneren waarbij er juist gezeur kwam omdat het niet duidelijk was dat / waarom de mods ingegrepen hebben. Als je, om dat te voorkomen, nu de post aangepast wilt laten staan dan denk ik dat het er bij hoort dat je dan ook benoemt waarom hij weggehaald is.

Bvb. of het gezien werd als een persoonlijke aanval, of gewoon onfatsoenlijk was, of.... dan hoeft er niet over gespeculeerd te worden en is de kous gewoon ècht af :)

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:17

Marie_Anne schreef:
Als er staat dat het onfatsoenlijk was, kunnen mensen het daar natuurlijk heel goed mee oneens zijn, en daar een discussie over beginnen, en dan is de kous niet af. Dus ik geloof niet dat het zo werkt.

Ik kreeg vandaag echt het gevoel van een schandpaal, dat komt omdat je niet meer kunt zien wat er precies is gezegd, dus je kunt ook niet meer je eigen mening vormen (als je het niet eerder al gezien had). Maar je ziet wel dat het (vul maar in) onfatsoenlijk/racistisch/seksistisch/persoonlijke aanval was volgens een mod.

Het is aan Bokt om te bepalen of ze dat zo willen. Gewoon iets neutraals als "in strijd met de boktregels" kan ook lijkt me.


Je moet dat "onfatsoenlijk" ook niet letterlijk lezen hè.... maar als een voorbeeld van wat er daadwerkelijk volgens de Boktregels niet mag, vanwege welke Boktregel een post verwijderd is. Dat lijkt mij op zich wel prettig juist vanwege dat stukje van "verkneukelen" van de temmers dat genoemd wordt. Die kunnen dan wellicht denken dat de post weggehaald is om reden X terwijl het eigenlijk vanwege de hele lüllige reden Y was.... bvb. dat mods het helemaal niet als een persoonlijke aanval of iets zagen en het daarom niet weggehaald is, maar vanwege een andere reden. Als je dan laat zien dat een post weggehaald is, zet er dan ook de reden bij vind ik, zodat mensen zelf niet de meest schokkende redenen gaan bedenken :(:)



Nu moet ik ook zeggen, dat ik gisteren een leeggehaalde post tegenkwam met daarin de opmerking dat deze post racistisch was en daarom weggehaald werd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel een beetje van schrok!

Want het zal je gebeuren dat er bij je eigen post zo'n opmerking gezet wordt.... dan lijkt het alsof je heel wat gezegd hebt terwijl het in principe misschien wel mee viel. Je gaat je dan toch afvragen in hoeverre je nog kan zeggen wat je denkt of wanneer dat een erg enthousiast modererende mod zoiets neer gaat zetten.

Bvb. bij het topic over dat vreselijke renbaan-drama, walgelijk echt wat daar gebeurd is. Maar als ik dat lees en dan zie dat het in Zuid-Afrika was.... tja dan schiet er wel een gedachte door mijn hoofd dat dit soort vreselijke gewelddadige verhalen wel heel vaak uit die regio komt, het wel weer zo'n typisch zwaar gewelddadig Zuid-Afrikaans horror-verhaal is zeg maar -O-

En ik vraag me af of je voor zo'n opmerking dan al als racist weggezet kan worden...?

Ik besef dat het verder vast wel een heel mooi land zal zijn, dat vast niet iedereen daar zo vreselijk gewelddadig is, dat er ongetwijfeld hele lieve / leuke / fijne Zuid-Afrikanen rondlopen en zie het zelf dus niet als een racistische opmerking. Maar wat als een mod het wel zo ziet...? Dan sta je mooi te kijk zo op een openbaar forum met zo'n opmerking van "post verwijderd omdat hij racistisch was" naast je naam -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-09-20 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dienstmededeling: Leeghalen van posts i.p.v. verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:07

Dat bedoel ik, dit soort verhalen en verhalen van vreselijk brute verkrachtingen enzo... als je dergelijke verhalen leest met extreem, extreem geweld, keer op keer daar uit de regio.... is het dan al racistisch als je daar een opmerking over maakt in de trant van "weer daar, wat een ellende toch in die regio" ?

Ik vraag me af waar de grens ligt voor dergelijke zware meldingen naast je naam....

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:17

Ik zit niet in die andere topics, het is voor mij puur dat ik die opmerking achter iemands naam in een leeggehaalde post tegenkwam (dus zeer on-topic voor dit topic) en daar best wel van schrok Y;(

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dienstmededeling: Leeghalen van posts i.p.v. verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:26

Dat vind ik zo op het eerste gezicht eigenlijk wel een hele mooie Sosha +:)+

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dienstmededeling: Leeghalen van posts i.p.v. verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:51

Nou in sommige gevallen gun je mensen wel een open en bloot sanctie hoor, dat een keer duidelijk wordt dat dergelijke zure venijnige rotstreken niet getolerereerd worden.... er blijft nog best veel staan vind ik.

Ik kom ook regelmatig posts tegen in de categorie mensen die een ander op een nare manier de les lezen terwijl juist ZIJ dan degene zijn die met zo'n post lelijk aan het ruziezoeken zijn := Niet echt bevorderend voor de sfeer.... maar dat is dan niet erg genoeg om in te grijpen ofzo.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:23

Daarmee geef ik dus ook aan dat het een lastige kwestie is :j

Ik heb de bewuste post zelf niet gezien, maar ik vond het nogal wat om zoiets naast iemands naam te zetten. En dacht toen dus: het zal je gebeuren als je een over-ijverige mod treft..... het voorgestelde "mogelijk kwetsend" vind ik dan echt 100.000x beter :j

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dienstmededeling: Leeghalen van posts i.p.v. verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:30

Ik zie dat de racisme opmerking in het renbaan-topic nu is aangepast naar "niet volgende de Bokt-regels" en moet zeggen dat dat een heel stuk prettiger aanvoelt om tegen te komen +:)+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers