Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:36

Hiraeth schreef:
Er is wel gemodereerd in dat topic. Ik mocht namelijk niet iemand een racist noemen voor z'n uitingen, want dat ging te ver. :+ Ja, ik ben daar nog steeds een beetje zout over. Ik vind 't oprecht bijzonder dat je wel racistische uitingen mag plaatsen zonder consequenties, maar dat 't te ver gaat om iemand gekscherend toch op zijn of haar gedrag te wijzen.

Achja.

:Y)
Precies dit. Ze lezen echt wel mee daar, maar bepaalde mensen kunnen heel netjes binnen de lijntjes typen, de inhoud gaat vele fatsoensnormen over. Blijkbaar mag dit op Bokt. Maar mensen daar dan op aanspreken, omdat het gewoon echt niet juist is, dat mag dan weer niet. Want dan speel je niet op de bal.

Je zou er bijna een externe partij bijhalen om eens mee te kijken hier op Bokt, want er gebeure gewoon keihard dingen die wettelijk verboden zijn. En dat valt dan allemaal onder jeugdjournaal-proof?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:38

Marije112 schreef:
Moeilijk punt! Ik heb tot nu toe nog niks gezien waar ik mij aan stoor, maar als je zulke berichten voorbij ziet komen kun je toch gewoon TEMmen?
Dat kan ja. Maar als je vervolgens keer op keer op keer op keer op keer steeds weer diezelfde mensen voorbij ziet komen, met telkens weer diezelfde berichten, dan zakt de moed je in de schoenen en het vertrouwen in team groen zakt beneden peil.

En als je dan wel eens een sneer terug geeft, dan krijg je wel een reactie vanuit team groen :+

Ik vind oprecht dat Bokt hier énorm veel steken laat vallen.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:41

Princess_ schreef:
Ailill schreef:
Je zou er bijna een externe partij bijhalen om eens mee te kijken hier op Bokt, want er gebeure gewoon keihard dingen die wettelijk verboden zijn. En dat valt dan allemaal onder jeugdjournaal-proof?


Dit lijkt mij een top idee.
Aldus de overheid:

Citaat:
Constateert u discriminatie op het internet, dan kunt u dat melden bij het Meldpunt Internet Discriminatie (MiND). Deze organisatie registreert en beoordeelt meldingen van discriminatie op het Nederlandse deel van internet.


Alleen jammer dat het hier dan grotendeels anoniem aan bod komt, maar daar zal Bokt (onder druk) vast meer informatie over kunnen verschaffen, indien ze dit moeten.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:42

_Penotti schreef:
Je zou maar mod zijn.... :D dat binnen de lijntjes kleuren maar keihard vuile sneren maken maar dan verpakt in mooie woorden zie ik veel.
Maar dan denk ik weer niet bij wie jij bedoeld Ailill vermoed ik.
Die mensen weten zelf dondersgoed waar ze mee bezig zijn.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:44

Mindim schreef:
Misschien word jouw uitkijk op zaken niet algemeen gedeeld, kan ook nog natuurlijk.
Dat zou zeker kunnen, maar zolang die mensen van heel veel andere mensen precies zo'n reactie krijgen als de mijne, durf ik te beweren dat er sowieso een kern van waarheid in zit.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:46

_Penotti schreef:
Ailill schreef:
Die mensen weten zelf dondersgoed waar ze mee bezig zijn.

Ja dat denk ik ook :j

Maar dan zie ik dat echt bij een andere groep gebeuren dan jij.
Wat moeten de mods dan?
Oh ik zie het ook bij meer mensen hoor, maar daar zit wel een verschil in. Sommige doen er nog net even een schepje bovenop, enkel om reactie's uit te lokken waardoor het gaat escaleren. En dan precies, telkens weer, bij onderwerpen, waarvan ze vooraf al weten dat ze gevoed gaan worden.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:46

chanicha schreef:
Nou Aililll andersom zie je ook dezelfde mensen hoor, je hebt nu eenmaal tegen en voorstanders en dat zal altijd zo blijven.
Daarbij vind ik het echt meevallen hier op Bokt.
En ik vind het verre van meevallen, juist hier op Bokt. Prima toch?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:01

Mindim schreef:
Ailill schreef:
Dat zou zeker kunnen, maar zolang die mensen van heel veel andere mensen precies zo'n reactie krijgen als de mijne, durf ik te beweren dat er sowieso een kern van waarheid in zit.


Echter is het tegengas ongeveer even groot en dan heft dat elkaar weer op. In het midden staan kan schijnbaar niet meer. Nuance is niet mogelijk.
Het tegengas zou niet zijn gekomen, als bepaalde mensen niet keer op keer diezelfde uitspraken doen. Ze lokken enkel reactie's uit, ik laat een verdere vergelijking maar achterwege.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:19

Volgens mij praten we nu langs elkaar heen/begrijpen we elkaar niet?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:26

Als je steeds zo'n quote verkloot kan ik je niet echt volgen :n

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:32

Oh hij is inmiddels aangepast zie ik. Jij/iemand zei dat er op bepaalde uitspraken tegengas komt en dat dit dus een wisselwerking is. Daar ben ik het mee eens, maar als bepaalde personen niet steeds weer met zulke uitspraken komen, dan blijft die tegengas ook weg.

Actie -> reactie.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:44

_Penotti schreef:
Maar dat is toch uit alle hoeken zo Ailill?
Ik vind ook dat sommige uitspraken echt te ver gaan en geef tegengas.
Maar dat zijn waarschijnlijk uitspraken waar jij achter zal staan.

Overigens ben ik nu (tijdelijk) uit die topics gegaan, ben de vieze sneren daar wel beu. En ik vind dat er niets aan gedaan word.

daarom zeg ik al, je zou maar mod zijn :D
Nee, ik zie dat niet uit alle hoeken zo. En ik ben echt wel zo fair om ook naar mijn eigen deel/visie te kijken en ik probeer het grote plaatje in het vizier te houden.

Maar als er, nogmaals: Telkens weer mensen komen stoken en uitspraken plaatsen waarvan ze weten dat er veel reactie's op komen (en die er vervolgens ook komen), dan vind ik het de verantwoordelijkheid van Bokt om hier (hard!!!) op te handhaven. En dan heb ik het niet over welk stuk fruit het lekkerst is of welke schoenen fijner lopen. Nee, over pijnlijke en delicate onderwerpen, waar veel emotie achter zit.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:44

Mindim schreef:
Ailill schreef:
Oh hij is inmiddels aangepast zie ik. Jij/iemand zei dat er op bepaalde uitspraken tegengas komt en dat dit dus een wisselwerking is. Daar ben ik het mee eens, maar als bepaalde personen niet steeds weer met zulke uitspraken komen, dan blijft die tegengas ook weg.

Actie -> reactie.

Ik heb nergens iets aangepast hoor.
:wave: :wave:

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:59

Niet als het het laatste bericht was, maar ik heb zo geen zin in deze discussie met jou. Fijne dag.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:01

Telpeva schreef:
Zo, ik weet meteen weer waarom ik gestopt ben met volgen van dergelijke topics. Jakkes wat een uitspraken
En dat mag dus gewoon op Bokt staan. Sterker nog, mensen op zulke uitspraken aanspreken: PB van de mods, want dát mag niet.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:42

Blussem schreef:
Ik heb nog nooit iets van racisme mee gemaakt op bokt.
Beheer, heel erg vriendelijk en doch een zeer dringend verzoek: Doe hier iets mee.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:07

Askja schreef:
(Uitspraken van) sommige mensen kun je beter totaal negeren Ailill
Ik weet het.

Maar vind het oprecht lastig, het druist zo enorm in tegen mijn normen en waarden en er ligt telkens weer een dubbele boodschap achter.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:40

Palmera schreef:
Hiraeth schreef:
Je kunt niet een 'beetje' racist zijn. Het zijn namelijk de mensen die grijstinten willen maken in, in dit geval toch wel een zwart-wit kwestie (en dan heb ik 't puur over de term, niet over bepaalde huidskleuren), die het laten gebeuren als iets escaleert.

Ben ik nu de enige die er vooral verdrietig van word dat bij het noemen van een doodnormale veel gebruikte nederlandse term, zwart-wit, er alvast bij voorbaat vermeld word dat het de term an sich betreft en geen huidskleur?

Zó word racisme óók gevoed!
Ach come on, dit is voor het eerst in 10 jaar dat wij het ergens niet mee eens zijn, maar ik vind dit oprecht een flauwe opmerking.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:42

Gini schreef:
Gaan we de discussie over racisme naar hier verleggen, zodat dit topic ook weer volledig kan ontsporen en er dan opnieuw een 'modjes, waarom doen jullie niks'-topic geopend kan worden?
Lijkt me geen goed plan.

Ik wil nogmaals opmerken dat ik het bijzonder vreemd en ongepast vind dat een reactie vanuit team groen, nagenoeg, geheel afwezig blijft.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:52

Klopt, er kwamen 2/3 reacties, maar imo gaat ook dit topic alweer de verkeerde kant op.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:00

Nadja/Gini, thanks voor jullie bericht.

Ik snap het ook en deel die mening. Waar het bij mij moeilijk begint te worden is wanneer je steeds dezelfde mensen chaos en woede op ziet wekken bij anderen. Als er bepaalde mensen (iedereen weet inmiddels wie ik bedoel) binnen de meest uiteenlopende topics (die echt ver uit elkaar liggen) steeds met opmerkingen komen die de verkeerde reacties uitlokken en dan ook bij meerdere mensen en al ruim 1 jaar, dan gaat er toch ergens iets niet goed.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:15

_San87_ schreef:
Ailill schreef:
Nadja/Gini, thanks voor jullie bericht.

Ik snap het ook en deel die mening. Waar het bij mij moeilijk begint te worden is wanneer je steeds dezelfde mensen chaos en woede op ziet wekken bij anderen. Als er bepaalde mensen (iedereen weet inmiddels wie ik bedoel) binnen de meest uiteenlopende topics (die echt ver uit elkaar liggen) steeds met opmerkingen komen die de verkeerde reacties uitlokken en dan ook bij meerdere mensen en al ruim 1 jaar, dan gaat er toch ergens iets niet goed.

Heeft dit echt te maken met racisme in topics, of zijn die personen gewoon overal en altijd vervelend aanwezig?
Een combinatie van beide. Ze roepen i.i.g. een hoop weerstand/woede/frustratie op bij anderen.

Wat an sich prima is, maar ik vraag me oprecht af waar het goed voor is. Imo enkel provoceren en dat lijkt me verre van juist.

Maar goed, dit is mijn oordeel en dat is natuurlijk geen feit.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:52

Giolli schreef:
En dat is vaak ook een probleem, wanneer van de 3 ton gebruikers zich er 2000 storen aan 1 persoon, is dat genoeg dan om iemand te bannen vanwege het betreden van een grijs gebied? Want misschien zijn er 5000 gebruikers het wel eens met diegene.
Lastig inderdaad.

Maar als ik dan bijv. zie dat mensen een OW/ban krijgen o.b.v. een afbeelding, dan vind ik dat toch in heel schril contrast staan met, in mijn optiek, publiekelijk haatzaaien.

Maar, nogmaals: Mijn mening.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:29

Gini, ik snap je punt hoor en deel deels je mening. Maar waarom mogen bepaalde Bokkers echt van alles roepen, binnen de meest uiteenlopende topcis, terwijl ze heel goed weten dat er veel weerstand komt. Sterker nog, dat is (denk ik) hun doel. Als je dat bij een groep steeds weer ziet en ook steeds andere mensen reageren precies hetzelfde op hen.

Moeten al die mensen dan maar op het rode kruisje drukken (wat voor mij de richting op gaat om die herrieschoppers dus nog gelijk te geven ook) en die herrieschoppers hebben vrij spel? Met ook nog eens inhoudelijk heel erg verkeerde uitspraken? Die iedereen kan lezen, dus ook kwetsbare mensen en/of jongeren? Is dat dan JJ-proof?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:27

Net als dat jij over dingen loopt te klagen bij een ander, terwijl je dit zelf ook doet, Enzino. Toevallig binnen precies hetzelfde topic als waar jij het over hebt. En dat is precies het topic, waarin meermaals is verzocht, die discussie daar te laten en niet telkens hierheen te slepen.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 43 bezoekers