Strikter inhoudelijk modereren op uitingen van racisme

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:34

Moeilijk punt! Ik heb tot nu toe nog niks gezien waar ik mij aan stoor, maar als je zulke berichten voorbij ziet komen kun je toch gewoon TEMmen?

Wie weet waar Amber is? Een prachtige palomino merrie? Laat het me weten!
Zoektocht naar Amber

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:50

Mindim schreef:
Ailill schreef:
Dat kan ja. Maar als je vervolgens keer op keer op keer op keer op keer steeds weer diezelfde mensen voorbij ziet komen, met telkens weer diezelfde berichten, dan zakt de moed je in de schoenen en het vertrouwen in team groen zakt beneden peil.

En als je dan wel eens een sneer terug geeft, dan krijg je wel een reactie vanuit team groen :+

Ik vind oprecht dat Bokt hier énorm veel steken laat vallen.

Misschien word jouw uitkijk op zaken niet algemeen gedeeld, kan ook nog natuurlijk.

Het is, denk ik, gewoon een heel tricky onderwerp, zeker op dit moment. Wat voor mij heel normaal is om te zien of te lezen is voor een ander mega racistisch en andersom. Een voorbeeldje om duidelijk te maken wat ik bedoel. Ik woon in Zuid-Afrika waar Black, White en Coloured letterlijk rassen zijn (je moet bijvoorbeeld aangeven bij een sollicitatie of inschrijving van school tot welk ras je behoort). Toen ik het met een vriendin had over de zwarte bevolking hier kreeg ik van haar de wind van voren want ik mocht niet zwart zeggen ik moest donker of bruin zeggen. Waar ik natuurlijk vervolgens tegenin ging omdat het wettelijk is vastgelegd hier hoe de rassen zijn onderverdeeld en hoe die genoemd worden. Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat als ik praat over donkere/zwarte/bruine mensen híer in ZA ik mag praten over zwart en als ik praat over donkere/zwarte/bruine mensen in NL moet ik donker of bruin gebruiken :') .

Dit is maar een voorbeeld, maar ik denk dat daar het euvel zit voor de Mods om te bepalen wat wel en niet binnen de lijntjes is?

Wie weet waar Amber is? Een prachtige palomino merrie? Laat het me weten!
Zoektocht naar Amber

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie