Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:58

nine1987 schreef:
[LZP] Josef Mengele, angel of death

[ [url=m/iHIcro.jpg]Afbeelding[/url] ]

[NM] Soldaat gooit puppy in ravijn

[LZP] Info gezocht martelen -> sites... <- topic an sich niks aan de hand, maar openlijke verwijzing naar sm website..

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dit vind ik al na 2 minuten googlen..

Hoezo meten met 2 maten weer?

In de OP wordt duidelijk aangegeven dat we deze weg vanaf nu met een aangepast stukje beleid in willen voeren. Het zou waanzin zijn om te verwachten dat het gehele archief nagelopen gaat worden om dit met terugwerkende kracht in te voeren, niet?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:04

nine1987 schreef:
Ze zouden geen archief na hoeven lopen, als overal hetzelfde gemodereerd werd..

Zo lust ik ze ook nog wel ja. Dat is niet wat er hier besproken wordt, dus beetje onnodig om daar nu op te gaan hameren. Er wordt nota bene de moeite genomen door mods om de gebruikers mee te laten denken en dan krijg je zulke reacties als "mods hebben geen eenlijnig beleid".

Het is duidelijk dat dit inderdaad wel eens uit de pas liep, anders werd er nu niet gekeken naar het aanpassen van de richtlijn om het wél werkend te krijgen. Moeten we dat niet gewoon aanmoedigen, meedenken, en je eventuele andere frustraties elders uiten? Hoewel het onnodig zal zijn om nogmaals te verkondigen dat modereren mensenwerk is en blijft en daardoor inderdaad soms onduidelijk kan zijn.

edit: Wat Femke_Tweety ook zegt dus :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:55

Ik heb geen moeite met het luguber topic, maar bijvoorbeeld wel met alle topics die gevuld zijn met blokkers zonder kinderwens, omdat daar soms echt kwetsende dingen worden gezegd. Klik ik ook gewoon omheen. En in het tindertopic komen soms ook (hilarische) 18+ dingen voorbij, wat gaan we daarmee doen dan als je nog verder gaat afschermen en clubjes gaat creëeren? Denk dat je je dan beter af kan vragen of zulke zaken niet meer op hun plek zijn met bv een besloten facebookpagina?

Er worden al geen aparte subfora aangemaakt voor vrij specifieke paard gerelateerde onderwerpen op bokt, waarom zou dit dan ineens wel een (zelfs apart) platform moeten krijgen? Omdat er gestuurd gaat worden op individuele gevallen? Ja ik snap dat het soms niet is wat je wil zien, maar daar ben je echt zelf bij. Dus zowel voor het team als voor de gebruikers de vraag: word er niet voorbij het doel geschoten op deze manier? Als het doel is om zo'n topic bestaansrecht te laten houden, moet daar dan echt zo'n groot middel voor uit de kast trekken? Bokt is een forum, een plek voor de publieke opinie en die is nu eenmaal zeer breed.

Als we dan toch allemaal zo zelfredzaam zijn zorg dan voor een technische oplossing waarmee je het topic uit je bokt-zoekresultaten kan verwijderen, je topics met specifieke woorden kan negeren, enzovoort.

Topic negeren kan trouwens door 2x op het bolletje aan de linkerkant te tikken.. Voor wie dat nog niet wist :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie