Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 00:35

Ik ben gestopt met dat topic. Er werd zoveel weggemodereerd dat je bijzonder snel moest zijn om mee te lezen anders was het alweer weg.
De grens van ‘jeugdjournaalproof’ zijn lag ook bijzonder laag; heb op het jeugdjournaal wel ergere dingen gezien dan daar.
En daarnaast hoef je het topic niet aan te klikken; als je niet tegen lugubere dingen kan, hoef je het niet te lezen. Alles staat in een spoiler.
Vind het echt schromelijk overdreven :z

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:24

Sky_As schreef:
Ik ben iemand die nu bewust dat topic voorbij scroll alleen al door de titel ...
Maar toch snap ik het punt van de moderators.
15 jaar geleden zou ik het namelijk misschien wel aangeklikt hebben als puber zijnde vanuit een bepaalde nieuwsgierigheid.
Ook toen was ik niet geschikt voor die teksten maar had ik ze wel gelezen.
Van mij mag er wel een bescherming komen van de jonge bokkers.
Dus ik ben team 18+/veteranen hoek met iets waardoor niet zomaar iedereen daar kan lezen.


En dan lees je het als 15-jarige en kunt er niet tegen. En dan? Het is niet dat je eraan doodgaat ofzo. Eerder een harde les dat je niet weer zulke dingen aanklikt.
Het internet staat vol met dingen die je niet wilt zien.
Veilig/verantwoord internetgebruik hoort ook bij de opvoeding en het opgroeien van kinderen/pubers.
Maar bokt hoeft toch niet verantwoordelijk te zijn daarvoor :?

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:59

Marie_Anne schreef:
Ik vind meestal dat te snel en teveel gemod wordt op Bokt, maar dit snap ik wel.

Er zitten ook gewoon veel kinderen op Bokt die dat uit nieuwsgierigheid aanklikken. Ik heb er even een blik geworpen een tijdje terug, maar er werden imo vrij zieke dingen geplaatst. Waarom moet een 10-jarige op die manier 'een harde les leren' zoals hier wordt gezegd? Als ouder mag je gezien het beleid hier ervan uit gaan dat kinderen geen gruwelijke foto's in linkjes gaan vinden op Bokt.

Er zijn genoeg plekken waar zoiets wel kan, Fok!, Viva-forum, of een app-groep.


Je moet geen harde les leren, maar ook een 10-jarige kan lezen, en ik neem aan dat je als ouder een 10-jarige begeleid op internet.
Maar als ze dan toch buiten het jeugdhonk gaan lezen, tja, dan kan je zulke topics tegenkomen. Je kunt dan bv als ouder uitleggen dat ze alleen op het jeugdgedeelte moeten blijven.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:52

karuna schreef:
Varekaj ik heb over je post heengescrold na een half woord gelezen te hebben. Ik hoef hier ook geen beschrijving van wat er gedaan is ooit. :r %) graag post aanpassen


:')
Je kunt na het halve woord gewoon weer verder lezen, want er staat helemaal niks schokkends. Er staat ook geen beschrijving van wat er gedaan is ooit. In de geschiedenislessen op de basisschool leer je nog meer...

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:55

Dani schreef:
Ons probleem met 'eigen verantwoordelijkheid' zit 'm er denk ik in dat je van jonge kinderen niet altijd die verantwoordelijkheid kunt verwachten. Wij vinden het vervelend als iemand ondoordacht zo'n topic aanklikt en vervolgens slapeloze nachten heeft. Er zijn ook zeker dingen verwijderd die echt behoorlijk grafisch waren, plaatjes waar ik ook even bij moest slikken en dan ben ik nog iemand die dat soort dingen vrijwillig bekijkt. Een 18-plus hoekje is dan helemaal geen slecht idee, want van volwassenen mag je wel verwachten dat ze zichzelf beter kunnen inschatten dan een 12-jarige.


Die verantwoordelijkheid ligt ook niet bij de kinderen, niet bij bokt, maar bij de ouders. Zoals ik al eerder typte, neem ik aan dat je je kind begeleid in het internetten. In deze tijd hoort het veilig en verantwoord leren internetten gewoon bij de opvoeding m.i.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:54

nine1987 schreef:
Het hoeft niet te helpen, maar ik mag 't me toch wel hardop afvragen.. We hebben een half jaar niemand gehoord en nu moeten we ineens massaal huilies doen?

Na een dag klagen, prima.. Een week.. Ook best.. Een maand.. Nja.. Vooruit.. Maar een half jaar.. Komop zeg..


Nja... niemand gehoord? De mods waren wel erg actief met knippen in dat topic :=
Volgens mij staat er op elke pagina wel een groene balk.


LadyMadonna schreef:
Even ea zitten lezen hier, ik lees niet mee in het desbetreffende topic. Maar ik las over de gruweldaden uit concentratiekampen die daar ook worden besproken.
Ik ven enkele jaren terug tijdens vakantie in buchenwald geweest, mag ik daar dan ook niet over schrijven wat ik daar gezien heb?

Nope, alle mengele praktijken en die van de jappen zijn uit het topic gehaald :\
Alle topics over auschwitz zijn geloof ik wel blijven staan.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:39

Sclimpre schreef:
Sunnda schreef:
Ik vindt het ook niet persee op bokt thuishoren zoiets en ik ben niet kleinzerig.

Ik vindt echter de intentie achter het topic nogal smerig.
Als iemand een 'mooi' topic maakt met foto's van een concentratiekamp dan sta je weer even stil bij wat er daar gebeurd is, hoe bizar het is wat mensen elkaar aandoen.

Hetzelfde geldt voor nieuwsartikelen, je leest ze omdat je de ogen niet wilt sluiten voor mensen die het zo slecht hebben en het je weer even bewust maakt van je goede postitie.

Leed en onrecht maakt mij boos.
Dat er mensen zijn die 'genieten' en een 'kick' krijgen van het leed van een ander en graag de foto's kijken vanuit een soort misplaatste nieuwsgierigheid naar het leed van anderen vindt ik persoonlijk vreemd.

Van mij hoeft dat geen podium te krijgen.


Hele goede post.
Dat is de kern van het probleem : nl. wat geef je een podium en wat niet.
Vermaak voor de één, kwetsend voor de ander.
Waar leg je de grens, best moeilijk.


Dat topic is geen podium hoor >;) gewoon een clubje mensen dat lugubere dingen interessant vindt.
En als je het kwetst klik je het weer weg.
Dat doe ik ook met sommige topics waarin ik me echt niet kan vinden en soms ronduit kwetsend vind.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:04

Dark-bokt :') _O- _O-

Waar kan ik me aanmelden *\%/* :#

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:58

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?

Dat kan nu al; je kunt dat topic gewoon op de negeerknop drukken en dan komt ie niet meer in de lijst.
Verder vraag ik me af wat je dan wel zou willen lezen op dark bokt.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:36

Amandavd schreef:
karuna schreef:
Ik klik ook niet op het topic, heb ik nu al weet ik hoevaak gezegd. -:(-

Maar blijft, moet je als bokt een dergelijk topic willen hebben. Niet voor mij alleen maar voor meer mensen die er mogelijk wel problemen mee hebben maar niet melden, of kinderen die er onbedoeld op terecht komen.

Als je als forum zo ver moet gaan om dingen volledig te verstoppen moet je je afvragen of je dat moet willen dan.

Maar succes :evaw: ik heb geen zin om me verder te laten uitkotsen in dit topic. Omdat ik mijn mening geef die overduidelijk afwijkt van de rest hier. Ik hoop dat de modjes genoeg info hebben. Maar ik ben niet verbaasd dat er weinig mensen hier en reactie geven die het ook niet willen zien omdat je toch meteen op de brandstapel wordt gegooid, of uit elkaar getrokken of wat me ook wordt toegewenst. -:(- :evaw:


Maar als je er niet op klikt wat is dat get probleem? Ik snap het oprecht niet.


Het punt is dat ze de titel al een probleem vindt, schrijft ze...

Dus ja... die kunnen we veranderen in iets gezelligs, Mickey mouse ofzo. Maar dan loop je weer het risico dat je m aanklikt.

En moet je als bokt zo’n topic willen hebben?
Blijkbaar is er vraag naar, want het is al een topic met veel pagina’s en gaat nog steeds door. Dus ja, het topic heeft net zoveel bestaansrecht als alle andere topics mi :j
Het topic zelf is niet zo spannend, alles staat in linkjes en de beschrijvingen vaak in spoilers. Dat die niet werken soms (nooit last van gehad op mijn iPad) wordt naar gekeken volgens de mods. Dus dan is er geen probleem meer :)

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:27

Ik ook :=

Aangezien ze schrijft dat het 1x is gebeurd dat het niet werkte denk ik eerder dat de poster een foutje heeft gemaakt met spoileren.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:15

Maar zo is er voor iedereen wel wat.
Ik vind abortus dus echt gruwelijk en word er intens verdrietig van om er over te lezen.
Ik open dus zulke topics nauwelijks meer. Ik weet dat anderen op bokt er ook zo over denken. En toch wordt er daar niet moeilijk over gedaan.

Ik heb ook niet het idee dat de posts van karuna uit z’n verband getrokken worden. Maar om alleen al de titel te heftig te vinden vind ik wel wat overdreven, en dan ben je er imo echt op uit om het hele topic weg te willen hebben, maar dat kan gewoon niet. Dan heeft iedereen vast wel wat topics op het lijstje om weg te willen hebben.

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:33

Nielojram schreef:
nine1987 schreef:
Ik als lugubertopicfan ben 't daar idd mee eens.. Zet ons maar in de diepe, duistere krochten van de huiskamer..

:') :))


Enige jammere is dat er dan niet veel frisse nieuwe lugubere-fans zich aan geen melden..
Ik hou van vers bloed :Y)


Mwa... ik denk dat nu onderhand iedereen wel weet dat dat topic bestaat :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:13

De jeugd van tegenwoordig speelt fortnite en nog luguberdere spellen. Waar ik ook de kriebels van krijg :+
Die zijn niet onder de indruk van een paar linkjes en spoilerbalken.

En die zitten denk ik niet op lzp maar bij de young riders

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:28

Kaitlyn schreef:
Jezus. :')


Zijn dood was ook luguber _/-\o_

Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om met zogezegd lompe vingers op de voorpagina uitgerekend weer dat topic krijgt :')
Mij nog nooit overkomen, maar ik kom nooit op de voorpagina.
Maar goed, dan zie je de beginpost, die is toch niet shocking? Of zijn de rode letters ook eng?

[o]

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:17

khirshanta schreef:
Als ik het goed begrijp, zijn er mensen waarbij de spoilertags niet goed functioneren wanneer het topic bijvoorbeeld in zoekresultaten voorkomt. Zeker in zo'n topic vinden we het dan belangrijk om ernaar te kijken. In elk topic eigenlijk, die spoilers horen dacht ik gewoon te werken

is er 1 iemand

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers