Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:50

Hiraeth schreef:
Echt, laat 'dark bokt' even varen. :') De simpelste oplossing (forumtechnisch in ieder geval) zou een subforum zijn met een leeftijdsrestrictie. Graag dan ook met íets minder strenge regels, maar nog wel moderators die ongepaste content kunnen verwijderen.

Dit dus. Waarbij het liefste ook nog een handeling van "zelf aanmelden voor 18+" aan hangt. En dan vooral ook modden vanuit de redenering dat 18+ daar bewust gaat kijken en dus ook bewust dingen aanklikt (of juist bewust niet).

Bokt is inmiddels een plaats voor allerlei onderwerpen geworden, dus waarom geen afgesloten plek voor 18+ onderwerpen? Neem als voorbeeld het Viva forum, waar ook over onderwerpen als liefde en seks gesproken kan worden op een normale manier maar misschien wel explicieter verwoord.

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:56

LadyMadonna schreef:
En hoe gaat Bokt controleren of iemand écht 18+ is?
Moet je je allemaal extra werk op de hals halen voor een paardenforum?

Goed, dan delete alle non-paardenfora maar snel :j

Er zit genoeg IT ervaring op Bokt om een idee over de leeftijdsrestrictie te hebben. Controle lijkt me nagenoeg onmogelijk, net als met alle andere 18+ zaken op Internet.

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:07

Nielojram schreef:
karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?

Ik heb ook veel moeite met jouw klaag/liefdagboek topics.
Zodra ik jouw naam zie staan klik ik het niet aan.

Goed, dat dikgedrukte heb ik dus de hele tijd al in willen slikken :x

Ik lees en post graag mee in het Bijzonder Luguber topic, dingen die me niet liggen klik ik gewoon niet aan of lees ik overheen. Zo ook niet over alle problemen van Karuna. Daarom lees ik haar topics niet en scroll ik meestal langs haar posts.

Dat pas ik bij al m'n Bokt meelees toe, hoe moeilijk kan dat dan zijn voor mensen die zich ergeren aan "ons" topic?

Dat de jeugd meeleest vind ik zeker een punt, maar daar is een 18+ hoek zeer zeker geschikt voor. Artistieke foto's en pikante onderwerpen (bijv. een sexytimerelated-blunder topic n.a.v. het hilarische Genante Momenten topic :') ) zouden dan daar prima terecht kunnen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:22

SusanH schreef:
Volgens mij zijn er meer gebruikers die er niks mee hebben hoor. Vind het erg onvolwassen om dat allemaal op 1 persoon af te schuiven.

Alleen is het verschil dat de andere personen die er niks mee hebben, niet zo door blijven zeveren, het topic gewoon negeren en ook meedenken aan een constructieve oplossing.

Je gaat mij niet vertellen dat spoilertags op voor heel Bokt werken, behalve bij 1 persoon. Hoe vervelend ook, maar als het een iPad probleem is dan moeten meerdere mensen er last van hebben.

Dioxide

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:21

Femke, we zijn het allemaal eens dat er voor de mensen die hinder aan "ons" Bijzonder Luguber topic ondervinden, er naar een oplossing gezocht moet worden waarbij beide partijen tevreden kunnen zijn. Sommige tegenstanders dragen daadwerkelijk ideeën aan, anderen droppen hun mening en dat is het dan.

Mijn mening is dat er wel meer onderwerpen niet thuis horen op Bokt, al dan niet luguber of 18+. Moeten we dat dan ook allemaal bannen als Bokt alleen nog 100% paard mag zijn?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:59

Gaat het topic ook naar HK?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:49

Als ik mobiel Bok (lees; 90% van de tijd) dan moet ik foto's aanklikken op de [img] tag voor ik ze uberhaupt zie. Spoilerbalkjes twee keer... Moet je nagaan hoe veel je mobiel moet klikken als een foto tussen spoilertags staat.

Dus, als de speciale kennis die "per ongeluk" het topic aan klikt al bang wordt van een paar rode letters en groene vlakjes dan zou ik zeggen; misschien krijgen jullie groepskorting bij de traumaverwerkingstherapie.

Zowel modjes als gebruikers doen hier hun stinkende best om alles aan te passen en duidelijk te maken voor mensen die moeite hebben met lugubere zaken. Dit soort "ja maar ik ben speciaal"-situaties kunnen gewoon niet de maatstaaf zijn, begrijp dat nu eens. Voor veel andere "tegenstanders" (om het een naam te geven) is de huidige indicatie voldoende, waarom voor jou niet en komen er allemaal "toevalligheidjes" om zo proberen een punt te maken?

:evaw:
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 28-05-19 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:29

Ja! Bestaat dat niet voor phpBB? Een ouderlijk filter? Ik bedoel, als je jezelf kan bannen van Bokt voor X tijd, dan hebben de php lui daar toch ook vast over nagedacht?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie