Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:33

Waarom moet zo’n topic ‘voor iedereen geschikt zijn’ zoals in de OP vermeld? Geen enkel topic is voor iedereen geschikt, om verschillende redenen.
De titel van het topic is meer dan duidelijk, als je geen lugubere zaken wilt zien klik het dan niet aan... En laat afbeeldingen evt in links posten.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:49

karuna schreef:
Varekaj ik heb over je post heengescrold na een half woord gelezen te hebben. Ik hoef hier ook geen beschrijving van wat er gedaan is ooit. :r %) graag post aanpassen


Wat een aanstellerij is dit, kom op zeg, gedraag je niet als een smeltend sneeuwvlokje waar de hele wereld zich voor moet aanpassen. Dat topic wordt al plat gemodereerd, er staan linkjes en spoilers, imo wordt er meer dan genoeg gedaan om eea boktproof te houden. Scroll op jouw beurt dan gewoon verder als het een keer opduikt in de zoekfunctie ipv zo overgevoelig te reageren.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:03

karuna schreef:
Mars overgevoelig mwa, er wordt hier nu specifiek gevraagd erover dus geef ik mening. Simpel. Ik scroll in de zoekfuncties eroverheen ook. Maar meld het hier omdat je dus zelfs met topic niet aanklikken de inhoud tegenkomt.


Helemaal niet, je piept over dat je een doodnormale post na een half woord niet meer verder kon lezen en dat Varekaj haar post moet aanpassen. Doe eens even normaal zeg.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:11

Die zoekfunctie is ook in het geheel het probleem niet, die kun je ook zo instellen dat ie resultaten in topics geeft ipv posts. En in posts geeft ie bovenaan steeds de topictitel weer, kun je veilig doorscrollen zonder de 3 zinnen te moeten lezen.

Maar ik geloof er ook niks van dat dat het punt is. Meer een groepje zeer gevoelige typjes die vinden dat het niet ‘hoort’ op bokt en dus moet het weg.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:26

Ik zou zeggen, schuif het topic dan naar de HK, die wordt niet standaard meegenomen in de zoekfunctie. Hoeven de sneeuwvlokjes ook niet door te scrollen als ze drie zinnen en een topictitel zien staan.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:35

Ik vind t prima geschikt voor bokt, zeker omdat er goed op gemodereerd wordt en er mogelijkheden zat zijn om de inhoud niet te zien als je dat niet wilt.
Dat t persoonlijk niet je ding is wil niet zeggen dat het dan maar helemaal weg moet. Er is blijkbaar een groep die er wel graag leest en post.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:11

Maar als je van het woord ‘bloed’ al gaat zitten hyperventileren lijkt me dat je die term ook niet per se als zoekterm gaat gebruiken? En ben je op zoek naar lijnen met bv Arabisch bloed dan kun je heel handig aanklikken in welk forum je wilt zoeken. Kom je ook het luguber topic niet tegen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:40

Werkelijk niemand wordt ‘uit het niets’ geconfronteerd met het topic, dat is echt aanstellerij. Bokt zet foto’s daarvan niet op uitgelicht en biedt meer genoeg barrières om degenen die het niet willen zien te waarschuwen. Als eerste de titel, ten tweede de optie ‘negeer’ ten derde evt verkassen naar HK zodat het buiten de standaard zoekfunctie valt, ten vierde wordt het aardig plat gemodereerd.
En ten slotte kun je als fijngevoelige sneeuwvlok als ál het bovenstaande niet meer helpt of niet voldoende is ook bedenken dat niet het hele internet vol bloemetjes en vlindertjes staat. En dat je dus ook zelf een klein beetje verantwoordelijkheid hebt voor waar je wel en niet op klikt. Dat niet alles waar jij je aan stoort verwijderd hoeft, want er blijken dus genoeg mensen te zijn die er wel interesse voor hebben.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:28

Femke_Tweety schreef:
Wat ik jammer vind om te zien is dat de mensen die het specifieke of vergelijkbare topics eigenlijk echt niet willen, mee denken aan oplossingen.


Terwijl ik bij de mensen die dit soort topics wel willen, vooral lijk te horen dat de anderen zich niet zo moeten aanstellen.


Misschien lees ik dat verkeerd hoor, dat kan.

Maar wat zien de mensen die dit soort topics wel graag zien dan als mogelijkheden of oplossingen?


Er zijn al zat oplossingen, negeerfunctie, evt naar HK zodat het niet naar boven komt, wellicht een apart deel oprichten, stricte moderatie, zelf even nadenken over juiste zoektermen etc. Maar het lijkt met alle geweld weg te moeten van de tegenstand. En ja dát vind ik aanstellerij.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:43

Maar dan zie je een foto waarvan je denkt ‘mwah had voor mij niet gehoeven’. Dan klik je toch op een ander topic en het leven gaat verder?? Waarom moet het een ander zo moeilijk gemaakt worden?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:59

De mensen die t meest zeuren dat bokt alleen voor paarden onderwerpen is zijn opvallend vaak mensen die bijna uitsluitend in algemene onderwerpen posten :=

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:46

Nee karuna, want je hebt er nu zo verschrikkelijk veel last van dat er speciaal een deel gemaakt zou worden waar je er niet mee geconfronteerd wordt. Omdat niet erop klikken blijkbaar te moeilijk is. Maar dan wil je per se toch in dat deel? Wat een moeilijk gedoe om niks.
Dan hoeft er ook geen apart deel te komen dus maar kun je gewoon door scrollen als je iets ziet wat je niet bevalt. Zoals we allemaal doen zonder meteen te gaan zitten piepen en de zaken groter maken dan ze zijn.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:07

Palmera schreef:
En hoe zit dat dan met pikante foto's van mezelf en door mezelf in hrt kunstzinnige gedeelte?


Die mag je plaatsen, in de regels staat dit erover:

Citaat:
Het plaatsen van foto’ s waarin (gedeeltelijk) naakt of kunstzinnig naakt voorkomt is toegestaan, maar dan enkel in link met een waarschuwing: “NSFW / naakt / 18+”.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 23:28

Niemand valt karuna aan, men gaat in op wat ze schrijft zoals jij zelf ook doet. En ik vind dat bokt al zoveel opties biedt om het topic niet te hoeven zien dat ze echt bezig is met de problemen op te zoeken nu.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:10

Het probleem is dus nu verschoven naar de titel, nou dat is toch zo aangepast? Blijft staan dat ik het te bizar vind dat iemand zoo verschrikkelijk van de kook raakt bij het lezen van een woordje. Op basis van één gebruikers overgevoeligheid daarop hoeft er toch niet zoveel modwerk gedaan te worden? Er zijn meer gebruikers voor wie het niet hoeft/het topic niet fijn vinden maar die kunnen zo te zien prima om met de bestaande oplossingen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:06

Waarom het nu naar 1 iemand verschuift is omdat zowel voor als tegenstanders oplossingen etc aandragen en mee denken. En omdat de rest prima kan leven met de bestaande oplossingen. Er is er maar 1 die zo heftig reageert op een topictitel. Dan zou ik die aanpassen, maar dat lijkt nog steeds niet voldoende.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:15

Het hele punt is: niemand krijgt uiteen gereten lichamen ‘zomaar’ onder ogen. Ten eerste omdat die niet als afbeelding geplaatst worden, hooguit als link/spoiler, ten tweede omdat diezelfde link waarschijnlijk verwijderd zou worden wegens te gruwelijk, ten derde omdat de titel van het topic al aangeeft dat het om lugubere zaken gaat. Dus kun je daar niet tegen klik je er niet op.

De reden waarom men op karuna duikt is omdat zij het woord luguber in de titel al niet trekt. En ja dat is imo problemen maken waar ze er niet zijn. En als dat echt het hele probleem is dan kan die titel best aangepast worden naar iets neutralers met een tag ervoor. Maar ik gok dat we er daarmee nog niet zijn.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:15

Top :j

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:04

Ik snap ook echt dat niet iedereen lugubere dingen hoeft te zien op bokt. Maar er zijn nu zoveel dingen gedaan om het ook niet te hoeven zien dat ik echt de verdere argumenten nogal ver gezocht vind. Zelfs al staat het topic toevallig nét op de voorpagina, scroll je verkeerd en klik je erop dan zie je nog niets. Dan krijg je eerst de waarschuwing en wil je afbeeldingen zien dan moet je die eerst open zien te klikken. Dus de wat...als situaties verzinnen is echt spijkers op laag water zoeken. Dat doet geen recht aan de inspanningen van het modteam en gebruikers om hier voor iedereen een werkbare oplossing te creëren.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:38

Serieus?? :=

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:57

En die foto moet nu weg of wat is de bedoeling?

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:14

Anoniem schreef:
Mars schreef:
En die foto moet nu weg of wat is de bedoeling?

Nou nou moet het echt meteen weer zo? Wat vreselijk onnodig.
Meer in de trant van als Bokt hier dan toch mee bezig is, bekijk dan alles.


Ik vraag wat jij dan voor oplossing ziet? Is gewoon een vraag hoor hoef je niet zo aangebrand op te reageren.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:41

Blijft nog steeds mijn vraag wat je dan als oplossing zou zien? Want ‘ernaar kijken’ is zo’n vaag begrip.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 32 bezoekers