Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:05

Dee_Es schreef:
Zullen we trouwens ophouden met karuna aanvallen? Daar is dit topic niet voor.

Het is niet bepaald aanvallen he, het zijn voornamelijk zeer logische reacties op zeer bijzonder gedrag.
Als je gaat zeiken om het zeiken en dingen van anderen eist en onwaarheden verkondigt om je gelijk maar te halen kun je verwachten dat daar negatieve reacties op komen. Dat dat er niet 1, 2 of 5 zijn is een gevolg en het blijft allemaal toch ontopic aangezien het gaat over wat "de bokker" wel en niet wil zien.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:15

tiwi1969 schreef:
Naar mijn idee zou het goed zijn om een afgeschermd stuk in Bokt te maken met 18+ onderwerpen. In dat stuk zouden dan ook de “schaduwaccount topics” geplaatst kunnen worden.
Dit gedeelte zou dan alleen zichtbaar en vindbaar moeten zijn voor 18+ accounts met minimaal 25 nuttige posts en niet voor gasten en minderjarigen.
Daarbij blijft het natuurlijk ieders eigen verantwoording zijn leeftijd goed in te vullen.

Persoonlijk vind ik topics waarin besproken wordt dat iemand mishandeld wordt of een psychische stoornis heeft en bijv. suïcidaal is veer heftiger dan het luguber topic.

Een goed afgeschermd gedeelte geeft ook meer privacy en veiligheid voor de houder van het schaduwaccount.

Een soort Dark-Bokt.
Met een eigen logo van een gevaarlijke, zwarte arabische hengst ipv vrolijke Julius? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:27

oomens schreef:
Anoniem schreef:
Een soort Dark-Bokt.
Met een eigen logo van een gevaarlijke, zwarte arabische hengst ipv vrolijke Julius? :D

Doe dan een Thestral (afbeelding in linkje voor degenen die erdoor getriggerd worden)

Ohh die is mooi!
Waarom ken ik die niet?

oh wacht, Harry Potter, daarom..... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:11

nine1987 schreef:
Ze zouden geen archief na hoeven lopen, als overal hetzelfde gemodereerd werd..

Maar je begrijpt het verschil toch wel tussen details vertellen of niet?

Je kunt vertellen dat je een pak melk hebt laten vallen en de melk overal zat.
Of je kunt er vanalles aan details bij vertellen hoe de spetters op het plafond zaten, de stralen melk langs de kastjes liepen en de plasjes melk zich een weg baanden tussen het gescheurde karton van het pak.
In geval van lugubere zaken is de eerste manier redelijk jeugdjournaalproof, de tweede niet bepaald.
Je kunt een heleboel doen om tegen te gaan werken, wordt het niet bepaald leuker van, je kunt ook opbouwende kritiek leveren en meewerken om het wel beter te krijgen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:00

En dan staat er ineens een blog op de voorpagina met de titel Better than sex.
In het kader van jeugdjournaalproof vind ik dat dus wel een beetje gek. Dat staat de komende dagen voor iedereen in beeld.
In welke context het is vind ik dan verder totaal niet boeiend. In het kader van deze discussie, vind ik het gewoon misplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:38

Femke_Tweety schreef:
Hiraeth schreef:
Echt, laat 'dark bokt' even varen. :') De simpelste oplossing (forumtechnisch in ieder geval) zou een subforum zijn met een leeftijdsrestrictie. Graag dan ook met íets minder strenge regels, maar nog wel moderators die ongepaste content kunnen verwijderen.



Eens

Die term was ook meer gekscherend dan serieus bedoelt he. :+ Dat leek mij vrij duidelijk. Maar het is een wel redelijke werktitel toch?
_O-
Een subforum met bepaalde toegangscriteria en een aangepast modbeleid is wat de praktische versie van mijn suggestie zou zijn.
Bokt is al heel lang veel meer dan alleen paardgerelateerde onderwerpen, en voor en tegen alles is wel iets te bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:55

LadyMadonna schreef:
En hoe gaat Bokt controleren of iemand écht 18+ is?
Moet je je allemaal extra werk op de hals halen voor een paardenforum?

Waarom niet? Dat filtert meteen een hoop narigheid en fakers wellicht. Ik zou geen probleem hebben met mijzelf legitimeren oid om op (een bepaald gedeelte van) Bokt te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 22:05

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?

Ah kom op nou, als er een gedeelte afgeschermd wordt omdat onder andere jij bepaalde zaken niet wil zien, dan heb je daar ook weinig te zoeken toch? Waarom zou je daar dan willen lezen? Een beetje meedenken en eigen verantwoordelijkheid nemen mag ook wel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:08

Bokt terug zetten naar een paardenforum zou in deze tijd einde oefening betekenen. Dat lijkt mij geen optie. De mogelijkheid om alleen paardgerelateerde onderwerpen te zien bestaat toch ook nog steeds?
Er zijn echt al genoeg mogelijkheden om dingen die je persoonlijk niet wil zien te omzeilen. Als je dat allemaal niet wil en dan alsnog blijft mopperen, tja, dan ligt het probleem imo toch echt bij jezelf, niet bij Bokt of andere gebruikers.


Anoniem

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:50

Een nieuw tabblad met Het Boktcafé? Daar hebben kinderen toch al weinig te zoeken en het klinkt minder duister dan mijn eerder gekscherende suggestie DarkBokt en een Kelder en je kunt in een café over vanalles praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:43

Karuna serieus, je slaat nu volledig door in je slachtofferrol. :n
Doe even normaal en blijf alsjeblieft bij de feiten in plaats van zo hysterisch te reageren.
Er wordt gereageerd op dingen die jij zegt. Dat mag niet? Als je nou gewoon het lugubere topic door middel van het kruisje op negeren had gezet, was er weinig aan de hand he?
En ga mensen geen dingen verwijten die ze nooit gedaan of gezegd hebben. < Begin je daar zelf even mee dan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-19 19:50, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:46

Fijn! +:)+

Anoniem

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:58

Maar nu een ander dingetje. De Wikifoto van de dag vind ik dan weer echt te onsmakelijk voor woorden.
:') En die staat de hele tijd gewoon hup in mijn beeld.
Kunnen jullie daar ook iets mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:35

Suzanne F. schreef:
Anoniem schreef:
Maar nu een ander dingetje. De Wikifoto van de dag vind ik dan weer echt te onsmakelijk voor woorden.
:') En die staat de hele tijd gewoon hup in mijn beeld.
Kunnen jullie daar ook iets mee?


Ik dacht dat het een tong was maar het blijkt een soort worm te zijn. Ziet er bijzonder uit.


Ik voel me een piepert, maar vind het zo vies. :( Ik merk dat ik echt mn scherm zo probeer in te stellen dat ik het niet zie als ik op de hoofdpagina zit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:53

Mars schreef:
Serieus?? :=

Yep en ja ik moet er zelf ook om lachen!
:+

Bloemblaadje, c_alsemgeest ja dat ga ik mezelf vertellen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:09

Mars schreef:
En die foto moet nu weg of wat is de bedoeling?

Nou nou moet het echt meteen weer zo? Wat vreselijk onnodig.
Meer in de trant van als Bokt hier dan toch mee bezig is, bekijk dan alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:13

Oh mensen, wat een walgelijk schijnheilig kinderachtig poedersuiker gedrag zeg. Wauw.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-19 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:22

oomens schreef:
Anoniem schreef:
Oh mensen, wat een walgelijk kinderachtig poedersuiker gedrag zeg. Wauw.

Kinderachtig misschien, maar je voorbeeld illustreert wel prachtig dat, hoeveel spoilers, waarschuwingen, tags, leeftijdsmuren en afschermlinks je ook plaatst, er altijd wel mensen zijn die toch ergens aanstoot aan wensen te nemen.

En dat er altijd en overal mensen zijn die wat je ook zegt belachelijk wensen te maken.
Ik vind het plaatje, wat overigens gewoon op de hoofdpagina staat, daadwerkelijk vies en stel inderdaad mijn scherm even zo in dat ik die niet constant zie op de hoofdpagina. No biggie. Verder vind ik er niets van en loop ik er geen trauma van op hoor, morgen is het weer weg. Maar voor diegenen die er echt veel moeite mee hebben is het dan toch voor Bokt wellicht wel een puntje om toch mee te pakken, als ze toch bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:33

c_alsemgeest schreef:
Anoniem schreef:
Oh mensen, wat een walgelijk schijnheilig kinderachtig poedersuiker gedrag zeg. Wauw.


Schelden is gelukkig altijd wel een teken van goed ontwikkeld volwassen gedrag en het vermogen tot een goede discussie.

Maar jeetje, een klein beetje humor of cynisme moet toch wel kunnen? Neem niet alles zo vreselijk serieus.
Het laat juist goed zien dat wanneer de bokt echt goed wil kijken en alles wil aanpassen het gewoon veel werk is.


Dat is geen schelden hoor, dat is mijn mening over hoe sommigen zich menen te moeten gedragen.
Je hebt mijn eerdere berichten ook gelezen? Zo heel serieus nam ik mijn eigen gruwel van die foto ook niet he. Maar nogmaals, alssss Bokt er dan toch mee bezig is, is dit wellicht ook een punt waar naar gekeken kan worden, niet elke wikifoto is even voorpaginageschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:25

magda_90 schreef:
Anoniem schreef:
Oh mensen, wat een walgelijk schijnheilig kinderachtig poedersuiker gedrag zeg. Wauw.


En jij wil nog serieus genomen worden met zulke reacties?

_____

Werkelijk waar wat een bijzonder luguber topic. Hebben de tegenstanders, oa Tica, dan nooit geleerd om iets waar te nemen en dan weer verder te gaan met je leven? Dat maakt het leven zo veel aangenamer. :)

Is het dan niet een beter idee om bovenstaande toch maar te leren? Dat je niet aan alles een waarde hangt ipv een online platform te vragen zich aan jou aan te passen? :o


Misschien zou je heel even de moeite kunnen nemen mijn eerdere berichten in dit topic EN mijn deelname aan het bijzonder luguber topic te bekijken voor je dit soort dingen zegt en mijn naam totaal misplaatst noemt? _O- Je hebt zeer duidelijk geen idee wat je zegt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-19 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:30

Ik ben geen tegenstander van het lugubere, dus je bericht klopt niet.
Ik ben wel tegenstander van dit gezeik op niets af en dat gekat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:39

magda_90 schreef:
Tenzij je je account deelt heb jij toch daadwerkelijk die woorden geschreven en val je nu over de foto op de voorpagina.

Nogmaals, zoek eens de definitie van "onder andere" op.

Really?
"De tegenstanders, onder andere/waaronder/onder wie Tica...." Maar ik ben geen tegenstander, dus ik daar val ik niet onder.
Ik vind de foto niets, maar ja, daar kan ik verder mee leven, anderen wellicht niet. Ik val er niet over, ik wijs er op. Dat zijn toch echt verschillende dingen. Ik zorg er verder zelf voor dat ik er niet naar kijk, maar dat doe ik met sommige mensen die ik niet wil zien ook.

Ennnnnnn door! :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:44

magda_90 schreef:
Ja en waar heb ik primair op gereageerd... Op... *Invuloefening*?
Begint met een "f" eindigt op "a".

Als je de strekking echt niet wil begrijpen van mijn bericht - reageer dan gewoon niet.


:(:)
Fijne dag verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:48

magda_90 schreef:
Dat heb ik zeker, ik maak mij tenminste niet druk om plaatjes op de voorpagina. :(:)

Als je de strekking echt niet wil begrijpen van mijn bericht - reageer dan gewoon niet. :D :D :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:52

Dieuwke_ schreef:
Tica, volgens mij ben je nu zelf kinderachtig bezig :=

Daar ben ik mij van bewust. ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers