Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Shanna, Princesj, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Hanmar, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:32

Fijn dat het merendeel wel normaal de discussie met elkaar aan kan gaan.
Jammer dat gebruikers met een andere mening als kinderachtig en flauw worden afgedaan maar er wel zijn die nu zelfs in IM topics gaan TEMmen om hun gelijk te halen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is. Onbegrijpelijk dat er zo kinderachtig kan worden gedaan. Plaatsvervangende schaamte..

Het topic waar het over gaat. In grote delen een interessant topic :j veel geschiedenis en een kijk in psychologie ed. Voor mij zou de grens gezet mogen worden op foto's en filmpjes die vooral ter "vermaak" dienen. Een filmpje waarbij iemand van een kraan valt en te pletter slaat heeft niks te maken met achtergrond en is puur leedvermaak. Voor dat soort dingen zou ik inderdaad zeggen ga naar forums die daarvoor bedoeld zijn.
Ik snap nl prima dat er veel mensen zijn die daar niet tegen kunnen en er wellicht toch op klikken omdat ze iets anders/minder heftig verwachten.

Een apart forum deel voor dit soort topics en heftige ruzie/scheidingen/misbruik enz lijkt mij ook een goed idee.

Burp

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:46

Wendy voor een groot deel met je eens.
Maar mbt het niet maken van de filmpjes... het kijken naar dat soort filmpjes vind ik in bepaalde berichten net zo kwalijk...
We vinden t allemaal bizar dat een zelfmoord gefilmd wordt of dat iemand een foto maakt van een dodelijk slachtoffer. Maar klikken wel de filmpjes aan om ze te zien..
Dan snap ik wel dat de mods eea weg halen.

Hebben we toch geen last van verder ?

Burp

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:59

Onali schreef:
Mondy schreef:
Fijn dat het merendeel wel normaal de discussie met elkaar aan kan gaan.
Jammer dat gebruikers met een andere mening als kinderachtig en flauw worden afgedaan maar er wel zijn die nu zelfs in IM topics gaan TEMmen om hun gelijk te halen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is. Onbegrijpelijk dat er zo kinderachtig kan worden gedaan. Plaatsvervangende schaamte..

Kan jij vinden, doel is bereikt. Modteam is er over aan het nadenken.

En voor je er verder overvalt ik heb op 2 topics geTemd met een foto van het overleden paard.
Maar dat wordt dus gezien als 'mooi' en 'emotioneel'.

Maar er zijn dus wel heel makkelijk foto's te vinden van overleden paarden en dat mag wel.

Als je zo je doel wilt halen....

Overleden paard die gewoon intact is is iets anders als een paard wat door een ongeval met een tractor uit elkaar is gereten.. snap je dan wat ik bedoel.

Een tem plaatsen in een topic van iemand die verdriet heeft van het moeten missen van hun paard om gelijk te halen met een ander topic is imo triest.

Als je daadwerkelijk wilt dat dat niet mag dan zou ik zeggen alles wat niet vrolijk mooi en levend is weg van bokt halen. Willen we ook niet toch.

Burp

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 19:43

Onali schreef:
En wat merkt de TS er van dat ik Tem?
Helemaal niks hoor.

Ik weet zeker dat als ik een foto plaats van mijn overleden opa in zn kist die ook weggehaald zou worden.
Of desnoods in spoilertags.

Waarom dus wel een paard en geen mens.

Nogmaals het gaat in het topic niet uitsluitend over kapotte lichamen.

Laten we niet onschuldig doen en wel in de gaten houden dat de reden van die tems vooral waren om een punt te maken en vooral erg grappig gevonden werd.

En in dat geval als een overleden paard op een paardenforum niet kan (Die vaak wel in spoilers staan) dan hoeven de vele misbruik mishandeling lugubere ruzie dingen er ook niet op toch.

Wmbt mogen die overleden paarden en de informatieve lugubere topics wel degelijk. En wellicht de 18+ topics op een subfora ja.

Maar vind t jammer dat er altijd zo flauw moet worden gedaan als er een middenweg moet worden gezocht en dat dat dan niet kan.
Ik wil t zo dus zo moet t.

Burp

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:04

Darkbokt klinkt miss wat heftig haha maar ipv een jeugd honk een 18+ honk idee.
Ik denk dat dat een hele mooie tussenweg is.
Iedereen die niks heftigs of zwaars wil lezen hoeft daar ook niet te komen. Kom je er wel dan is t je eigen verantwoordelijkheid.

Burp

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:48

Ja door niet het luguber topic aan te klikken......

Burp

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:28

Sorry karuna maar het woord luguber al zo heftig vinden ... Dan is het miss inderdaad beter om je af te schermen van internet. Je ziet nl genoeg andere woorden als dood luguber wond bloed enz voorbij komen in titels en nieuwsberichten
Als je dan ook dat ene topic nog verstopt kan zetten dan kan je prima andere topics lezen daar.
Dat je m niet aanklikt omdat je dat niet wil zien is helemaal te begrijpen.
Maar je kan niet verwachten dat er een cryptische omschrijving in een titel komt met t risico je er alsnog op klikt.
Nu is duidelijk wat je kan verwachten.

Burp

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:57

Maar Susanh zoals jij t verwoord heb ik er iig alle begrip voor :j
En zou een oplossing bedenken om iedereen tevreden proberen te houden super zijn.

Maar iemand die dingen verzint mbt zoekopdrachten of van een simpel woord al zo lastig doet is imo ook zoeken om te zoeken.

Burp

Mondy
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:11

Daarbij is het aan jezelf om te beslissen of je op bokt wil zijn zoals t nu is. Wil je alleen een paardenforum dan zou ik daar naar zoeken of die zelf beginnen.
Je bent niet verplicht om op bokt te zitten of op niet paard gerelateerde topics te zitten.

Meer dan de helft heb ik ook geen interesse in en kijk ik dus ook niet naar.
Wil niet zeggen dat ik daardoor die dingen van bokt wil hebben.
En zeker geen titels weg wil hebben al kan ik er irritatie/braakneigingen/herinneringen aan hebben bijvoorbeeld.

Burp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie