Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:11

Ik lees ook mee en in mijn ogen verloopt/verliep het topic prima. De gebruikers gaven zelf al aan dat het fijn zou zijn als er een korte omschrijving bij een eventuele link geplaatst kon worden, dus dat gebeurde. Eerder in het topic werd volgens mij ook afgesproken dat afbeeldingen in een spoiler geplaatst zouden worden, en dat gebeurde toen volgens mij ook netjes.

Ik snap dat Bokt en de mensen er achter de jongere gebruikers van Bokt willen beschermen, maar misschien is het dan toch een idee om nog een deel van het LZP-subforum afgeschermd te maken voor jongere gebruikers, zoals dat nu ook al gebeurd voor gebruikers met minder dan 25 nuttige berichten.
Of, nog simpeler, een 18+ waarschuwing in de topictitel met een duidelijke titel. Bijzonder luguber past in mijn ogen perfect bij de zaken die besproken worden. Wanneer je dan nog het topic aan klikt, en willens en wetens een deel van het forum betreed waar jij misschien niet zo goed tegen kan, dan is het toch wel een stukje eigen schuld.

Schoentjes, kerstmutsen en cadeautjes!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:31

Misschien moet Bokt inderdaad maar terug naar de 'core' en echt weer alleen paarden forum worden. Dan is al dat gezeik over modereren, meten met twee maten en alle mensen met al hun meningen ook niet meer van toepassing...

Als dat gebeurd, zullen er echt een hoop gebruikers vandoor zijn, waaronder ikzelf.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 09:02

BeFunny schreef:
Nee joh. Er zijn een paar tere zieltjes
Er is ook al uitleg gekomen hoe men dat topic kan negeren als het dan ook nog afgeschermd staat dan lijkt het me meer dan voldoende. En als er dan een reactie komt als. Ik snap niet dat bokt een topic wil dat afgeschermd moet worden. Dan is m.i wel duidelijk dat het doel van iemand is om de sfeer te verzieken.
Want er zijn wel veel mensen die mee lezen en posten in dat topic dus er is gewoon behoefte aan. En als je dan gaat kijken zou je ook kunnen zeggen, ik snap niet wat bokt met niet paard geraleerde topics moet? Juist Jah omdat ook daar behoefte toe is! Als je zelf ergens niet tegen kan dan open je het niet. Ik lees het dus ook niet in het topic. Niet eens omdat ik er niet tegen kan maar omdat ik geen zin heb om over lugubere dingen als in de tijd van Hitler bijvoorbeeld te praten. Heb het ook één keer aangeklikt en besloten dat het niks voor mij was. Net als 80 procent ofzo van de topics. En blijf ik daar ook gewoon weg. Zo simpel is dat. Maar waarom men een ander het niet zou gunnen, al dan niet met wat aanpassingen ontgaat mij echt compleet. En ik denk ook, waar gaat dit nou helemaal over.

Maar, even advocaat van de Duivel: Bokt is ooit begonnen als paarden forum. Hoe meer er op Bokt besproken wordt (of moet kunnen worden volgens gebruikers), hoe meer weerstand en kritiek er naar de moderators gaat, lijkt het wel.
Want op het moment dat Bokt alleen een paardenforum zou zijn, dan zou de enige punten van kritiek kunnen zijn "ik hou niet van paarden" waarop het antwoord dan is "wat doe je hier dan", of "ik hou niet van wondverzorging" waarop dan de reactie is "dat hoort er bij als je een paard houd".
Dat ligt gewoon wat lastiger op het moment dat je STW, MSW en LZP er bij pakt. Dit heeft vaak niks meer met paarden te maken, maar veel gebruikers hebben er wel behoefte aan doordat paarden naar een onderdeel is van hun leven en hier toch een soort "thuis" sfeer is.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het zonde vinden als Bokt terug gaat naar alleen een paarden forum, maar voor de moderators zou dat absoluut de makkelijkste oplossing zijn. Ook over langere termijn heb ik het idee.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie