Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:18

Dat lijkt me een hele lastige kwestie.

Is het niet mogelijk om een soort 18+ hoekje te maken? Waar mensen toestemming voor moeten krijgen om daar betichten te plaatsen en te kunnen lezen? Die toestemming eenmalig geven dat die mensen die die toestemming hebben dus dat gedeelte kunnen blijven lezen etc. Daarmee scherm je het ook gelijk af. Ik weet niet of het mogelijk is hoor. Maar zo kan er meer zeg maar ;)


BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:41

Palmera schreef:
Zoals ik alle zwangerschap- en kindertopics niet aanklik omdat ik daar niet tegen kan, lijkt het me dat iemand die snel de bibbers krijgt dergelijke topics niet aanklikt.

De optie van eenmalig bevestigen dat je 18+ bent lijkt mij ook wel wat, alleen hoe zou dat aangepakt kunnen worden? En hoe gaat dat mrt meelezers van buiten bokt?

En los daarvan: mensen van 18+ kunnen ook de bibbers krijgen en tóch een topic aanklikken.


Ik heb het 18 + genoemd. Maar kan ook anders genoemd worden bijv een veteranen hoekje of what ever.
Als men zich daarvoor aan wil melden dat ze een virtuele handtekening zetten en begrijpen dat er dingen gedeeld worden die heftiger kunnen zijn en daar niet geschikt voor openbaar, ook de topics waarbij iemand anoniem blijft en verteld over bijv misbruik vind ik vaak niet geschikt voor helemaal openbaar maar kennelijk is er wel behoefde om dat te delen dat kan ook daar en buiten bokt om dat men dat dan niet kan lezen. En dan nog heb je die topic titel die men kan ontwijken. Maar ik denk als er zo iets komt dat men dan niet meer kan klagen over te heftig. Want je hoeft er niet mee te lezen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 23-05-19 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt


BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:49

Independence schreef:
BeFunny schreef:
Dat lijkt me een hele lastige kwestie.

Is het niet mogelijk om een soort 18+ hoekje te maken? Waar mensen toestemming voor moeten krijgen om daar betichten te plaatsen en te kunnen lezen? Die toestemming eenmalig geven dat die mensen die die toestemming hebben dus dat gedeelte kunnen blijven lezen etc. Daarmee scherm je het ook gelijk af. Ik weet niet of het mogelijk is hoor. Maar zo kan er meer zeg maar ;)

Ik denk dat het in dit geval niet eens afhangt van leeftijd. De één kan beter tegen iets dan een ander. Dode mensen etc, daar heb ik bijvoorbeeld niet zoveel moeite mee, maar krakende of brekende botten, daarvan ga ik over mijn nek.
Ik vind het daarom fijn dat men een beschrijving plaats bij een link, zonder al te veel details. Dan kan iedereen zelf bepalen.


Het gaat ook niet om leeftijd. Bokt wil geen problemen met gezijk van tere zieltjes. Door een afgeschermd hoekje waar men toestemming voor vraagt en daarmee iets aanvinkt waarbij ze akkoord gaan met bepaalde punten zoals heftiger gesprekken. En als je een heftig topic start dat daar kwa titel ook weer regels aan zitten zodat wel duidelijk is "wat ik sowieso wel vind het leguber topic" maar daarmee is bokt daar iig duidelijk in. Wil je dit soort topics niet lezen en niet eens zien. Dan meld je je niet aan voor dat hoekje.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:08

Independence schreef:
Ik snap je punt, BeFunny
Maar dan nog moet men er voor waken dat in dat 'hoekje' alles open en bloot gepost kan worden. Ieder mens, hoeveel ook gewend, kan door bepaalde dingen getriggerd worden. Ik vind dat bij het plaatsen van links sowieso een beschrijving hoort.


Ik ook en dat heb ik ook benoemd geloof ik. En ik denk dat je mijn punt niet begrijpt. Het gaat niet alleen om de lezers. Of de posters. Maar om de verantwoordelijkheid of het gevoel daarin van bokt. Maar hoe je het went of keert zul je altijd een groep mensen hebben die het ergens of niet mee eens zijn of er niet tegen kunnen. Alles weg modereren dat is ook niet de bedoeling lijkt me. Een apart afgeschermd hoekje met daarin topics die behoorlijk heftig zijn of heel persoonlijk want ik vind soms dat er heel persoonlijke dingen echt openbaar worden gedeeld. In zo'n hoekje staat het nog iets afgeschermd.

Overigens vind ik zelf een duidelijke titel meer dan genoeg. Maar als er continu berichten verwijderd worden omdat ze als te heftig worden beschouwd is dat ook niet leuk voor die posters en ik denk dat in zo'n extra hoekje veel meer kan.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:04

LadyMadonna schreef:
En hoe gaat Bokt controleren of iemand écht 18+ is?
Moet je je allemaal extra werk op de hals halen voor een paardenforum?


Het gaat er helemaal niet om dat iemand ouders is dan 18.
Horror films zijn ook 18 plus. Maar die keek ik al op mijn 12e.

Het gaat erom dat duidelijk is dat het niet voor tere zieltjes is. Als er zo'n sub categorie komt die afgeschermd is. Dan zien de mensen die zich er niet bewust voor hebben aangemeld er niks van in hun zoek scherm.

En bokt zou er bijv een tijd aan kunnen hangen of een X aantal berichten die iemand geplaatst moet hebben voordat ze zich aan kunnen melden.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 20:54

karuna schreef:
Maar blijft de vraag, zelfs met afgeschermd bokt waar ik wel zou willen lezen maar nog steeds niet met het lugubere topic geconfronteerd wil worden, kan dat dan nog steeds?


Gewoon er niet op klikken. Blijkbaar zijn er toch een hoop mensen die behoefde hebben aan dat topic. Ik niet en heb ook geen moeite ermee om er weg te blijven. Wat is dat dan dat het je er aan aantrekt om er te willen kijken? Terwijl je er niet mee geconfronteerd wil worden?

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 07:46

Nee joh. Er zijn een paar tere zieltjes
Er is ook al uitleg gekomen hoe men dat topic kan negeren als het dan ook nog afgeschermd staat dan lijkt het me meer dan voldoende. En als er dan een reactie komt als. Ik snap niet dat bokt een topic wil dat afgeschermd moet worden. Dan is m.i wel duidelijk dat het doel van iemand is om de sfeer te verzieken.
Want er zijn wel veel mensen die mee lezen en posten in dat topic dus er is gewoon behoefte aan. En als je dan gaat kijken zou je ook kunnen zeggen, ik snap niet wat bokt met niet paard geraleerde topics moet? Juist Jah omdat ook daar behoefte toe is! Als je zelf ergens niet tegen kan dan open je het niet. Ik lees het dus ook niet in het topic. Niet eens omdat ik er niet tegen kan maar omdat ik geen zin heb om over lugubere dingen als in de tijd van Hitler bijvoorbeeld te praten. Heb het ook één keer aangeklikt en besloten dat het niks voor mij was. Net als 80 procent ofzo van de topics. En blijf ik daar ook gewoon weg. Zo simpel is dat. Maar waarom men een ander het niet zou gunnen, al dan niet met wat aanpassingen ontgaat mij echt compleet. En ik denk ook, waar gaat dit nou helemaal over.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:05

SusanH schreef:
Ik vind "er is blijkbaar vraag naar" echt een dooddoener. Er is ook vraag naar dingen die heel erg fout zijn. Maar daar geven we ook geen platform aan omdat het om illegale praktijken gaat. Zouden best mensen over willen discussieren op internet. Ik vind het belachelijk dat er hier op bokt linkjes staan waar je, als die aanklikt al dan niet bewust, je dode mensen te zien krijgt. Ik vind dat gewoon niet nodig. Blijkbaar ben ik dan een tere ziel. Dat vind ik zelf geen probleem. Ik vind het wel heel erg dat je dan maar meteen word weg gezet als iemand die klaagt, iemand die de sfeer wil verzieken (want dat is letterlijk wat hier gebeurt!!). In plaats van iemand die net zoveel recht heeft op het geven van de eigen mening als ieder andere gebruiker op bokt.



Maar niemand heeft het over illegale dingen. Dat wil niemand en al zou dat zo zijn moet daar ingegrepen worden.

Er word ook in dit topic door die persoon iemand aangesproken om de post aan te passen met een smiley van walging om aan te geven dat ze ervan walgt. Als iemand daar iets van zegt vallen ze haar persoonlijk aan blijkbaar maar kijk eens naar haar inbreng ;) Er wordt gesproken over zoekfunctie waar dingen blijven opduiken. Gewoon het topic niet meer openen lijkt me als je er niet tegenkan dan toch de makkelijkste optie. Het is nu zoeken naar punten om idd de sfeer te verzieken, als je alles wat benoemd wordt wat mogelijk gedaan kan worden bekritiseerd . Als je op die manier mensen aanspreekt en niks goed lijkt te zijn dan moet je het probleem niet zoeken bij een forum of de posters. Maar bij jezelf. Overal op internet kom je heftige dingen tegen van luguber tot schuin.

Sorry heb hem een aantal keer aangepast.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 25-05-19 08:39, in het totaal 3 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:08

Steeph schreef:
BeFunny schreef:
Nee joh. Er zijn een paar tere zieltjes
Er is ook al uitleg gekomen hoe men dat topic kan negeren als het dan ook nog afgeschermd staat dan lijkt het me meer dan voldoende. En als er dan een reactie komt als. Ik snap niet dat bokt een topic wil dat afgeschermd moet worden. Dan is m.i wel duidelijk dat het doel van iemand is om de sfeer te verzieken.
Want er zijn wel veel mensen die mee lezen en posten in dat topic dus er is gewoon behoefte aan. En als je dan gaat kijken zou je ook kunnen zeggen, ik snap niet wat bokt met niet paard geraleerde topics moet? Juist Jah omdat ook daar behoefte toe is! Als je zelf ergens niet tegen kan dan open je het niet. Ik lees het dus ook niet in het topic. Niet eens omdat ik er niet tegen kan maar omdat ik geen zin heb om over lugubere dingen als in de tijd van Hitler bijvoorbeeld te praten. Heb het ook één keer aangeklikt en besloten dat het niks voor mij was. Net als 80 procent ofzo van de topics. En blijf ik daar ook gewoon weg. Zo simpel is dat. Maar waarom men een ander het niet zou gunnen, al dan niet met wat aanpassingen ontgaat mij echt compleet. En ik denk ook, waar gaat dit nou helemaal over.


Maar, even advocaat van de Duivel: Bokt is ooit begonnen als paarden forum. Hoe meer er op Bokt besproken wordt (of moet kunnen worden volgens gebruikers), hoe meer weerstand en kritiek er naar de moderators gaat, lijkt het wel.
Want op het moment dat Bokt alleen een paardenforum zou zijn, dan zou de enige punten van kritiek kunnen zijn "ik hou niet van paarden" waarop het antwoord dan is "wat doe je hier dan", of "ik hou niet van wondverzorging" waarop dan de reactie is "dat hoort er bij als je een paard houd".
Dat ligt gewoon wat lastiger op het moment dat je STW, MSW en LZP er bij pakt. Dit heeft vaak niks meer met paarden te maken, maar veel gebruikers hebben er wel behoefte aan doordat paarden naar een onderdeel is van hun leven en hier toch een soort "thuis" sfeer is.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het zonde vinden als Bokt terug gaat naar alleen een paarden forum, maar voor de moderators zou dat absoluut de makkelijkste oplossing zijn. Ook over langere termijn heb ik het idee.


Als dit topic volledig de kop in wordt gedrukt. Krijg je ook gegarandeerd mensen die gaan vallen/klagen over andere topics. Omdat die net zo min op een "paardenforum" thuis horen. Maar zoals de mods al aangeven is het inmiddels veel meer dan een paardenforum.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 08:09

Anoniem schreef:
Bokt terug zetten naar een paardenforum zou in deze tijd einde oefening betekenen. Dat lijkt mij geen optie. De mogelijkheid om alleen paardgerelateerde onderwerpen te zien bestaat toch ook nog steeds?
Er zijn echt al genoeg mogelijkheden om dingen die je persoonlijk niet wil zien te omzeilen. Als je dat allemaal niet wil en dan alsnog blijft mopperen, tja, dan ligt het probleem imo toch echt bij jezelf, niet bij Bokt of andere gebruikers.


Dit dus.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:39

Femke_Tweety schreef:
Er zijn meer mensen die niet vinden dat dit zomaar op bokt thuis hoort.

Eigenlijk helemaal niet, maar goed achter slot kan dan nog. Gedeelte waar niet zomaar iedereen komt dus.
Dat is mijn mening.
Om verschillende redenen.


Om de een of andere reden lijkt het nu om de ervaringen van 1 persoon te gaan.

Dat is onzin natuurlijk.
Een makkelijke manier om net te doen alsof er geen 'probleem' is, want maar 1 iemand die 'zich aanstelt'.


Er zijn er echt meer.
Ieder met eigen argumenten en redenen.

Maar het is niet een 'eenmansissue'.



Er zijn idd meer mensen die dat vinden. En daardoor bestaat dit topic ook lijkt me. Om daar een oplossing voor te vinden zodat de mensen die daar wel over willen discussiëren dat gewoon kunnen blijven doen op Bokt. Zonder dat andere mensen daar last van zouden moeten hebben.

Er zijn ook topics waar bijv wordt gesproken over abortus. Voor velen geen probleem maar er zijn ook mensen die daar moeite mee hebben om even zo uiteenlopende redenen.

Dat mag best gezegd hoor, maar je kunt wel open blijven staan voor verandering/verbetering ipv alles teniet te doen.

Voor mij hoeft dat topic ook niet. Maar als andere mensen er wel graag over in discussie gaan dan ga ik dat niet voor hun verpesten ;) maar help ik wel graag mee te zoeken naar een gepaste oplossing.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:56

Femke_Tweety schreef:
Klopt.


Ergens in de eerste pagina's van dit topic geef ik -heel concreet- aan hoe je het volgens mij op zou kunnen lossen.

Ik zeg niet dat het DE oplossing is.
Maar een mogelijke optie.

In de loop van het topic geef ik ook een knappe handvol redenen wáaróm ík het niet geschikt vind om het zo open op bokt te zetten.
Lees maar terug.



En daar waar ik de discussie richting 'een man onderuit halen' zie gaan, probeer ik dat aan te geven.

Want dát vind ik zonde.

Dat is wat ik doe in de post die je zojuist quote.


Een constructieve discussie waarbij opties verkend worden, argumenten van beide zijden gehoord etc is veel zinvoller.



Dat doe je ook goed.

Alleen waar jij iemand onderuit gehaald ziet worden. Reageren mensen hier gewoon op het geen die persoon schrijft.

Er zijn meer mensen die moeite hebben met het topic en daar gewoon over kunnen discussiëren zoals jij o.a, want dat kan dus gewoon zonder aangevallen te worden. En ik zie niemand aangevallen worden. Wel komt er verweer tegen de manier van en dat is logisch.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:08

pmarena schreef:
Ik vind het ook misselijk hoor Karuna hoe jouw standpunt uit zijn verband getrokken en belachelijk gemaakt wordt :(:) Het zou mooi zijn als mods daar wat meer bij zouden sturen (in de categorie elkaar wat ruimte en respect geven, ook al denk je heel anders over dingen) dan dat andere gebruikers dat moeten proberen en vervolgens ook flinke kans hebben om mede-pispaaltje te worden.

Ik kan het ook heel goed begrijpen dat iemand wel interesse kan hebben in topics van schaduw-accounts, of sex-gerelateerd, en toch niet van die gruwelijk smakeloze horror-zaken van uiteengereten lichamen zomaar onder ogen wil krijgen. Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen dat dat toch wel van een heel andere orde is dan andere 18+ zaken?


Ja dat is moeilijk voor te stellen.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die er zo over denken als je het gruwelijk vind. Maar er zijn ook mensen die andere zaken gruwelijk vinden. Dat kan net zo heftig zijn voor die mensen als dat het is voor mensen die moeite hebben met het lugubber topic alleen dat is lastiger voor te stellen als je er zelf geen moeite mee hebt.

BeFunny

Berichten: 10198
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:02

Goed besluit :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalladidoo, SemrushBot en 6 bezoekers