Modereren in uitzonderlijke topics

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:24

Ik denk dat het hetzelfde is als met lugubere/horror films of games: Als je er niet tegen, dan moet je niet kijken/spelen, of in het geval van het topic: niet lezen. En als je dat wel doet... tja, dat is je eigen fout.

Er worden geen foto's geplaatst, en alleen links met een beschrijving. Dus dan is het je eigen keuze of je erop klikt of niet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:05

GDG schreef:
Wat ik wél een argument vind is: elk topic moet gemodereerd (kunnen) worden. Nou zou ik zelf dus echt geen zin hebben om zo'n topic te moeten lezen als mod om het te kunnen modereren en als ik mod was zou ik vinden dat ik daar ook niet (moreel) verplicht toe zou zijn (het kan immers - zoals je terecht noemt - gewoon nachtmerries geven). Dus als er geen mods zijn die dit/een bijzonder topic willen modereren dan houdt het mijns inziens gewoon op en vind ik het terecht als zo'n topic gesloten wordt met deze uitleg.

Er zijn zelfs mods (maar die geen mod zijn in dat gedeelte van bokt) die in het topic reageren. Dus die zouden het kunnen doen.

Whale

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:43

Voor jongeren te heftig? Dat is toch ook persoonsgebonden, net zoals alles. Zelfs toen ik jonger was dan 18 kon ik tegen zulke lugubere dingen, en ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn.

Whale

Re: Modereren in uitzonderlijke topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:14

Je kunt toch gewoon de regel maken dat foto's in link moeten, en dat de persoon erbij moet zetten dat het shockerend kan zijn. Als de persoon dan ook gewoon erbij zet wat er eventueel te zien is, dan kan iemand zelf bepalen of hij/zij erop klikt of niet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:00

SusanH schreef:
HK is dan wel een meer geschikte plek ( al vind ik het nog steeds geen topic voor bokt). 18+ filter is een wassen neus want liegen over je leeftijd is heel makkelijk op internet.

De 18+ filter zal er dan meer voor zijn dat wanneer je een ouder op je dak krijgt als forum, dat je de ouder erop kan wijzen dat er een 18+ gedeelte is waar je toestemming voor moet geven, en dat het niet de schuld is van het forum wanneer een kind nachtmerries en dergelijke krijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie