Jessica op zwart?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Jessica op zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:47

Jessica bedankt voor je inzet de afgelopen jaren :-)

Heel veel succes en geluk zowel zakelijk als privé :-)

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:49

Of er zijn dingen gebeurd die onder de noemer cola & popcorn vallen ;-) , maar dat is speculeren. Ik hoef het niet te weten.

Giolli, uiteraard zijn er twee uitersten tussen 'mond houden' en 'gal spuwen', maar je kunt je ook afvragen waarom er bij zoveel oud-teamleden frustratie blijft heersen. Daar zit zeker een stuk perspectief in wat misschien negatiever is dan zou moeten, maar het commentaar komt niet uit de lucht vallen. Echt niet. Daarom aan jou nog steeds de vraag wat je dan wel van ons verwacht.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:54

Jongens, dit topic bestaat nu toch al, als we hier nu eens een gezellig afscheidstopic van maken? Even een iets gezelligere titel en hoppaaa, user-made afscheidstopic :') :D Plus, we weten allemaal dat het geen zin heeft om hierover te discussiëren.

Dank voor je inzet Jessica!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:55

Hilli schreef:
Of er zijn dingen gebeurd die onder de noemer cola & popcorn vallen ;-) , maar dat is speculeren. Ik hoef het niet te weten.

Giolli, uiteraard zijn er twee uitersten tussen 'mond houden' en 'gal spuwen', maar je kunt je ook afvragen waarom er bij zoveel oud-teamleden frustratie blijft heersen. Daar zit zeker een stuk perspectief in wat misschien negatiever is dan zou moeten, maar het commentaar komt niet uit de lucht vallen. Echt niet. Daarom aan jou nog steeds de vraag wat je dan wel van ons verwacht.


Wat ik zou verwachten is dat men de vuile was niet buitenhangt, omdat dat gewoon niet sfeerverhogend is.
Ik als gebruiker wil een leuk, leesbaar forum waar voor de buitenwereld een goed beleid gevoerd wordt op de topics en gebruikers. Hoe het er achter de schermen aan toe gaat zou ik niets van mee moeten krijgen, zeker geen negativiteit. Als iets als (al dan niet vrijwillige) werknemer zo verschrikkelijk is, zou je er imo ook als volledig vrijwillige gebruiker niet blijven plakken.

Dat gezegd hebbende; Jessica, ik wens je veel geluk en plezier met je komende nieuwe uitdagingen!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:09

Als Bart en Jessica samen de beslissen hebben genomen dat dit de manier is waarop Jessica de site als werkneemster verlaat, dan vind ik dat wij er niets over te vinden hebben.

Jessica, heel veel succes met je nieuwe uitdaging!

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Jessica op zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:22

Inderdaad miste ik al een nette aankondiging voor de schermen en daar heb ik eerlijk gezegd echt geen begrip voor :n een vrijwilliger die stopt, oké. Past prima in BBB. Maar een betaalde kracht? Komop, dat had echt veel beter gekund....


Jes, we hebben elkaar al uitgebreid gesproken, je bent een topmens! Ik ben blij je te mogen kennen en jouw nieuwe uitdaging komt vast snel!
Bedankt voor 5,5 jaar samenwerking en vriendschap! Die houden we er gewoon in. ;)

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:30

Hm, ligt eraan hoe het gegaan is... ook in het zakelijk leven wordt er niet altijd een feestje gevierd als iemand ergens stopt.. hoe is het gegaan, wat zijn de gemaakte afspraken, willen beide partijen er wel iets over zeggen, was het wel van tevoren bekend.

Men gaat uit van een opzegtermijn, maar dat is niet altijd het geval / nodig..

Maar je kunt beter bij de slager weggaan dan bij een online community.. dat laatste veroorzaakt veel meer openbare meningen en dingen... :j terwijl er in het bedrijfsleven ook wel bedrijven zijn waar er niemand om maalt als er iemand weggaat of bijkomt.. al dan niet veel uren, inzet of veel jaren...

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:33

Bedankt allemaal voor de bedankjes en succeswensen :j
Laatst bijgewerkt door BartVB op 16-04-19 17:08, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Aangepast op verzoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:34

Vroegah waren er afscheidstopics (jeetje ik word oud :') ) , had in dit geval wel netjes geweest ansich .


Maar niks aan te doen , veel succes met je nieuwe uitdaging Jessica!

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:37

Ibbel schreef:
Jessica, jammer dat je afscheid zo moet. Ik snap je beslissing, je kwam als 'community manager', maar die community is er nog steeds niet. Ik snap dat de lol er dan na 5,5 jaar tijd wel een beetje af gaat.

Het lijkt me nou juist dat deze ophef om wel/niet een afscheidstopic een duidelijk signaal is dat er wel degelijk een community is. Anders had het niemand wat uitgemaakt of en hoe Jessica weg was gegaan.

Jessica, ik wens je heel veel succes in je zoektocht naar een nieuwe uitdaging! :)

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:38

Is dit gedoe dan een waardig einde en afscheid? Nee toch zeker.

Ik krijg de indruk dat de eigen mening geven net even belangrijker is dan het afscheid van Jessica. Anders hielden mensen zich wel in.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Jessica op zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:41

Dit is ook geen officiële afscheidstopic, dat is er niet
Dit topic is er gekomen door iemand due toevallig gezien had dat Jessica op zwart stond.

Anoniem

Re: Jessica op zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:18

Netjes dat Jessica haar post hier boven aangepast is , vond hem best wel kattig overkomen

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:20

Rebecca schreef:
Netjes dat Jessica haar post hier boven aangepast is , vond hem best wel kattig overkomen



Ik vond anders de opmerking van Bart ook niet oké, maar die is ook aangepast zie ik.

Bedankt voor alles Jessica, heel veel succes in de toekomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:21

Niobe schreef:
[naam] schreef:
Netjes dat Jessica haar post hier boven aangepast is , vond hem best wel kattig overkomen



Ik vond anders de opmerking van Bart ook niet oké, maar die is ook aangepast zie ik.

Bedankt voor alles Jessica, heel veel succes in de toekomst!

Zie het idd , netjes nu . Was idd ook niet bepaald oké ,en dan is het actie reactie :)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:25

Ik snap de reacties hier, achteraf hadden we dit misschien anders moeten doen. Er is een afweging gemaakt tussen de opties. Wat daarin zwaar heeft meegespeeld is dat we tegenwoordig alle nieuwe en vertrekkende teamleden vermelden in de BBBs. Dat geldt voor vrijwilligers maar ook voor betaalde krachten. Shadow0 is op die manier vermeld, Luceos is op die manier geïntroduceerd begin dit jaar. Is dat de beste oplossing? In veel gevallen wel maar zoals je hier ziet niet altijd. Een hele hoop factoren rond o.a. timing en beleid die hier niet handig bij elkaar komen en dan kom je soms uit op een niet bepaald optimale situatie zoals hier. Weer een leermoment, we gaan kijken hoe we daar in de toekomst beter mee om kunnen gaan.

@Rebecca; ik vond hem niet kattig, hoogstens makkelijk op verschillende manieren te lezen, net als de eerste versie van mijn eerste bericht. Online communicatie is soms ingewikkeld.

Mars

Berichten: 33260
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:26

Ibbel schreef:
En leren van fouten uit het verleden schijnt ook moeilijk te zijn. :+


Spijker, kop.

Jessica ik stopte net met modden toen je in dienst kwam dus je niet echt achter de schermen gesproken. Maar volgens mij ben je er vol enthousiasme in gegaan, jammer dat je qua groei en ontwikkeling niet zover kwam als je had gehoopt.
Dank voor je inzet en veel succes in de toekomst.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:28

Maar er is toch juist een bbb geweest van april, kan moeilijk geloven dat dat een paar dagen geleden niet geweten was?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:31

xSwanHeart schreef:
Het lijkt me nou juist dat deze ophef om wel/niet een afscheidstopic een duidelijk signaal is dat er wel degelijk een community is. Anders had het niemand wat uitgemaakt of en hoe Jessica weg was gegaan.


Ik denk niet dat dat bedoeld wordt. Er waren plannen om iets heel anders van Bokt te maken dan enkel een forum. Dus meer een online 'community' met heel verschillende opties. Echt een soort platvorm.

Daar is veel over gesproken (achter de schermen) maar dat lijkt helaas een vroege dood gestorven.

Er is zeker een groepsgevoel als je die vertaling aan community wil geven. :)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:32

Wel grappig dat iedereen het zo erg vind voor Jessica maar ipv het hoe en waarom te laten rusten en haar een leuk en eervol topic te geven hier met mooie woorden en lieve bedankjes, wordt er gewoon lekker verder gezeurd en staat dit topic vooral vol met negativiteit.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:34

@dromertje2; Dat kan, snap ik. Maar op dat moment was nog niet helder wat precies de datum zou zijn dus kon toen niet mee. Wat ik zeg; in dit geval een erg onhandige samenloop van omstandigheden/timing. Als er factoren anders waren geweest dan was dit inderdaad anders gelopen, maar op basis van de de situatie zoals deze er toen lag leek dit de beste oplossing. Of dat achteraf ook echt de beste oplossing was is zeker niet gezegd, maar achteraf of vanaf de zijlijn is vrijwel alles makkelijker.

@Iris82; Erg offtopic maar klopt, maar dat is een nog veel ingewikkelder verhaal met heel erg veel facetten. Belangrijke factor in die richting is ontwikkelcapaciteit en daarvoor hebben we sinds begin dit jaar Luceos.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jessica op zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:43

Hoewel ik t er mee eens ben dat het jammer is dat ze niet is meegenomen in afgelopen bbb snap ik wel de keuze om het niet in een apart topic te vermelden omdat het voor niemand meer gedaan wordt.
Echter is dat nu net wat ik dan nog minder snap. Waarom niet weer een topic op fz waarbij iemand welkom geheten word en zich voor kan stellen en als iemand weg gaat een bedankje?
Nu staat t in een bbb waar amper tot geen reacties op komen en dat vind ik persoonlijk erg jammer voor alle teamies.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Jessica op zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:59

Ik had het ook al gezien, maar ik heb bewust geen topic geopend hierover, maar Jessica zelf een pb gestuurd... juist om dit soort reacties te voorkomen, hier heeft niemand wat aan (al snap ik ze wel ;) )

Heel jammer Jessica, dat je stopt... bedankt voor alles wat je voor Bokt hebt gedaan!

Ibbel

Berichten: 49106
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:59

BartVB schreef:
Ik snap de reacties hier, achteraf hadden we dit misschien anders moeten doen. Er is een afweging gemaakt tussen de opties. Wat daarin zwaar heeft meegespeeld is dat we tegenwoordig alle nieuwe en vertrekkende teamleden vermelden in de BBBs. Dat geldt voor vrijwilligers maar ook voor betaalde krachten. Shadow0 is op die manier vermeld, Luceos is op die manier geïntroduceerd begin dit jaar. Is dat de beste oplossing? In veel gevallen wel maar zoals je hier ziet niet altijd.


Luceos kwam ik anderhalve maand later ergens tegen en toen dacht ik ook: WTF is Luceos? Die BBBs worden echt niet gelezen, sorry, en ook van deze betaalde knakker had ik een apart topic verwacht. Daar ben ik dus ook eerst naar gaan zoeken en pas heel veel later viel er een kwartje dat er misschien wel iets in een BBB had gestaan.

Weet je, ik vind het zó raar dat je (en dan bedoel ik het bedrijf bokt met z'n betaalde werknemers) een social medium runt en kennelijk nog steeds niet door hebt hoe online communicatie werkt.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:05

Ibbel, eigenlijk geef je nu kritiek op het werk van de vertrekkende Jessica. Wie was de community-manager?

Ik begrijp deze discussie niet goed :-)

(Wat ben ik blij dat ik niets professioneel en/of vrijwillig doe met sociale media en enkel gebruiker ben). Lijkt mij niet eenvoudig :-) )
Laatst bijgewerkt door Riel op 16-04-19 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt