Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:17

Joolien schreef:
Of ik wel of geen goede hulpverlener kan worden gaat het hier niet over. Dus daar ga ik niet op in ;)

Poes, goede tips. zelf dacht ik altijd dat het niet uit zou maken als ik dat zou laten staan, maar idd sommige reacties zijn misschien niet handig inderdaad.

Het is niet zo dat ik perse nu direct anoniem wil, dus ik heb geen reden om nu direct alles eraf te gooien. Ik wil gewoon weten wat mogelijk is.

Lughnassadh, ik ga hem eens googlen :)

Tegenwoordig hebben we een wet die de AVG heet. Jij hebt het recht Bokt opdracht te geven alles te verwijderen wat naar jou als persoon terug kan leiden. Dus gewoon mail zenden met verzoek alles te verwijderen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:55

Toch moeten zij voldoen aan de avg wetgeving
Als er een berzoek komt met de vraag inzicht te krijgen waar ts op de site staan moeten ze dat aantonen.
Daarnaast kan ts naar aanleiding daarvan een verzoek indienen wat ze verwijderd wil hebben.
Dit os vanaf mei 2018 een feit.
Er is een autoriteit die daar toezicht op dient te houden. Google maar op wetgeving avg.
Voorwaarde is wel dat de info naar ts kan leiden

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 08:53

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:10

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:11

tokedri schreef:
Jolien reageert hier weinig
Iedereen heeft haar posts nog eens bekeken , lijkt me enorm aandacht vragen. Ook gezien de strekking van haar berichten.
Als ze het echt anders had gewild dan had ze haar profiel alvast geleegd enz
Lijkt me aandachttrekkerij dit

Jij bent ook niet de aardigste persoon he?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:18

bigone schreef:
Jolien en alle anderen die willen weten wat er exact bekend is op het net: Via takeoutgoogle.com kun je opvragen wat er van je bekend is en via myactivity.google.com kun je google opdracht geven om alles te verwijderen. Dus dan kunnen, als het goed is, er geen hits meer op je echte naam en afbeeldingen tevoorschijn komen. Is denk ik de snelste weg.

Google heeft inmiddels ook de google plus beeindigd voor alle gebruikers. Konden ze niet avg proof krijgen

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:09

Gini schreef:
Tango1979 schreef:
Ik weet niet wat sommige hier denken dat de AVG in houdt? Even kort door de bocht houdt de AVG in dat een bedrijf jouw persoonsgegevens (NAW, emailadres etc) en jouw dossiergegevens moet verwijderen als jij daarom vraagt (en alleen als ze niet gebonden zijn aan een bewaarplicht zoals banken, verzekeraars etc etc) Volgens mij staat er nergens in de AVG dat een forum alle opmerkingen die jij op een openbaar forum mikt, moet verwijderen als jij daarom vraagt.

AVG/GDPR is echt het meest misbegrepen kindje van 2018. Als we het dan toch over schijnveiligheid willen hebben :+

Dus niet het gaat om all gegevens die naar een persoon kan leiden

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:31

verootjoo schreef:
Ja, met de AVG wordt ineens wel heel veel geroepen. Bij alles wat met privacy te maken heeft wordt de AVG ineens bijgehaald, ook wanneer die totaal niet ter zake doet :=
Die wet geldt namelijk al heel erg lang. Hij is afgelopen mei Europees gemaakt, en er zijn een paar kleine aanpassingen, maar het is bij lange na geen totaal nieuwe wet die allerlei nieuwe dingen mogelijk maakt.

Ik weet niet waar jij je info vandaan haal maar Nederland heeft 2 jaar nodig gehad om deze wet te implementeren .
De wet zegt als het naar de persoon kan leiden
dan valt het onder avg .
Edit dus als iemand ts googled en dan bij ts haar berichten terecht komen en haar dus herkennen als ts dan valt dat onder avg. Gegevens mogen namelijk niet naar natuurlijk persoon herleidt worden

Willl65

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 10:56

Ts ik adviseer je info in te winnen bij de autoriteit avg wet. (Google maar) Die kunnen je precies vertellen hoe het zit.
Beter dan deze welles nietes spelletjes.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:11

Bizzybijtje schreef:
Er zijn al vaak topics over geweest helaas. Ik denk dus dat ze er niet veel mee zullen doen.

Wettelijke verplichting, staan enorme boetes op

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:17

er hoeft helemaal niets betaald te worden , gewoon via de avg autoriteit navragen. Waarom denk he dat facebook zoveel privacy checks doen op het moment?

Overigens fijn dat foto’s eindelijk verwijderd kunnen worden., meteen gedaan

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:15

verootjoo schreef:
Willl65 schreef:
er hoeft helemaal niets betaald te worden , gewoon via de avg autoriteit navragen. Waarom denk he dat facebook zoveel privacy checks doen op het moment?

Overigens fijn dat foto’s eindelijk verwijderd kunnen worden., meteen gedaan

De antwoorden daarop staan hier al meermaals in het topic, maar die worden niet geloofd :') Dus als je het dan echt heel zeker wilt weten zou je er een zaak van moeten maken en dat kost wel geld ja :+

Maar hier nog een
https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/g ... iscussies/

Alleen als je naar een jurist toe stap niet als je avg autoriteit zijn werk last doen. Tis namelijk een recht die je niet hoeft te bevechten. Maar goed ik stap uit deze discussie en laat ts haar eigen plan trekken

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:04

Ik vind het zo schattig hoe sommige denken dat ze via google niet gevomdem worden op bokt.
Werkelijk voor IEDER knderwerp wat je bij google intik komt Bokt inclusief de forums naar boven.

Jolien top dat de mods je privasy op orde brengt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 13:19

Oscar schreef:
Het maakt inderdaad een verschil of een topic heel recent is, maar ook of een topic van informatieve waarde is. Als een topic recent is en het heeft informatieve waarde, dan wordt er anders gehandeld dan wanneer iets minder recent en/of minder informatieve waarde heeft. Ook speelt het aantal reacties van anderen mee.

Met de Marktadvertenties lijkt iets niet goed gegaan te zijn. Die zouden eens in de zoveel tijd automatisch opgeschoond moeten worden maar dat lijkt mis te gaan. Marktadvertenties worden altijd verwijderd als erom gevraagd wordt, dus mocht iemand een verzoek hebben dan mag dat aan 1 van de Marktmods gericht worden en dan wordt een advertentie handmatig verwijderd. De namen van de Marktmods staan hier: [MZ] Enkele tips voor veilig handelen op de Bokt Markt
Ondertussen gooi ik bij Bart nogmaals een balletje op over het automatisch verwijderen van oudere advertenties want die vraag staat nog steeds open.

Mag ik ervan uitgaan dat als je besluit geen lid meer te zijn van bokt jullie dan al mijn gegrvens verwijderen?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:36

Ailill schreef:
Nope :n

Bizar!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:12

Oscar schreef:
Als je met gegevens bedoelt dat we alles (dus je complete posthistorie) verwijderen dan is het antwoord nee. Als je met gegevens je persoonlijke gegevens bedoelt (bijv. als je ergens je volledige naam, woonplaats etc. hebt geplaatst) dan is het antwoord ja.
Maar beiden staan los van het besluit om al dan niet actief te blijven op onze site. Als je wilt dat je persoonlijke gegevens verwijderd worden dan doen we dat sowieso, ook als je actief blijft.

Oscar lees dit eens
https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F
Als ik het goed begrijp heb je gewoon wel heeeeel zwaarwegende motieven hebben wil je berichten laten staan. Er staat in bijna ieders bericht wel persoonlijke dingen. Als een lid al zijn berichten verwijderd wil hebben lijkt het erop dar jullie dat toch echt moeten doen.of het bericht dusdanig moeten aanpassen dat er eigenlijk totaal niets meer instaat wat naar de gebruiker kan leiden. Ik zou het er in ieder geval niet op wagen verzoeken te weigeren. Je loopt wat dat betreft echt enorm achter met Bokt als het gaat om de privacy wetgeving
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 07-04-19 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:36

Oscar schreef:
Het artikel is ons bekend :j
Laat ik het nog een keer anders zeggen: ons beleid komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het is opgesteld in samenwerking met juristen en het is niet alleen zo bedacht maar ook getoetst. Daaruit is gebleken dat het voldoet. Op het gebied van verwijderen/anonimiseren doen we wat we moeten doen en op sommige punten doen we zelfs nog een stuk meer. Dat we in de toekomst graag nog meer willen doen is iets waar we constant mee bezig zijn, maar dat wil niet zeggen dat het huidige beleid niet voldoet. We kunnen het er lang of kort over hebben maar daarin blijven we bij ons standpund, gesteund door juristen en relevante instanties.

Bijzonder. Zeker als je bedenkt dat zogenaamde berichten die annoniem gemaakt zijn toch via google opduiken is er wat mij betreft niets annoniem aan. En dat is dan echt discutabel lijkt mij.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:30

oji schreef:
Willie65 daar is helemaal niets bijzonders aan. In principe is alles wat je ooit op internet plaatst voor de eeuwigheid, dat zouden mensen zich beter moeten realiseren. Op het moment dat je iets plaatst met jouw persoonsgegevens erin, hoeft er maar 1 iemand op het moment van plaatsen een printscreen te maken en het is al out of your control.

Bedrijven als Google maken ook allerlei zoek referenties aan zodra jij iets plaatst met een stukje van de oorspronkelijke info, wat zij weer in hun eigen databases opslaan vanwege snelheid. Daarom vind je bv ook altijd als je via Google zoekt allerlei verwijzingen naar reeds verwijderde advertenties op marktplaats. Dit is allemaal niet verboden om die referenties op te slaan.

Het enige waar de wetgeving over gaat is over persoonsgegevens die herleidbaar zijn naar een natuurlijk persoon. Dus als zet jij je hele ziel en zaligheid op Bokt, al je hersenspinsels en je hele medische doopzeel...dan hoeft Bokt daar niets van te verwijderen zo lang jij geen referentie naar een naam of ander persoonsgegeven hebt gepubliceerd.
Als je naam ergens in een bericht voorkomt of je sofi nr, je directe email adres etc, dan zijn ze wel verplicht dit op verzoek te verwijderen, maar mogen de rest van de inhoud dus laten staan.

Dus als Bokt meewerkt aan grootscheepse opruimacties is dat coulance, maar niet afgedwongen bij wet. Ik snap dat dat voor jonge gebruikertjes die nog niet de consequenties van alles wat ze schrijven kunnen overzien, die coulance wordt toegepast. Maar een volwassen persoon zou in mijn ogen gewoon beter moeten nadenken over hoe die internet en social media gebruikt.

Met grootscheeps verwijderen loopt Bokt een risico, want als een forum teveel dode links gaat bevatten, wordt het oninteressant en dan lopen de advertentie inkomsten terug. Juist voor een vooraanstaand informatief forum als Bokt in een niche markt, vind ik het rete-irritant als, ook in de oude berichten allemaal gaten vallen.

Klopt ook wel, google heeft daar inderdaad verantwoordelijkheid in. Persoonlijk heb ik geen moeite met wat er over mij te lezen is. Ik ben mij al bewust van wat ik schrijf. Zelf jarenlang een voor moeder door moeders site gehad die echt volledig alleen door leden te lezen was. Ben er op gegrven moment mee gestopt toen hadden we 16000 leden omdat ik de uitgaven niet meer kon dragen en annimo van leden om een bijdrage te leveren nihil was. Wens jullie in ieder gevel veel succes. Op mijn werk is de invoering avg echt een hel geworden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie