Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:25


[o]


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:40

Ja, met de AVG wordt ineens wel heel veel geroepen. Bij alles wat met privacy te maken heeft wordt de AVG ineens bijgehaald, ook wanneer die totaal niet ter zake doet :=
Die wet geldt namelijk al heel erg lang. Hij is afgelopen mei Europees gemaakt, en er zijn een paar kleine aanpassingen, maar het is bij lange na geen totaal nieuwe wet die allerlei nieuwe dingen mogelijk maakt.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:44

Gini schreef:
verootjoo schreef:
Ja, met de AVG wordt ineens wel heel veel geroepen. Bij alles wat met privacy te maken heeft wordt de AVG ineens bijgehaald, ook wanneer die totaal niet ter zake doet :=
Die wet geldt namelijk al heel erg lang. Hij is afgelopen mei Europees gemaakt, en er zijn een paar kleine aanpassingen, maar het is bij lange na geen totaal nieuwe wet die allerlei nieuwe dingen mogelijk maakt.


Klopt, maar we schieten allemaal zo graag in een kramp. :')


Zonder dat er gelezen wordt wat dat ding eigenlijk inhoudt :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:45

Willl65 schreef:
verootjoo schreef:
Ja, met de AVG wordt ineens wel heel veel geroepen. Bij alles wat met privacy te maken heeft wordt de AVG ineens bijgehaald, ook wanneer die totaal niet ter zake doet :=
Die wet geldt namelijk al heel erg lang. Hij is afgelopen mei Europees gemaakt, en er zijn een paar kleine aanpassingen, maar het is bij lange na geen totaal nieuwe wet die allerlei nieuwe dingen mogelijk maakt.

Ik weet niet waar jij je info vandaan haal maar Nederland heeft 2 jaar nodig gehad om deze wet te implementeren .
De wet zegt als het naar de persoon kan leiden
dan valt het onder avg .
Edit dus als iemand ts googled en dan bij ts haar berichten terecht komen en haar dus herkennen als ts dan valt dat onder avg. Gegevens mogen namelijk niet naar natuurlijk persoon herleidt worden


De forumnaam en profiel moet idd geanonimiseerd kunnen worden, zodat ze niet gelinkt kunnen worden aan je naam. Maar de berichten hoeven niet op verzoek verwijderd te worden. Dat is wat de AVG zegt.
Bokt voldoet hiermee prima aan de norm, want ik heb al meerdere geanonimiseerde accounts gezien. (Of het is er maar een natuurlijk :P)

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:32

Lenti: volgens de wet hoort bokt dat dus niet zonder meer op verzoek te doen ;)

Bokt is in de voorwaarden en uitvoering prima avg-proof.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:25

GDG schreef:
Willl65 schreef:
Ik weet niet waar jij je info vandaan haal maar Nederland heeft 2 jaar nodig gehad om deze wet te implementeren .
De wet zegt als het naar de persoon kan leiden
dan valt het onder avg .
Edit dus als iemand ts googled en dan bij ts haar berichten terecht komen en haar dus herkennen als ts dan valt dat onder avg. Gegevens mogen namelijk niet naar natuurlijk persoon herleidt worden

Volgens deze link (https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F) zouden een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie wel verwijderd moeten worden op verzoek. Als dat al juist is wil dat nog niet zeggen dat een forum maar klakkeloos alle honderdduizend berichten die je neergeplempt hebt hoeft te verwijderen. Nee, je zult dan eerder per bericht moeten aangeven welke je weg wil en waarom (die persoonlijke onthulling bijvoorbeeld). Tsja, veel succes en neem een maandje vrij om al je berichten door te spitten zou ik zeggen :P .


Idd, maar alleen de persoonlijke gegevens uit een bericht halen volstaat ook.
Als er dus een naam of tel nr staat, mag dit ook vervangen worden door xxxxxxxx en hoeft niet het hele bericht verwijderd te worden.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:45

In de avg wet en in de verschillende links die hierover al zijn gedeeld waarin exact deze vraag wordt beantwoord door juristen.

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:52

Willl65 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Er zijn al vaak topics over geweest helaas. Ik denk dus dat ze er niet veel mee zullen doen.

Wettelijke verplichting, staan enorme boetes op


Als ze niet wettelijk handelen wel. Bokt heeft de zaken prima op orde volgens de wet, mi.

Maar misschien heeft iemand zin en geld over om dit door een echte jurist uit te laten zoeken, dan weten we het eens en voor altijd zeker :)

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:00

Willl65 schreef:
er hoeft helemaal niets betaald te worden , gewoon via de avg autoriteit navragen. Waarom denk he dat facebook zoveel privacy checks doen op het moment?

Overigens fijn dat foto’s eindelijk verwijderd kunnen worden., meteen gedaan


De antwoorden daarop staan hier al meermaals in het topic, maar die worden niet geloofd :') Dus als je het dan echt heel zeker wilt weten zou je er een zaak van moeten maken en dat kost wel geld ja :+

Maar hier nog een
https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/g ... iscussies/

[o]


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 19:23

MarcoBorsato schreef:
Het topic waarin ik vertelde hoe verliefd ik ben op mijn partner werd als 'niet informatieve waarde' weggezet :')


Nee, dat lezen we wel in de story :+

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 33 bezoekers