Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:41

Ik denk dat het goed is dat je hierover nadenkt, zeker als je de stap wilt maken van 'patient' naar behandelaar en een groot online verleden hebt opgebouwd over je patientzijn. Als ik terugdenk aan jouw postgedrag zit het probleem volgens mij voor eventuele werkgevers niet in de topics of onderwerpen zelf (die waren volgens mij nooit echt extreem gestoord ;)), maar vooral in de enorme hoeveelheid topics die je over al je mogelijke/onmogelijke problemen hebt geopend. Dan zit het probleem niet meer in de kwaliteit maar in de kwantiteit.

Iemand noemde hier Menno Oosterhoff die juist veel waardering kreeg toen hij als psychiatier over zijn angst/dwangstoornis begon te schrijven. Dat is ook een geweldig voorbeeld, maar hij wordt vooral als positief gezien omdat hij 1 probleem heeft en daar open over is. Als hij (even fictief voorbeeld) vandaag een artikel zou schrijven over zijn angststoornis, volgende week over dat hij ook wel een eetstoornis zou kunnen hebben, overvolgende week over of hij misschien niet toch autistisch zou zijn en de week daarna over dat hij bij het opstaan ineens allemaal ideeen kreeg en nu misschien denkt dat hij psychotisch is, dan zou dat begrip heel snel omslaan in de vraag 'Is deze persoon wel stabiel genoeg om überhaupt mensen te mogen behandelen?'.
In jouw geval denk ik ook niet dat jouw afzonderlijke topics een probleem zullen zijn - als je daar 1 van per jaar had geopend dan zou je er niemand over horen, iedereen heeft wel eens een probleem - maar wel dat je blijkbaar de aandrang voelde om elk probleem op een forum te gooien, en dat in een constante stroom, met tegelijkertijd een duidelijke aandrang om anderen adviezen te geven over psychische gezondheid. In al je topics is er volgens mij wel iemand geweest die reageerde met 'Bij deze titel dacht ik al meteen dat het Joolien was/had je hier niet laatst ook al een topic over geopend'? Als je nou solliciteerde in de bouw dan was dat waarschijnlijk geen probleem geweest, ;) maar als je solliciteert voor een positie waarin jij degene moet worden die anderen de ruimte moet geven om over hún problemen te praten, dan kan ik me heel goed voorstellen dat een werkgever in de psychiatrie niet eens het risico gaat nemen dat ze iemand in huis krijgen die alleen maar over zichzelf kan praten. Als jij nou de enige afgestudeerde psycholoog van Nederland zou zijn dan zou het natuurlijk anders zijn, maar er is zo'n ontzettend overschot aan psychologen die een baan zoeken binnen hun vakgebied dat je het met het kleinste smetje op je cv al kunt schudden.

Ik zou dus ook niet specifieke berichten wissen maar in jouw geval je complete account laten verwijderen en met een schone lei beginnen. Mocht je toch Bokt willen blijven gebruiken voor topics over je psychische toestand (en dat kan natuurlijk) dan zou ik alle links naar je stormchaseactiviteiten doorhakken, dan hou je Bokt als uitlaatklep maar is dat niet meer zo makkelijk aan jou te koppelen.

xyzutu2

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:35

Ik ken een instelling (meerdaagse dagtherapie) waar de patienten uit verveling een soort weddenschapje hadden wie het eerst ontdekte welke auto van welke therapeut was. Dat omdat erachter komen waar de therapeuten woonden te makkelijk was, want elke therapeut had wel een 'privekliniekje' in de omgebouwde garage dus adres en co waren bij 90% direct te vinden als je maar een keer googelde. Dat waren geen psycho's, maar gewoon doodnormale mensen die zich daar de hele dag stierlijk verveelden en dan maar de levens van hun therapeuten uit gingen pluizen.
De therapeuten hadden geen idee. Wil je dat iemand al je facebookpagina's doorspit en bij gaat houden om het gesprek gaande te houden of boeiender te maken voor de therapeut? Als je een Joolien tegenover je hebt dan heb je grote kans dat patienten 'toevallig' noemen dat ze zo'n prachtige lucht hebben gezien toen ze hiernaartoe fietsten, of dat ze misschien nog wel een kat willen, het liefst een naaktkat maar mensen zeggen dat die zo lastig zijn... Allemaal onschuldige pogingen om de therapeut menselijker te maken/de therapeut te pleasen (kijk eens wat een leuke patient ik ben,met mij kun je altijd over leuke dingen praten, ik ben leuker dan de anderen). En dat is niet ziekelijk, maar normaal menselijk gedrag tot en met stockholmsydroom aan toe. :)

Volgens mij zijn mensen hier ook niet vetes met Joolien aan het uitvechten, maar proberen ze haar erop te wijzen dat haar voor haar loopbaan meest gevaarlijke dingen op Bokt niet specifieke posts zijn, maar haar complete postgedrag. Dat maakt niet uit als je solliciteert voor kassiere, maar wel als je een beroep kiest waar jij een ander alle ruimte geeft, niets overdiagnostiseert en zelf behoorlijk stabiel moet zijn. Je kunt een paar posts waarin ze familieleden als psycholoog in wording diagnoses geeft verwijderen, maar dan blijft het postgedrag zelf nog steeds opvallen, en bij leidinggevenden binnen de psychiatrie waarschijnlijk negatief.

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:30

Amanda schreef:
Beheer heeft wel gereageerd :j

Foto's zijn altijd uit je post te verwijderen door te TeMmen (rode uitroepteken) bij de post waar de foto in staat. Een mod kan ze dan verwijderen. Ook is er een functie om foto's uit de upload te halen, namelijk via:
https://www.bokt.nl/user/gallery
die functie is nog niet helemaal af, staat daarom nog niet in je profiel, maar al wel bruikbaar als je nu iets wil verwijderen.

Superhandige link! Ik heb mijn foto's eens doorgebladerd en een aantal verwijderd en dat werk top. Erg fijn dat dit kan zonder eerst via de moderators te hoven gaan. +:)+

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:44

Joolien schreef:
MarcoBorsato schreef:
Of niet. Ik ga mijn account ook sluiten straks en ik ben niet van plan een retourtje te doen.

Zullen we ergens anders de boel op stelten gaan zetten? :))

Nee zonder dollen, ik ga niet meer op internet. Het enige waar ik me online nog mee bezig wil houden is het stormchasen, meer niet.
Ik heb trouwens contact gehad met de modjes maar het wordt geregeld, dus dat is fijn :)

Ik vind het sterk van je! +:)+
Persoonlijk had ik gehoopt dat je nog zou blijven stormchasen op Bokt, want ik vond je posts in het stormchasetopic altijd erg leuk en leerzaam, maar ik kan me ook voorstellen dat het lastig is om alleen daarvoor naar Bokt te komen en je dan niet af te laten leiden door alle mogelijke triggers in de overige paarden/mensentopics. Succes met uitmesten! :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie