Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:07

Joolien,ik heb even rondgekeken in je oude berichten. Je hebt er heel veel dus lang niet alles! Maar ik heb absoluut helemaal niets controversieels kunnen vinden. Er staat volgens mij niets wat schadelijk zou kunnen zijn voor je toekomstige carriere.

anjali

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:33

Ts is gewoon een mens. Ik zou liever therapie hebben van een mens die ook wel eens wat heeft meegemaakt,dan van een perfecte robot.Ik zie dus echt eerlijk het probleem niet.Wel is het voor iedereen verstandig om na te denken wat je op internet gaat zetten,want het blijft er voor altijd opstaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:27

@Miranda,ik denk dat jij gelijk hebt dat iemand echt geen duizenden oude berichten van iemand anders gaat doorspitten. Iemand die dat gaat doen is wel iemand die dan therapie nodig heeft!Iets anders is foto's op internet.Daarvoor heb ik wel eens mensen gewaarschuwd hier op bokt,maar dat werd door sommigen dan onnodig gevonden .Maar goed, ieder moet maar doen of laten wat hij\zij zelf goed vindt. En de mening van anderen daarover dan voor kennisgeving aannemen.Als je alleen maar dingen plaatst waar je zelf achterstaat,dan hoef je daar ook nooit spijt van te hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:02

Dat wissen van topics komt geregeld voor bij zakelijke geschillen, bij aankoopproblemen ,als dat tot een rechtszaak gaat leiden. Ik vind dat dan altijd jammer want dan weet je niet hoe het opgelost gaat worden.Omdat je zelf ook wel eens in een dergelijk probleem verzeild kunt raken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:12

darkchrystal schreef:
Dit vind ik al jaren belachelijk.
Zit al een jaar of 14 op bokt en alles blijft lekker staan, puur geld belang is het.
Je zou alles gewoon weg moeten kunnen halen.

Geldbelang?? Dat lijkt me toch niet. Bokt is immers geheel gratis.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:33

Maar ts,ben je niet wat paranoide? Ik kan me niet indenken dat iemand zo weinig eigen leven heeft dat hij\zij de duizenden oude berichten van jou,of van een andere boktgebruiker, zou gaan doorlezen.Wat zou iemand daar nu mee moeten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:17

Als je iets geheim wil houden,moet je het gewoon aan niemand vertellen en het zeker niet op internet zetten. Een geheim is je slaaf zolang je het geheim houdt,maar je meester zogauw je het vertelt. Maar ts heeft toch geen geheimen of strafbare feiten geplaatst. Niemands leven is altijd maar een Sterspotje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:23

Willl65 schreef:
Joolien schreef:
Of ik wel of geen goede hulpverlener kan worden gaat het hier niet over. Dus daar ga ik niet op in ;)

Poes, goede tips. zelf dacht ik altijd dat het niet uit zou maken als ik dat zou laten staan, maar idd sommige reacties zijn misschien niet handig inderdaad.

Het is niet zo dat ik perse nu direct anoniem wil, dus ik heb geen reden om nu direct alles eraf te gooien. Ik wil gewoon weten wat mogelijk is.

Lughnassadh, ik ga hem eens googlen :)

Tegenwoordig hebben we een wet die de AVG heet. Jij hebt het recht Bokt opdracht te geven alles te verwijderen wat naar jou als persoon terug kan leiden. Dus gewoon mail zenden met verzoek alles te verwijderen.

Nou ja,ondanks dat ik dat niet nodig vind,ben ik wel van mening dat als iemand zijn berichten weg wil hebben,dat dat moet kunnen.Of is dat technisch niet mogelijk?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:38

Als je ergens niet aangenomen zou worden vanwege je verleden,of wat je in het verleden op internet gezet hebt,dan is dat ook niet de juiste plek voor jou.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 13:36

Elvirawortel schreef:
Denk dat het er niet om gaat dat ze straks patiënten tegenover zich heeft zitten die haar van hier kennen, die kans is wel heel klein, maar meer omdat er straks patiënten zijn die haar nog niet kennen en haar dan googelen en hier terecht komen. In dat geval heeft het wel zin. Geloof me sommige mensen die in therapie zitten gaan ver, heel ver in het traceren van de hulpverlener. Het is zelfs het ziektebeeld van bepaalde psychische problemen. Ze noemen het overdracht. Een patiënt heeft, een beetje kort door de bocht gezegd dan, vaak iets gemist in zn jeugd, vaak iets niet gekregen wat het kind in de relatie met de ouders had moeten krijgen zoals liefde erkenning begrip enz. Wanneer een patiënt dan tegenover een begripvolle hulpverlener zit kan dat gemis weer naar boven komen. De patiënt gaat dat wat hij gemist heeft zoeken in de hulpverlener en is er vaak ook, wat onrealistisch is, van overtuigd dat de hulpverlener alles heeft wat hij wil. Hierdoor ontstaat een soort Geromantiseerd beeld van de therapeut bij de patiënt waardoor de patiënt heel veel van die hulpverlener gaat houden en Het gevoel krijgt verliefd te zijn maar dan 1000 keer zo erg. Hierdoor krijgt hij of zij dan vaak het verlangen om een hechte relatie op te bouwen met de hulpverlener en zo’n persoon wil zo dicht mogelijk bij die hulpverlener zijn. Vandaar dat hij of zij dan gaat zoeken naar informatie over de therapeut en dan vooral privé informatie en dat begint op internet. Alles om de behoefte Aan het gemiste te bevredigen.
deze overdrachtsgevoelems maken therapie heel ingewikkeld. Het is belangrijk dat de hulpverlener zich Heel neutraal opstelt zodat de patiënt juist niet krijgt wat hij wil. Alleen dan kan echt naar de oorzaak gekeken worden, en kan deze worden opgelost. Als de hulpverlener er in meegaat krijg je onhoudbare situaties. Daarom wil je ook absoluut niet dat patiënten dit soort kwetsbare dingen over je kunnen vinden

Goed stukje. Nu meen ik me te herinneren dat in de oorspronkelijke psychiatrie (van Freud en Jung) overdracht juist noodzakelijk wordt gevonden om de patient te kunnen helpen.Weliswaar wil ts geen psychiater worden,dus dan is het misschien weer anders?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:27

Joolien schreef:
Verkeerde conclusie Gini. Ik ga ook helemaal van bokt af. ;) Ik ben niet van plan nog onder dit account actief te zijn, behalve dan nog in dit topic of een verdwaalde reactie her of der.

Ik ben momenteel in gesprek met de moderators om berichten te verwijderen. Wat de precieze vervolgstappen gaan zijn weet ik nog niet, maar dat wordt geregeld :)

Voor nu wil ik iedereen bedanken voor de mooie tijd hier. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad, geweldig leuke mensen ontmoet, vrienden gemaakt en heel veel geleerd, op paardengebied maar ook over mezelf.
Bedankt :wave: :evaw: _/-\o_

Ik denk dat dat het verstandigste voor jou is.Al vraag ik me af of je het vol gaat houden,want Bokt is toch wel leuk en leerzaam.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:17

Ik snap het probleem niet zo. Je bent niet verplicht iets op Bokt te zetten en ook niet om iets te lezen.Wel is het zo dat alles wat men op internet in het algemeen plaatst,daar meestal voor altijd op blijft staan. dan vind ik Bokt een betrekkelijk veilige plek om dat te ervaren en ervan te leren.Er wordt door de mods toch geregeld ingegrepen als een discussie ontspoort.Ik ben wel tevreden over Bokt en ik heb er best veel aan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:22

Pandora2 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Het is totaal niet veilig maar dat maakt niet uit. Ik heb gewoon geen zin om op m'n 40e nog op een paardenforum te hangen. Dat is een keus die ik maak.

:oo Heb je wat tegen veertigers die op een paardenforum rondhangen ? >;) :')

Waarom nou jij... :+

Ik ben 65. En ik ben dol op Bokt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:37

Dames en heren! Zet gewoon niets op internet wat je eigenlijk geheim wilt houden!Is dat nu zo moeilijk?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie