Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:04

Tja, daar zit ik dan. Me druk te maken over hoe ik dit ga oplossen. Ik besef me natuurlijk achteraf, dat alles wat je op internet plaatst, dat het openbaar is, en dat het nu misschien wel te laat is om me daar druk om te maken...

Want bokt is gewoon voor mij de afgelopen 10 jaar een veilige plek geweest. Een plek waar ik alles kwijt kon, waar ik alles kon bespreken. Waar ik steun kon vinden, op m'n bek kon gaan, ruzies kon hebben maar vooral heel veel plezier had. Ha, het lijkt net de echte wereld. Zij het niet, dat de echte wereld geen 'terugspoelkanaal' heeft. Je kunt niet terug kijken wat voor maffe dingen ik 5 jaar geleden zei, of wanneer ik iemand face to face vertelde over kwetsbare onderwerpen.

Maar hier op bokt staat alles, hier staat mijn hele leven. Iets waar ik trots op ben, waarvoor ik mij niet schaam om het er openbaar over te hebben. Maar nu, ga ik als het goed is over een paar jaar aan de slag als hulpverlener, en de angst bekruipt me dat wat ik hier heb gedeeld, wel eens in mijn nadeel zou kunnen werken. Mensen waarschuwde me wel eens, 'pas op met wat je hier zegt als je ooit hulpverlener wilde worden', maar toen was het een ver van mijn bed show. Vooral omdat ik eigenlijk nooit echt geloofde dat ik hulpverlener kon worden, dat ik ooit mijn diploma zou halen, dat ik een keer wél ergens in zou slagen. Dus ik heb er nooit bij stilgestaan.

Ja, tot nu. En dan merk ik hoe bedrieglijk bokt is, hoe het een schijnveiligheid biedt. En dat ik mezelf wel voor de kop kan slaan dat ik ooit zoveel heb gedeeld hier. En hoe verdrietig ik er van word als ik ook daar weer aan denk, want bokt heeft mij echt zoveel ook gebracht.
Maar het werkt nu wellicht in mijn nadeel, en dat is pijnlijk. Ik zit me al suf te denken hoe ik hier weer anoniem kan worden. Of in ieder geval minder herkenbaar.

Vandaar dit topic. Om te sparren over de mogelijkheden. Te sparren dat mensen hetzelfde ervaren. En je hoeft me echt geen lezing te gaan geven in de trant van 'joh ik zei het toch' of 'jeetje ik vind het dom en naïef', want ik realiseer me echt wel dat het niet slim is geweest. Maar als je mijn verhaal leest, hoop ik dat je de essentie snapt...

Oké even mijn ideeën hoe of wat.
Als eerste merk ik dat de foto's die je via de bokt-upload neerzet, niet verwijderd kunnen worden? Dat zou ik graag anders zien zodat ik zelf bepaal welke foto's blijven staan.
Daarnaast, misschien een gek hersenspinsel van mezelf, maar is het mogelijk om alle niet-paardgerelateerde topics af te schermen voor niet-leden en nieuwe mensen? En dat is echt niet alleen voor mezelf(dat zou wat zijn), maar ik ben er van overtuigd dat er meer mensen zijn hier die er niet bij stilstaan hoe open en bloot het staat.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:25

Poeh, wat ben ik blij dat jullie allemaal begripvol reageren. :o Dank daarvoor :)

belle_boef, hoe groot de kans is dat iemand echt gaat spitten weet ik natuurlijk niet. Maar ik zat ook meer in de hoek te denken van werkgevers...Ik ga binnenkort stage lopen en wil het dan ook eens bespreken met de mensen daar, wat hun idee ervan is.

Citaat:
Ik ben echt heel erg ziek geweest en kon op dat moment (voor langere periodes) alleen maar 'in het moment' denken.
Daarbij heb ik veel dingen over mijzelf en mijn leven op internet gezet waarvan ik niet besefte hoe privé ze waren en hoe dat tegen me gebruikt zou kunnen worden.
Omdat puur op het moment dat je zulke dingen schrijft, je bezig bent met overleven, in leven blijven, niet verdrinken in je eigen verdriet en ellende.

Mooi gezegd :) Zo zie ik dat ook. Ik leefde zo in het moment.

@Shavis, haha ja misschien is dat ook niet helemaal gezond nee :+ Maar goed, dat is weer een andere kwestie.
Ik houd het aanbod graag in mijn achterhoofd. :)

Over het helemaal afmelden. Ik weet dat het bij hoge uitzondering wel wordt gedaan, maar goed ik ga er nog niet vanuit dat ik het zo hoog laat oplopen. Dat is voor latere zorg.
Uiteraard zal ik mijn naam aanpassen en zoveel mogelijk anonimiseren waar kan. Maar dan zal ik echt foto's moeten kunnen verwijderen.

GDG, daar heb je een punt, had ik nog niet bij stil gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:31

GDG schreef:
Foto's kun je helaas nog steeds niet zelf verwijderen maar je kunt ze wel laten verwijderen, gewoon even een verzoek sturen naar een mod.

Ja, dat zijn dus best wel heel veel foto's ,maar wellicht kan alles in 1 keer. Ik ga het eens vragen :P

Ja dat is zo T. Ik wil idd psycholoog worden, en dan is het gewoon niet bevorderlijk om je eigen strijd en psychisch verleden zichtbaar te hebben... Of dat overigens echt zo is vind ik nog weer een interessant aspect op zich, maar dat onderzoek ik liever niet via bokt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:34

bigone schreef:
Maar Joolien, maak je je niet voor niets druk?? Een hulpverlener met veel levenservaring, negatief en/of positief zou ik persoonlijk veel liever hebben dan een net afgestudeerde huppel van net 20 die nog groen achter de oren is wat betreft het leven.

Nou ja dat is natuurlijk de vraag, de een zal het prettig vinden, de ander niet. Sowieso vraag ik me af hoe snel iemand hier terecht komt als ze me gaan googlen, en gaan toekomstige cliënten dat uberhaupt wel doen. Maar toch vind ik het iets om me druk om te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:39

MarrieLeen schreef:
eekhoornerik schreef:
Je kan er toch voor kiezen om je profiel leeg te maken? Daarnaast mag je eenmalig je gebruikersnaam wijzigen.

Maak je er iets heel anoniems van, zoiets als "Bokker2019".

Hier zou ik idd eerst mee beginnen. :j


Uiteraard ga ik dat ook doen. Nu niet meteen op stel en sprong nodig overigens.

Toch voelt het gek trouwens, helemaal van bokt af. Bokt is zo'n ding in mn leven, het zou zo raar zijn om zonder bokt verder te gaan :') :+ Alsof ik een slechte relatie met een knappe jongen ga uitmaken ofzo _O-

Dani, bedankt voor je reactie. Dat is een beetje het punt, ik weet dat ik via jullie dingen kan verwijderen, maar t is zoveel :') (ik had tijd, veeeeel tijd). Maar ik ga er eens mee bezig. Foto's weghalen kan al een eerste stap zijn natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:50

Bubblewrap schreef:
Even voor je wezen googlen... Via je naam kom ik uit op happyst*rmchaser, en van daaruit op bokt. Stormchasetopic.

Dus je bent, misschien confronterend, weldegelijk vindbaar als men doorzoekt op google.


Haha bedankt voor het zoeken. Daar was ik gelukkig al van op de hoogte :) En dat ga ik sowieso veranderen.
Ik merk trouwens dat het nog niet zo erg is om mn eigen berichten door te spitten, te beginnen bij mijn lijst met topics :P Dat is makkelijker dat alle losse berichten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:16

Of ik wel of geen goede hulpverlener kan worden gaat het hier niet over. Dus daar ga ik niet op in ;)

Poes, goede tips. zelf dacht ik altijd dat het niet uit zou maken als ik dat zou laten staan, maar idd sommige reacties zijn misschien niet handig inderdaad.

Het is niet zo dat ik perse nu direct anoniem wil, dus ik heb geen reden om nu direct alles eraf te gooien. Ik wil gewoon weten wat mogelijk is.

Lughnassadh, ik ga hem eens googlen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:27

Bizzybijtje schreef:
Die anonimiteit valt vies tegen, ik heb laatst ook een oude bokker teruggevonden die (begrijpelijk) haar account had opgeheven en had binnen een paar klikken gevonden onder welke naam ze nu lid is. Helaas worden quotes niet verwijderd, dus het hele verwijderen van het account is mijn inziens ook schijn. Ik snap niet hoe dit zo'n issue is op Bokt, zijn ze bang dat er te weinig berichten worden geplaatst en dat Bokt daardoor minder groot is? Als je naar Reddit kijkt (voor de leken, Reddit is min of meer het grootste forum op het internet), daar kun je tot in het oneindige je berichten verwijderen. En dat vind ik persoonlijk niet meer dan normaal.
Wbt anonimiteit in de zorg, dit raad ik absoluut aan. Ik studeer ook psychologie en heb sinds mijn stage mezelf heel wat anoniemer gemaakt op het web. De reden hiervoor is niet dat ze niks over me mogen weten, maar juist om die professionele relatie aan te gaan in plaats van een vriendschappelijke. Dat klinkt vaag, maar als hulpverlener in deze branche is het belangrijk voor je eigen stabiliteit dat er een duidelijke scheiding blijft tussen zakelijk en privé. Dat betekent niet dat je niets deelt met cliënten, maar dat je juist 100% zelf keuze hebt wat je deelt (en dat er dus niet teveel gevonden kan worden op het internet).

Mar als het op Reddit kan, waarom kan het hier dan niet? Daar ben ik wel heel benieuwd naar :)

[***], helemaal anoniem is lastig inderdaad. Ik zit ook nog met mijn openbare weer account, wat ga ik daar mee doen. Want daar deel ik ook veel van mezelf, maar meer gewoon wie ik ben :P En niet zo zeer info over mezelf.
En ja, de gevolgen zijn moeilijk in te schatten, maar ik wil voorkomen dat ik er problemen mee krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:02

Idd, als ik 10 jaar geleden al wist wat ik zou worden als ik groot was :P Dan had ik nooit zoveel berichten gepost :P

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:41

Bij mij kom je hier niet direct, maar wel via mn bijnaam van het weerjagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:03

luxx schreef:
Maar hoe weten je toekomstige cliënten die bijnaam? Ik zou me pas zorgen maken wanneer je vindbaar bent op je voor en achternaam, dat gaan mensen googlen. Foto's inderdaad eraf, en lijkt mij dat je dan een heel eind bent

Omdat ik met mn bakkes in de krant en in online artikelen heb gestaan met mn volledige naam en die bijnaam :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 08:31

Das gek dat mn fb open staat, want ik dacht dat ik die had afgeschermd >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:12

Het liefst zou ik alles weg hebben natuurlijk, iig wat op het niet-paardgerelateerde deel staat.

En ik wil niet teveel ingaan op waarom ik zoveel post hier, laten we heter op houden dat ik altijd erg zoekende ben geweest en gewoon heel graag een oplossing wilde. En dat bokt met het veilige gevoel gaf dat ik hier alles kon delen.
Dat het niet slim is, of wat jullie er van vinden dat lijkt me niet van toepassing in deze situatie ;)

En nogmaals, ik hoef nu niet op stel en sprong alles te verwijderen, ik wil hiermee info vergaren over wat ik kan doen.

Troi, een online 'leven' zoals nu is idd niet haalbaar. Of ik nog uberhaupt op bokt te vinden ben in de toekomst weet ik niet. Misschien enkel als meelezer oid.

Maria1990, dat is dus ook de hele reden dat ik dingen van internet af wil hebben. :j

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:20

Ik ben nu halverwege, en ik ga nu stage lopen en krijg dan ook te maken met cliënten. Daarom dat ik er nu mee bezig ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:30

Willl65 schreef:
Ts ik adviseer je info in te winnen bij de autoriteit avg wet. (Google maar) Die kunnen je precies vertellen hoe het zit.
Beter dan deze welles nietes spelletjes.

Ga ik doen, iedereen bedankt voor het meedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:32

Verkeerde conclusie Gini. Ik ga ook helemaal van bokt af. ;) Ik ben niet van plan nog onder dit account actief te zijn, behalve dan nog in dit topic of een verdwaalde reactie her of der.

Ik ben momenteel in gesprek met de moderators om berichten te verwijderen. Wat de precieze vervolgstappen gaan zijn weet ik nog niet, maar dat wordt geregeld :)

Voor nu wil ik iedereen bedanken voor de mooie tijd hier. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad, geweldig leuke mensen ontmoet, vrienden gemaakt en heel veel geleerd, op paardengebied maar ook over mezelf.
Bedankt :wave: :evaw: _/-\o_


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:38

MarcoBorsato schreef:
Of niet. Ik ga mijn account ook sluiten straks en ik ben niet van plan een retourtje te doen.

Zullen we ergens anders de boel op stelten gaan zetten? :))

Nee zonder dollen, ik ga niet meer op internet. Het enige waar ik me online nog mee bezig wil houden is het stormchasen, meer niet.
Ik heb trouwens contact gehad met de modjes maar het wordt geregeld, dus dat is fijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:40

MarcoBorsato schreef:
Ik moet eerst nog hopen hk posts opruimen voordat ik me anonimiseer. Dat zal voor Jolien niet anders zijn.

Klopt, ik heb nog een zooi op te ruimen voor dat ik hier weg ben. En ik ben nu druk met school dus nu nog geen tijd voor :P

Anoniem

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:58

En de zon niet langer schijnt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:03

Cayenne schreef:
[ Video ]

_/-\o_ :') Wel een mooi uiteinde zo op bokt :') Bokt op zn leukst (damn dit ga ik dus wel missen :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:23

Niobe schreef:
MarcoBorsato gaat sowieso winnen, want die wil alleen maar vrij zijn

HAHAHAHA :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:05

Ailill schreef:
Conclusie: Joolien moet flink gaan gummen maar blijven. Als jij nou de identiteit van Hazes aan gaat nemen, word ik Cher :j

Hazes? Ben je niet goed? Ik word Celine Dion!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, Sewri, tengeltje11 en 6 bezoekers