Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:06

Laat ik mezelf even quoten uit een ander topic waar ik vond dat er een grens werd overschreden.
Onderwerp: Narcisme, wat is jouw ervaring?

Pipodipo schreef:
Het is niet helemaal eerlijk om herkenbare personen zo op internet af te schilderen.

Als je hulpverlener wil worden, dan is het misschien verstandig om niet in de wildeweg, in het openbaar 'diagnoses' te gaan stellen. Gelukkig was het nu alleen maar een mening en verder nergens op gebaseerd gelukkig. Maar stel nou eens dat je de persoon bent waar een dergelijk topic over gaat? Je bent zelf nogal herkenbaar, dat is door diverse mensen al aangegeven, dat maakt je familie ook zeer herkenbaar.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:22

poes schreef:
Ja die hele narcisme-hype op bokt vind ik super vervelend en dat zijn dus precies de berichten die ik zou laten weghalen want ik acht jouw aandeel daarin erg groot Jolien. Voor iemand die al best ver in de studie zit, vind ik dat zelf ook gewoon onbegrijpelijk. Ik vind je berichten over jezelf minder erg dan de talloze adviezen en verhaaltjes die je bij anderen hebt geplaatst.

Overigens denk ik dat ook dit topic er eentje is die ik zelf weg zou willen hebben.

Eens. Maar het is tot nu toe niet mogelijk geweest om een heel topic te laten verdwijnen alleen maar omdat een gebruiker ineens bedacht dat het niet zo handig was. MOet het beheer ook niet aan gaan beginnen, want dan kunnen ze het halve forum wel leeghalen. Als het beheer gebruikers tegen zichzelf wil beschermen dan is het zinvoller om zo'n topic direct op slot te gooien zodat het niet uit de hand loopt. Hetzelfde geldt dan voor het topic waar we nu mee bezig zijn.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:18

poes schreef:
Cayenne schreef:
TS heeft onlangs ook in een topic (waarin ik ook zit, vandaar dat ik dit weet. Heb het dus niet opgezocht :P ) verteld dat ze binnenkort een erg groot geldbedrag krijgt.
Dat zijn ook dingen die je gewoon echt niet moet plaatsen. Zeker met je persoonsgegevens die heel makkelijk te vinden zijn, kan dit soort info echt in verkeerde handen vallen. Denk aan bijvoorbeeld inbrekers etc.

Ik snap helemaal wat je zegt maar het hier herhalen is ook een beetje mottig :D
Cayenne schreef:
Heb je ook weer gelijk in _O- Maar het is ook als voorbeeld dat je sommige dingen gewoon echt niet op Bokt moet plaatsen.
En hoge bomen vangen daarbij meestal veel wind.
Maar als ik TS was zou ik dit topic ook weg willen hebben, want ook dat werkt niet in haar voordeel.

Dat zijn er dus al 3, ik denk dat het beheer daar echt niet aan moet beginnen. TS had gewoon een beetje beter na moeten denken, maar misschien zal ze dat voortaan ook wel gaan doen. Is de opleiding al afgerond trouwens?

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:25

Joolien schreef:
Dat het niet slim is, of wat jullie er van vinden dat lijkt me niet van toepassing in deze situatie ;)

Nou, dat lijkt me heel erg van toepassing. Die 'jullie' waar jij het over hebt, zijn namelijk ook echte mensen en de wereld blijkt vaak nogal klein. Dus ik zou zeggen, doe je voordeel met al dit gratis, maar waardevolle, advies. Je bent echt voorbij het punt dat je het nog kan afwimpelen.

Succes met de afronding van je studie.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:06

darkchrystal schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom er vanuit het beheer geen duidelijk antwoord komt waarom bokt dit nog steeds niet toestaat

Dat is om het financiele, zakelijke belang te beschermen.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:58

oji schreef:
Ik vind het persoonlijk heel erg kwalijk dat TS, wetende dat zij een bekende bokker is, wetende dat zij herkenbaar is als fysieke persoon, hele privé zaken over andere mensen om haar heen heeft gepost (zoals diagnoses, al dan niet door een professional of psychologie van de koude grond. Situaties op de werkvloer etc) heeft geplaatst. Die mensen zijn door haar toedoen herleidbaar en hebben door haar toedoen op internet een negatief label geplakt gekregen. Dat vind ik kwalijk. Daar vind ik mag Bokt wel iets aan doen om actief de berichten te gaan verwijderen. Voor de rest denk ik, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Exact dit. Eind van de rit is bokt ook weer niet verantwoordelijk voor wat TS anderen digitaal aandoet en voor zover ik weet heeft bokt.nl zich daar nog nooit iets van aangetrokken. Zaken als pesten en in kwaad daglicht stellen zij op FZ al vaker aan de orde geweest en hebben nooit ergens toe geleid.

Maar verder, volledig eens.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:00

Gini schreef:
MizzMontana schreef:
Stel dat er wel een optie zou komen om je eigen berichten weg te halen, na hoeveel tijd moet dat dan kunnen? Een jaar, een maand, een dag? Het lijkt mij ook niet wenselijk dat er vandaag allerlei willekeurige onzin gepost wordt omdat je weet dat je het morgen al weer weg kan klikken. Het zou dan wel echt heel onsamenhangend worden denk ik en op die manier hoeven gebruikers nog minder na te denken over wat ze posten.

En wat is dan nog de waarde van een discussieforum?
Stel dat in een discussie van 10 pagina's 10 actief meediscussiërende Bokkers beslissen om al hun berichten te wissen, wat doet dat met de discussie en de waarde van de discussie? En wat met de andere Bokkers die de discussie wel nog leuk vonden en nu in een verkapt topic zitten dat onherroepelijk zal doodbloeden? Hoe leuk zou het forum dan nog zijn?

Nou, de waarde van de discussie is er vaak alleen tijdens de discussie en daarna eigenlijk al niet meer zo erg. Bovendien moet een discussie ook niet overschat worden, het is maar een wisseling van meningen.

Maar even terug naar de AVG, het is misschien verstandig als gebruikers beter opletten wat ze in hun profiel delen en bijvoorbeeld stoppen om hun echte verjaardag aan te geven. Het is leuk om felicitaties te krijgen natuurlijk, maar je geboortedatum behoort wel echt tot identiteitsgegevens.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:33

MarcoBorsato schreef:
Maar het is wel beter zo :(:)

Waarom nou jij?

Zonder gekheid, er is echt een leven buiten bokt. Je hebt fok, viva, nujij; allemaal forums waar je los kan gaan.

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:30

MarcoBorsato schreef:
anjali schreef:
Ik snap het probleem niet zo. Je bent niet verplicht iets op Bokt te zetten en ook niet om iets te lezen.Wel is het zo dat alles wat men op internet in het algemeen plaatst,daar meestal voor altijd op blijft staan. dan vind ik Bokt een betrekkelijk veilige plek om dat te ervaren en ervan te leren.Er wordt door de mods toch geregeld ingegrepen als een discussie ontspoort.Ik ben wel tevreden over Bokt en ik heb er best veel aan.

Het is totaal niet veilig maar dat maakt niet uit. Ik heb gewoon geen zin om op m'n 40e nog op een paardenforum te hangen. Dat is een keus die ik maak.

Er zitten in Ik leef niet meer voor jou een paar regels die ik hier beter niet kan herhalen. Maar je bent er nog he?

Pipodipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:02

Gypsy schreef:
Ben ik de enigste die er nu wel de humor van in ziet hoe mensen op bokt bespreken hoe ze bokt gaan verlaten en vervolgens vrolijk blijven hangen? :')

Ze maken zich nog druk om wat er van ze achter blijft. Maar verder is het hilarisch voor op deze regenachtige dag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie