Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:24

Joolien schreef:
Daarnaast, misschien een gek hersenspinsel van mezelf, maar is het mogelijk om alle niet-paardgerelateerde topics af te schermen voor niet-leden en nieuwe mensen? En dat is echt niet alleen voor mezelf(dat zou wat zijn), maar ik ben er van overtuigd dat er meer mensen zijn hier die er niet bij stilstaan hoe open en bloot het staat.

Dat lijkt me niet haalbaar. Ik gok namelijk maar zo dat een heel groot deel van het verkeer hier komt doordat bokt omhoog komt in de zoekresultaten, juist ook bij het zoeken naar niet-paardgerelateerde onderwerpen. Daar komt dus een aanzienlijk deel van de inkomsten uit lijkt me en ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze dat op willen geven.

koeien op de weg...



GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:27

Foto's kun je helaas nog steeds niet zelf verwijderen maar je kunt ze wel laten verwijderen, gewoon even een verzoek sturen naar een mod.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:57

Dani schreef:
Topics/berichten kunnen <knip> geanonimiseerd worden, dan komen ze op naam van een gast-account wat voor al dat soort berichten wordt gebruikt. Dan hou jij je eigen account en zijn die berichten niet naar jou te herleiden.

Die optie kende ik niet, dat vind ik echt een mooie toevoeging +:)+ .

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:59

Ashleydk schreef:
Maar je boktnaam veranderen werkt ook niet helemaal toch? Er blijft toch altijd staan ‘tot ‘datum’ bekend als...’

Hoe kun je oude berichten in HK verwijderen dan? :oo dat is precies wat ik wil. Althans, niet verwijderen, maar namen/plaatsen aanpassen ofzo

Nee dat is eigen keuze. Maar als iemand je profiel aanklikt en je oudste berichten opzoekt kunnen ze het nog wel zien als ze doorzoeken totdat je een keer gequote bent (in de quote staat namelijk nog je oude naam).

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:36

Joolien schreef:
Het liefst zou ik alles weg hebben natuurlijk, iig wat op het niet-paardgerelateerde deel staat.

En ik wil niet teveel ingaan op waarom ik zoveel post hier, laten we het er op houden dat ik altijd erg zoekende ben geweest en gewoon heel graag een oplossing wilde. En dat bokt met het veilige gevoel gaf dat ik hier alles kon delen.
Dat het niet slim is, of wat jullie er van vinden dat lijkt me niet van toepassing in deze situatie ;)

En nogmaals, ik hoef nu niet op stel en sprong alles te verwijderen, ik wil hiermee info vergaren over wat ik kan doen.

Troi, een online 'leven' zoals nu is idd niet haalbaar. Of ik nog uberhaupt op bokt te vinden ben in de toekomst weet ik niet. Misschien enkel als meelezer oid.

Maria1990, dat is dus ook de hele reden dat ik dingen van internet af wil hebben. :j

Dat lijkt me nu juist wél van toepassing en uiterst actueel. Je doet het hier met dit topic namelijk ook/weer! Waarom pas je je postgedrag niet aan? Hoever moet bokt gaan in het beschermen? Ik bedoel nu wil je ook dít topic straks weghebben :? . Je zegt zelf: ja was dom, ja ik ben steeds gewaarschuwd maar zag er geen kwaad en ging eigenwijs door. Om vervolgens gewoon precies op dezelfde voet door te gaan :? .

Dus waarom heb je niet gewoon een pb naar een hoofdmod/bart/oid gestuurd? Waarom dit topic waarmee je gewoon wéér in de spotlight staat en waarin je wéér persoonlijke informatie deelt?

Overigens is juist dat wat mij als werkgever/collega nog het meest zorgen zou baren, het gebrek aan inzicht en grenzen en dat zelf (m.i. nog steeds) niet doorhebben. Ik zou me zorgen maken over hoe je daar in je werk mee omgaat en er geen vertrouwen in hebben. Dus ja ik snap dat je het allemaal liever weg hebt want het is gewoon verre van handig, maar ik snap echt niet dat je ondertussen toch stug doorgaat met diezelfde onhandigheid.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 18:11

Askja schreef:
Ts wilde een discussie openen n.a.v. haar eigen situatie.

Dat bepaalde Bokkers dit aangrijpen om haar te veroordelen op basis van bepaalde posts van haar kant, illustreert alleen maar de relevantie van deze discussie.

Wat mij daarin vooral stoort: men heeft zelf e.e.a. blijkbaar gretig meegelezen zonder op- of aanmerkingen, en nu ts er zelf over begint, barst de kritiek ineens los. Tja ...

Inderdaad - maak het niet persoonlijk, en als je dat toch nodig vindt, wees dan zo netjes om dit via pb te doen.

Serieus? TS geeft zelf toe al vele malen gewaarschuwd te zijn over haar postgedrag dus heeft niets met 'ineens' te maken.


Algemeen: als iemand topics weg wil hebben omdat ze spijt heeft dat ze zoveel prijsgegeven heeft dan zou ik als beheer een beetje iebelig worden als diezelfde persoon gewoon op dezelfde voet doorgaat en verwacht dat ook díe berichten weer verwijderd gaan worden.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:32

MarcoBorsato schreef:
Ach, gaten in persoonlijke topics. Zie daar geen probleem in. Ik heb ook flink gesneden in mijn HK topics uit 2006 :')

Van welk account dan?

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:09

MarcoBorsato schreef:
Nee ik heb gehoord dat je gewoon met een link je naam kunt veranderen. Maar zeker weten doe ik het niet.

:')

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:21

Willl65 schreef:
Ik weet niet waar jij je info vandaan haal maar Nederland heeft 2 jaar nodig gehad om deze wet te implementeren .
De wet zegt als het naar de persoon kan leiden
dan valt het onder avg .
Edit dus als iemand ts googled en dan bij ts haar berichten terecht komen en haar dus herkennen als ts dan valt dat onder avg. Gegevens mogen namelijk niet naar natuurlijk persoon herleidt worden

Volgens deze link (https://www.security.nl/posting/40390/J ... ijderen%3F) zouden een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie wel verwijderd moeten worden op verzoek. Als dat al juist is wil dat nog niet zeggen dat een forum maar klakkeloos alle honderdduizend berichten die je neergeplempt hebt hoeft te verwijderen. Nee, je zult dan eerder per bericht moeten aangeven welke je weg wil en waarom (die persoonlijke onthulling bijvoorbeeld). Tsja, veel succes en neem een maandje vrij om al je berichten door te spitten zou ik zeggen :P .

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:33

oji schreef:
Veel lastiger is alles wat semi ongemerkt van je wordt vastgelegd aan de hand van allemaal bonuskaarten, kortingskaarten, acties etc. Met die informatie kan je hele doen en laten, je koopgedrag, je locatie alles getraceerd worden en ja ook dat wordt allemaal vastgelegd. En al heb je die kaarten niet, met je pinpas alleen al is heel veel te achterhalen. Om het over je smartphone nog maar niet te hebben. Slimme meters, smart tv's etc etc. Handig hoor Google maps om de weg te vinden...ook handig om jou te vinden. Dat vind ik allemaal veel zorgwekkender als die informatie ooit in verkeerde handen valt.

Het punt is gewoon dat mensen niet nadenken. Ja ze denken ''Oh dat is makkelijk/handig/heb ik wat aan!'' en daar houdt het dan wel zo'n beetje bij op :7 . Ja en dan wordt er een gigantische hoeveelheid data van je opgeslagen.

Je hóeft namelijk niet overal te pinnen, of je locatiegegevens aan te hebben staan/door te geven, of een kortingskaart op naam te zetten/te gebruiken, of die slimme meter 'slim' te gebruiken of je hele leven inclusief je persoonsgegevens op bokt/FB/internet te zetten :)* . Maar hé, gemak dient de mens toch?

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Spuit 11, over anonimiteit op bokt, of juist niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:18

Hoe ontopic het precies is weet ik niet en ik twijfel al een tijdje of ik het hier ter sprake zou brenge, maar het gaat in elk geval over anonimiteit en ik gooi het nu toch maar eens in de groep. Ik zou graag eens een advertentie plaatsen op de boktmarkt, maar de aard van de advertentie vraagt/eist wel een vrij precieze plaatsaanduiding (advertentie is vrij nutteloos anders). Nu doe ik juist mijn best om zo anoniem mogelijk te posten hier dus die advertentie met plaatsaanduiding gaat hem niet worden met dit account.

Toch zou ik hem willen plaatsen dus hoopte ik dat ik dat met een ander account/SA zou mogen doen zodat mijn plaats/regio niet aan mijn gewone account gelinkt zou worden. Ik heb dit (een tweede account enkel voor de markt om redenen van anonimiteit) vorig jaar besproken met een mod die over SA's gaat en met nog een andere mod (van de markt geloof ik) maar ik kreeg helaas nul op het rekest: SA's zijn enkel voor persoonlijke/pijnlijke onderwerpen en verder kon ik toch gewoon een regio neerzetten (nee, want dat vind ik te herkenbaar) plus ik kon altijd later de advertentie weer verwijderen (uiteraard, maar ondertussen kunnen mensen mijn account linken aan mijn plaats/regio en mij herkennen, wat ik dus niet wil).
Ik vind het wel jammer, ook omdat als het zakelijk zou zijn ik er wel een tweede account voor aan mag maken maar omdat het om iets 'particulier' gaat dus niet.

Ik vraag me af of gezien de discussies en ontwikkelingen omtrent privacy/anonimiteit hier nu wellicht nog eens naar gekeken kan worden?

koeien op de weg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers