Experts? Welke kleur is dit veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Experts? Welke kleur is dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 18:29

Moeder van dit veulen is kleurgetest, ze is homozygoot voor zilver en zwart en LWO positief, dus frame overo.

Vader is ook kleurgetest, Gold champagne bont en heeft geen agouti.

Hun veulen vorig jaar was duidelijk zilver champagne en solid, ze had de typische roze oogleden en lichtblauwe ogen. Ze heeft nu een volle zus, maar deze is volgens mij tovero,.. wel duidelijk roze huid maar ik kan geen kleur zetten op de ogen. Doe zijn niet lichtblauw, eerder donkerblauw. Is ze zilver champagne of gewoon zilver?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨


Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 12:00

Blijkbaar heeft niemand een idee, ik heb dan al mijn moed verzameld en haren getrokken uit dit mooie lieve meisje (wat was dat een hartzeer om te doen). Morgen doe ik de brief naar de post voor het labo. Ben benieuwd.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Ayasha
Blogger

Berichten: 57829
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:35

Afhankelijk van hoe oud het veulen is zegt de roze huid nog niet veel. Bij mijn eerste veulen heeft het bijna twee weken geduurd eer de huid zwart werd.
Een blauwe waas over de ogen hebben veulens wel vaker. Mijn palomino merrie had een soort donkere grijsblauwe ogen. Die zijn gewoon bruin geworden uiteindelijk. :)

Ik zou dus gokken op geen champagne eerlijk gezegd gezien de ogen vrij donker zijn. Ook al zie ik de kleur op de foto's niet goed door de lange wimpers.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 12:45

Twee jaar geleden had ik ook dezelfde combinatie maar het veulen heeft het toen niet gehaald. Dit jaar is het hiervan een kopietje behalve voor die roze huid. Ik heb altijd gedacht dat ik toen een champagne veulen verloren had want het dood veulen had wel blauwe ogen als ik dat nakeek maar als ik nu de huid vergelijk was die te donker en zelfs duidelijk gevlekt, dus geen champagne toen.

Spoiler is het veulentje van 2 jaar geleden. Had ook een vol zusje geweest ..


Spoiler:
Afbeelding

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:19

Rood-basis veulens worden wel vaker met roze huid geboren, maar na een paar dagen verkleurd die zoiezo naar zwart. Op dag 2 zie je ze echt al grauwer worden.

Is haar huid nog steeds zo roze?

Edit: als mama homozygoot zwart is kan zij geen rood-basis zijn uiteraard.. dan zou ik toch op champagne gokken :) Silver Amber tovero dan ?

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Re: Experts? Welke kleur is dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 21:24

Ja, huid is nog roze. Amber kan ze ook niet zijn, geen agouti bij de ouders. Het is silver of silver classic champagne,.. dat zijn de enige twee opties met frame en bont dan natuurlijk.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:52

Ik ben wel eens heel benieuwd wat hierbij uit de kleurentest komt. Ik dacht eerst nog silver smokey, daar zie je ook wel eens hele lichte varianten in zoals deze:

Afbeelding

Alleen dat verklaart niet de roze oogleden.. Heel benieuwd naar de uitslag!

wendy1987

Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Experts? Welke kleur is dit veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:55

Ik blijf dit zulke leuke topics vinden als kleurenleek..
Ik verbaas me altijd over die kennis van sommige bokkers en al die kleuren..
Ik google me altijd wat af na zo'n topic..

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-21 15:32

Dustinlover schreef:
Ik ben wel eens heel benieuwd wat hierbij uit de kleurentest komt. Ik dacht eerst nog silver smokey, daar zie je ook wel eens hele lichte varianten in zoals deze:

[ [url=m/RRYfLF.png]Afbeelding[/url] ]

Alleen dat verklaart niet de roze oogleden.. Heel benieuwd naar de uitslag!


En genetisch ook niet mogelijk aangezien er geen creme gen aanwezig is bij de ouders. ;)

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

RSDICBS

Berichten: 1003
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:55

Geen idee maar ik ben benieuwd naar de uitslag!
Waar heb je het geen gestuurd?

Afbeelding
Afbeelding

Niet de meest florissante foto maar dit is mijn amber champagne (geen crème beide ouders getest en dragen dit niet) Hij is ook heel licht.


Afbeelding
Dit is m'n veulen van dit jaar iedereen dacht vos. Ik palomino vond haar net niet rood genoeg. Blijkt na het testen dus idd palomino splash te zijn.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 06:45

Dustinlover schreef:
Ik ben wel eens heel benieuwd wat hierbij uit de kleurentest komt. Ik dacht eerst nog silver smokey, daar zie je ook wel eens hele lichte varianten in zoals deze:

[ [url=m/RRYfLF.png]Afbeelding[/url] ]

Alleen dat verklaart niet de roze oogleden.. Heel benieuwd naar de uitslag!


Dit paard is homozygoot zilver dan zie je ze vaker zo licht.

Ben ook benieuwd naar de uitslag!


Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-21 10:46

En hier hebben we de uitslag..

Afbeelding

ondertussen was ik via een facebookgroep een ander veulen tegengekomen uit 2019 met bijna dezelfde kleur en ook donkere ogen. Eigenaresse wist het toen ook niet en uit de test kwam net hetzelfde uit, silver classic champagne.


Afbeelding

De naam van mijn veulen heb ik aangepast naar iets meer champagne-achtige,
Laureas Gold'N Chardonneigh Miss June

Chardonnay is de naam van druiven waar champagne van gemaakt heeft, ik heb er Chardonneigh van gemaakt, aangezien dat 'Neigh' het Engelse woord is voor hinnik.. kleine woordspeling is altijd leuk. :+

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers