Welke kleur word mijn veulen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Welke kleur word mijn veulen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 20:27

Beste Bokkers ,

mijn merrie is nu 5 maanden drachtig. ( afgelopen zomervakantie stonden mijn paarden bij een hengstenhouderij voor vakantie stalling. Daar heeft ze onverwachts bezoek gehad van een hengst in het weiland. :D . Ik ben er wel blij mee.

Mijn merrie is een tinker en is bruin platenbont. De hengst is een perlino D pony. ( cremello kleur, roze mond en ogen)

Volgende jaar juni rond de 20ste zal mijn merrie haar veulen krijgen. Ik ben benieuwd wat voor kleur mijn veulen zal worden. Helaas heb geen foto van de hengst, de foto van mijn merrie is van de zomer 2016 .

Wat denken jullie van de kleur van mijn veulen ?


Afbeelding


Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:36

Hoogstwaarschijnlijk valk en mogelijk bont.

Of je kans hebt op palomino of smokey black en of je ook een effen veulen kan hebben is misschien te achterhalen als je de kleur van de ouders kent van hengst en merrie (of beter nog een kleurtest van jouw merrie en de dekhengst)

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:37

Het veulen zal altijd één verdunning hebben. Het veulen zal daarmee palomino, valk of smokey black worden, al dan niet bont.
Eea afhankelijk van of de merrie en de hengst non-agouti dragen (dragen ze beide dubbel agouti zal er nooit een smokey uitkomen) en of ze vosfactor dragen (dragen ze die beide niet, dan komt er nooit een vos uit).

KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:57

Wat is er uitgekomen? Ben nieuwsgierig :o

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 09:15

KuilderR schreef:
Wat is er uitgekomen? Ben nieuwsgierig :o


Helaas liep het voor ons heel anders af dan verwacht. Het veulentje werd 3 weken te vroeg geboren en met een enorme hazenlip. Er was geen overlevingskans en ik moest een beslissing maken om onze prachtige merrie veulentje uit haat lijden te verlossen, het inslapen is heel goed en in alle rust verlopen. Hier heb ik een topic over gemaakt. ( als het goed is staat hier de link)


[IM] Onze veulentje is er niet meer !