Zwarte paarden die verkleuren -> verklaring in genetica?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Zwarte paarden die verkleuren -> verklaring in genetica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 20:21

Ten eerste ik ben echt een leek op het gebied qua kleurengenetica. Dus alvast excuses als dit een domme vraag is of hij al heel vaak is gesteld. Nu mijn merrie drachtig is leek het mij toch wel leuk om te kijken welke kleuren eruit konden komen en zo ben ik vandaag een beetje in de kleurengenitica gerold. En dat zette mij aan het denken.

Een deel van de zwarte paarden verkleurd in de zomer. En sommige worden zelfs aardig licht bruin. En dat is niet alleen onder de KWPN’ers (waar kleuren zwart en vos voorkomen en allerlei variaties) maar ook onder de Friezen en die zijn allemaal zwart. Nu vroeg ik mij af of dit te verklaren is d.m.v. kleurengenetica?