Welke kleur heeft onze pony nu echt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
margaux_a
Berichten: 57
Geregistreerd: 25-05-16

Welke kleur heeft onze pony nu echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 20:06

Hallo iedereen
Ongeveer 2 maanden geleden kochten we onze pony Hero.
In zijn boekje staat dat hij een zilverappel is, maar hij heeft eigenlijk geen appeltjes meer.
Noemt de kleur dan hetzelfde of niet?

Afbeelding

Afbeelding

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Welke kleur heeft onze pony nu echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:08

Zilverappels hoeven voor zover ik weet geen appels te hebben! Wel een erg mooi kleurtje, denk dat het gewoon een zilverappel is :j

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Welke kleur heeft onze pony nu echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:19

Dit is zeker een zilverappel. Knap dier hoor!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:29

Zilverappel is een verkeerde vertaling van het engelse: silver dappled ... waar dappled betekend geappeld (vacht). Dus in feit een donker paard met flink wat 'appels' op zijn vacht. Deze zg 'appels' hebben niets en ook niets met het zilver gen te maken!!

Zonder de afkomst van je pony te weten en alleen uitgaand van de foto denk ik dat het een zwart-zilver is.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:31

Peterina schreef:
Zilverappel is een verkeerde vertaling van het engelse: silver dappled ... waar dappled betekend geappeld (vacht). Dus in feit een donker paard met flink wat 'appels' op zijn vacht. Deze zg 'appels' hebben niets en ook niets met het zilver gen te maken!!

Zonder de afkomst van je pony te weten en alleen uitgaand van de foto denk ik dat het een zwart-zilver is.


Vader is silverdapple (Ee en Zz) en moeder vos, is silverdapple maar verschilt per seizoen.
Hier (ben vorige eigenaar) had hij net voor de lente appeltjes, maar wel niet in extreme vorm. :)