Champagne fanclub!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinniie

Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:25

Icecrystal schreef:
Jammer dat Khasanova toch nog te grove is voor wat ik zoek :o .
Op bovenstaande foto valt het wel mee maar ik vind hem hier te zwaar gebouwd maar dat is natuurlijk smaak!

[ [url=m/oLCEo6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Champ lijkt wel weer sjieker maar die is weer zo klein.... Moeilijk!!

Malik staat al een tijdje te koop elle! Echt een onwijs knap dier <3 .
Moun is trouwens ookal 1.52, wie weet gaat hij de paardenmaat nog halen :D



Ik kom even binnenvallen :P weet iemand of deze Khasanova nog ter dekking staat? En hoe wat waar dan? :P
Ik ben op zoek voor de palomino homozygote tobiano part-bred arabische merrie van een vriendin...

Gigixponys

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:56


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:52

Oproepje: vriendin van me vond vandaag zomaar een (amber)champagne hengstje tussen een groepje, in tytsjerk, vermoedelijk ongeveer een jaar oud.
Wellicht weet iemand hier van wie hij is? :D

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:19


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:11

Ja had het inmiddels ontdekt, dat kan niet missen dat het el dorado is haha. :D Ik had al zo'n vermoeden maar was niet zeker. :))

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:58

Faline wat grappig!
Maar dat klopt is idd onze el dorado :P


Afbeelding

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 13:16

Het is al een tijdje stil hier, tijd om dit topic weer wat omhoog te schoppen. :D
Zie dat ik ons champagne veulentje van dit jaar hier nog niet eens gemeld had.
Een amber champagne merrieveulen uit onze gold champagne merrie. Inmiddels al weer een flinke dame aan het worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:50

<3 <3 <3
Prachtig! Daar willen we wel meer foto's van zien :D :D

Ik vond het wel leuk om even foto's te vergelijken van Dycha toen ze een paar dagen oud was en nu 1.5 :D
Soms geloven mensen niet eens dat het t zelfde veulen is haha.

Afbeelding

Afbeelding

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 16:11

Ja, dat snap ik! Wat veranderen ze van kleur hè! Ze is mooi licht geworden. Prachtig! <3

Bij onze classic is het precies zo, al was jouw veulen volgens mij nog donkerder:

Afbeelding

Afbeelding

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:57

Afbeelding

Onze mooie gold champagne mini merrie!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:37

Coloured hoef geen strikje om hoor!! WoW wat een gaaf dier!!

Faline wat is ze mooi zo apart dat het zo bij kleurt!

Rsdicbs wat een leukerdje ik vind de witte manen wel mooi bij de champies!

Sydney groeit als kool inmiddels al groter als mams met dr 2,5 jaar! We zijn al een beetje spelende wijs bezig met het wennen aan zadel en singel enz. Ze geeft er echt helemaal niks om!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Champagne fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:34

@ candalisa dat is ook een prachtig paard zeg! Zo 1 wil ik er ooit ook nog O:)

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 21:22

RSDICBS: Wat een mooi klein schatje! :j Wat een verschillende tinten zijn er toch in gold champagne. Eigenlijk in alle varianten van champagne.

Candalisa: Wat is Sydneys gegroeid en wat glanst ze mooi! <3

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:41

@Coloured, wat een mooi merrieveulen zeg, die is inderdaad al goed aan de groei ondertussen, die bles maakt het echt af, prachtig veulen.

@Faline, inderdaad een veulen kan van kleur altijd fel veranderen, ik heb dat ook voor met mijn veulens. Dit jaar had ik een bruin dun veulentje maar moeder had ook roan, en bleek dat later doorgegeven te hebben, het was onherkenbaar paar maand later. :D Bij champagne kan het precies ook nogal gaan doorkleuren.

@RSDICBS, jouw gold champagne heeft veel weg van mijn gold champagne. Toen ik hem kocht was hij geheel wit, gelukkig zie ik nu wel dat hij wat kleur heeft. :)

@Candalisa, wat een ongelofelijk prachtig paard is Sydney, en dat zadel staat haar zo mooi!

Ik verwacht volgend jaar twee AMHA veulens uit mijn gold champagne mini hengst, ik ben enorm benieuwd wat het zal worden.

Bij mijn zilverappel frame overo merrie, Blackertor Eagles Platinum Queen
Afbeelding

En mijn bruinbonte Beethovens PokerFace
Afbeelding

Op de foto zijn ze beide al bijna vier maanden drachtig, want de foto's zijn allemaal vanmorgen genomen. :D

En dus ook de schuldige GoldMine, had hem vanmorgen wat gewassen, was nog niet helemaal droog op de foto. :+
Afbeelding

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:52

Oeh wat een knappe paardjes allemaal!

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 15:24

Laureas schreef:
@Coloured, wat een mooi merrieveulen zeg, die is inderdaad al goed aan de groei ondertussen, die bles maakt het echt af, prachtig veulen.

@Faline, inderdaad een veulen kan van kleur altijd fel veranderen, ik heb dat ook voor met mijn veulens. Dit jaar had ik een bruin dun veulentje maar moeder had ook roan, en bleek dat later doorgegeven te hebben, het was onherkenbaar paar maand later. :D Bij champagne kan het precies ook nogal gaan doorkleuren.

@RSDICBS, jouw gold champagne heeft veel weg van mijn gold champagne. Toen ik hem kocht was hij geheel wit, gelukkig zie ik nu wel dat hij wat kleur heeft. :)

@Candalisa, wat een ongelofelijk prachtig paard is Sydney, en dat zadel staat haar zo mooi!

Ik verwacht volgend jaar twee AMHA veulens uit mijn gold champagne mini hengst, ik ben enorm benieuwd wat het zal worden.

Bij mijn zilverappel frame overo merrie, Blackertor Eagles Platinum Queen
[ [url=m/MkR98S.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn bruinbonte Beethovens PokerFace
[ [url=m/SekIzC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de foto zijn ze beide al bijna vier maanden drachtig, want de foto's zijn allemaal vanmorgen genomen. :D

En dus ook de schuldige GoldMine, had hem vanmorgen wat gewassen, was nog niet helemaal droog op de foto. :+
[ [url=m/10JhDG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaat hij straks beschikbaar zijn voor de dekdienst? Is hij dan ook bij het nmprs op de keuring aanwezig komend jaar?

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 15:46

@RSDICBS, het is zeker de bedoeling dat Gold naar de nmprs keuring gaat, ik heb heel wat werk gehad om hem nmprs in orde te krijgen maar het is gelukt.

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:01

Laureas schreef:
@RSDICBS, het is zeker de bedoeling dat Gold naar de nmprs keuring gaat, ik heb heel wat werk gehad om hem nmprs in orde te krijgen maar het is gelukt.


Ah leuk!
Ik hoop er ook te zijn met mijn hengstje maar die is al eens eerder geweest.

Ben benieuwd haha

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:36

Coloured knap veulen! Ga je die zelf houden?

Faline bijzonder hè hoe die champagne tinten zo kunnen verschillen. Mijn classic is een stuk donkerder gebleven.

RSDICBS wat een knappert!

Laureas ik wil in de toekomst graag een mini en deze door een champie mini hengst laten dekken. Ben benieuwd naar je veulens volgend jaar!

Candalisa Sydney is ook knap hè. En zo braaf ook met het zadel!

Jaycee is nu drie en ze is ook een stuk groter dan haar moeder. Ze is een stuk donkerder dan de andere classics hier. In de winter is ze nog donkerder. Ik had dit jaar gehoopt op een volle broer of zus van haar maar dat mocht helaas niet zo zijn. Volgend jaar een nieuwe poging.
Afbeelding

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:42

Ik heb hier altijd stilletjes meegelezen en gekeken naar jullie prachtige dieren in de hoop ooit hier ook nog eens wat te mogen posten. Maar eindelijk na 2 jaar wachten kan ik zeggen dat ik ook een champagne in bezit heb!! *\o/* En dan wel in mini vorm, veulentje Nora <3 Haar moeder is een palomino en vader Classic Champagne Cream Silver. Deze week gaat de kleurentest op de post, ik ben heel benieuwd wat er uit komt!


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 20:27

Pandakaas, wat een heerlijk veulen heb je daar! Prachtig! *\o/* Ik gok silver classic champagne. Wat denk je zelf? Laat je de uitslag weten?

AstridJ: ja, het merrieveulen houden we aan. Met haar proberen we onze 2e warmbloed champagne lijn verder op te bouwen. :j
De andere lijn is met het classic champagne veulen die nu al weer 2 jaar is. :)

@Laureas: wat heeft je hengstje een mooie lichte tint! Is hij alleen gold champagne of ook nog crème?

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:36

@Pandakaas, heerlijk is het als dromen uitkomen en dan nog in zo'n vorm. :)

@Coloured, Gold is kleurgetest, hij is silver gold champagne bont, zonder agouti en ook geen crème. Toen ik hem kocht was hij helemaal wit, ik dacht dat ik een cremello had staan, alleen had hij andere ogen en spikkels op zijn neus. :+

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 20:39

Laureas schreef:
@Coloured, Gold is kleurgetest, hij is silver gold champagne bont, zonder agouti en ook geen crème. Toen ik hem kocht was hij helemaal wit, ik dacht dat ik een cremello had staan, alleen had hij andere ogen en spikkels op zijn neus. :+


Dat verklaart dat hij zo licht is. Silver verdunt natuurlijk ook weer over het champagne heen. Mooi!
En zonder Agouti! Zou ik heel blij van worden!

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:43

Ja, inderdaad, ik had er op gehoopt dat hij geen agouti had. :D En ja, het was me ook opgevallen dat zilver het champagne lichter maakt. De meeste van mijn merries zijn toevallig homozygoot voor zwart, dus ik weet dat als hij zijn champagne gen doorgeeft, dat het amber of classic wordt.

Pandakaas

Berichten: 1385
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:54

Coloured schreef:
Pandakaas, wat een heerlijk veulen heb je daar! Prachtig! *\o/* Ik gok silver classic champagne. Wat denk je zelf? Laat je de uitslag weten?


Dank je wel :) Ik gok zelf ook silver classic champagne, al zou ik het heel leuk vinden als er nog cream bij zou zitten. Maar je kan niet alles :D Test ligt klaar om morgen op te sturen!

Ik vind het trouwens bijzonder om te zien hoeveel ze nog kunnen verkleuren vanaf veulen naar volwassen. Daar zag ik wel wat mooie voorbeelden van voorbij komen :j