Fokken met een fjord kruising

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Re: Fokken met een fjord kruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:06



KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:20

anjali schreef:
KuilderR schreef:
Ik heb geen ervaring met fokken enzo. Maar ik kwam deze op mp tegen.

Als je bont wilt en wat groter wilt, is dit misschien wat?

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... eulen.html

Is die niet te groot en zwaar voor deze merrie?


De merrie is nog maar 1 jaar en 7 maand. Die wordt nog groter en hoogstwaarschijnlijk ook breder. Kan het op de foto niet goed inschatten of ze breder wordt.

KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:41

Wat voor rassen, temperament en kleuren hengst wil je niet op je merrie hebben? Ben nu een beetje aan het rondkijken (voor de lol dan hé) maar weet niet hoe of wat je wilt.
Heb je ook nog iets wat je er in wilt houden? Karakter, beenwerk, etc.:)

KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:05

Misschien is Freeman vdl wat?
(Donker)bruine hengst, springen, warmbloed, van wat ik kan vinden een goed karakter en 1.70 groot.
Stukje van het internet:
Volgens het keuringsrapport is ''Freeman VDL een eerlijke, betrouwbare hengst met ruim voldoende instelling. Zijn stap is zuiver en ruim voldoende tot goed van bewegen. De draf is ruim voldoende. De galop is goed van ruimte. In beweging heeft de hengst een goede houding en ruim voldoende balans. Hij springt met ruim voldoende tot goede reflexen en een goede techniek. Freeman VDL toont veel tot zeer veel vermogen. Hij kan het model verbeteren en vermogen toevoegen aan de fokkerij''.


Edit:

Ooh! Ik heb een leuke Appaloosa hengst van 1.65 gevonden! Loopt dressuur en heeft ook al nakomelingen:
Palousa-Convenance

En nog 1 van 1.68 ;)
Palousa-San Sebastian
Goed dressuur bloed en kan springen. Over het karakter kan ik niet zo veel vinden.

KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:13

DeMolenhoek schreef:
Gho, misschien ben ik een spelbreker, maar wat er in dit topic gebeurd vind ik eigenlijk allerminst een hulp. Ik zie hier hengsten voorbij komen die voldoen aan maat en kleur, maar dat is het dan ook. Je zit met een jaarling waarvan je zelfs nog niet weet hoe ze uit groeit. Gaat ze een sterke of een weke rug hebben, gaat de beenstand correct zijn, hoe ontwikkelen haar gangen zich verder etc.

Ik zou nu echt nog niet beginnen kijken, maar wachten tot ze zeker 2,5 is en eerst een hengst afmeten op haar bouw en de verbeterpunten daarin, dan pas het kleurtje.


Als je het (deels) over mij hebt: ik kijk ook naar karakter en ik weet dat de merrie nog te jong is - ik kijk voor de lol.
Wel goede tips trouwens :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brittneyx en 21 bezoekers