"Omgekeerde" schimmel? Wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

"Omgekeerde" schimmel? Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 10:36

Hoi allemaal!

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat, zo niet, dan graag verplaatsen. :)

Goed, zoals de titel al aangeeft lijkt mijn pony haast wel een omgekeerde schimmel. Toen ik haar bijna een jaar geleden kocht was ze wit met wat donkere spikkels. Met haar wintervacht werd ze donkerder, een beetje rossig haast. Ik vermoedde daardoor een roan-factor.

Maar ze wordt niet meer lichter! Ik had verwacht dat ze met de zomervacht weer terug zou gaan naar het witte, maar ze wordt alleen nog maar donkerder. Wel is het rossige weg en verruild voor echt zilverachtig grijs. Ik vind het heel gaaf staan, en gewoon erg fascinerend. Heeft iemand van jullie een idee wat hier voor genetica achter kan zitten? (Ook met het oog op een veulentje in de toekomst enzo)

Hier even een foto ter illustratie, door het felle licht lijkt het hier wat lichter dan ze in werkelijkheid is.
Afbeelding


happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 11:41

Ik weet helaas niets van haar afstamming. Kan sabino ook later ontstaan? Qua vlekkenpatroon zou het wel kunnen kloppen, maar dan zou ze het al moeten hebben gehad, toch?

Voor het plaatje, toen ik haar kocht was ze zo:

Afbeelding

Afbeelding

En nu dit: (Duidelijker foto gevonden :D )
Afbeelding


happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 11:58

StillAngel schreef:
Is ze niet gewoon vies? :') :') grapje, aan mij heb je niks :+


Hahaha, soms is ze ineens ook zwart, of groen gevlekt inderdaad :+


ArankaM schreef:
Heb je haar niet later in de zomer gekocht? Misschien is ze over een maand wel weer lichter.


Het zou nog kunnen, dan moet ze in een maandje ineens weer omkeren. Ik weet het gewoon niet zo goed.

Misschien inderdaad gewoon nog even afwachten?

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: "Omgekeerde" schimmel? Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 20:57

Hmm, misschien toch inderdaad "gewoon" roan sabino. Over een ruime maand heb ik haar een jaar, dan zou ik het moeten weten, lijkt me.
Bedankt voor het meedenken in elk geval!

En chimello, bedankt voor de tip! Wanneer mijn vakantiegeld binnen is ga ik misschien wel zo'n test laten doen. Weet ik het ook meteen voor fokken in de toekomst :)
(Oh, en wat is LP? Ze heeft wel spikkels rond haar uiers en een blauw oog)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB en 27 bezoekers

cron