Testen bij Animal Genetics

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Testen bij Animal Genetics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 01:13

Hallo,

Wie heeft ervaring met testen bij Animal genetics? Heb uiteraard de site al bekeken, maar m'n Engels is niet al te best helaas en zou dus graag lezen hoe het ging bij anderen. Hoe gaat de betaling bijv, heb geen PayPal oid.

Heb wel eerder haar laten testen bij VHL, dus haren trekken etc is me wel duidelijk :j

En, Tobiano is het enige wat ik qua bont bij deze merrie moet/kan testen toch? Alles kan natuurlijk, maar verwacht weinig anders dan Tobiano..

Afbeelding

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Testen bij Animal Genetics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 01:22

Waar wil je haar op testen? Het enige dat interessant zou kunnen zijn is of ze 1 of 2 keer zwart heeft, 1 of 2 keer agouti en 1 of 2 keer tobiano. Maar echt bijzondere dingen zul je niet vinden.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 01:49

Nee, iets bijzonders zit er zeker niet in idd. Laat haar testen op vos/zwart en Tobiano. En wffs en Pssm1. En later myotonie, maar niet via animal genetics. Maar ik heb weinig kaas gegeten van bont, weet dat ze hetero of homozygoot kan zijn en hoe de kansen van haar veulens dan zijn, maar:

Is Tobiano de enige bont variant die zij kan zijn?

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Testen bij Animal Genetics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 02:00

Ja, ze heeft niet echt tekenen van andere bont patronen. Weet je ook wie haar ouders zijn? Ze lijkt me homozygoot namelijk, ze heeft dierenpootjes op haar zijkant staan, dat duidt vaak op homozygoot.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Testen bij Animal Genetics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 07:22

Contact met hun verliep prima. Kwamen zelfspot checken of de haren niet visboer stamboek getrokken moesten worden anders kreeg ik mogelijk dubbele kosten later. Uitslag ook snel binnen. Betalen ging makkelijk, geloof gewoon overschrijving

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Testen bij Animal Genetics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:46

Dit is een typisch tobiano patroon ja, andere bontpatronen zitten hier niet in. WFFS en PSSM testen is altijd nuttig als je erover denkt te gaan fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 14:05

Ik heb via dat bedrijf een pssm test gedaan. Goed bevallen en met credit card betaald.

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:49

belle_boef schreef:
Contact met hun verliep prima. Kwamen zelfspot checken of de haren niet visboer stamboek getrokken moesten worden anders kreeg ik mogelijk dubbele kosten later. Uitslag ook snel binnen. Betalen ging makkelijk, geloof gewoon overschrijving

Beter eerst even lezen voor je het plaatst.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:03

pillow schreef:
belle_boef schreef:
Contact met hun verliep prima. Kwamen zelfspot checken of de haren niet visboer stamboek getrokken moesten worden anders kreeg ik mogelijk dubbele kosten later. Uitslag ook snel binnen. Betalen ging makkelijk, geloof gewoon overschrijving

Beter eerst even lezen voor je het plaatst.



Nee beter van niet. Dit staat wel leuk.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 20:31

Top, bedankt! Moet je het papier opsturen met het haar en krijg je dan een rekening, of? Had al wel begrepen dat je eerst moet betalen en dan de uitslag krijgt, maar kan verder niks vinden om direct te betalen bij bestellen van de test oid.

De fokker van de merrie was een oude man. Hij zei dat de moeder een kwpn vos was met een vlek onder de buik. De vader was een "bonte fries", fries x kwpn. Maar verder geen papier.

Maar ik heb idd eerder gehoord dat ze tekenen heeft van homozygoot bont, wat eigenlijk dus niet zou kunnen.. Tenzij de moeder heel minimaal bont was?

Merrie is momenteel drachtig. We hebben haar laten dekken door de New Forest hengst Woodrow Carisbrooke.
Door de combinatie zal de kans dat het veulen lijder is er amper zijn, maargoed voor de zekerheid willen we de merrie toch laten testen. Voor evt als we haar nogmaals laten dekken en zodat we weten of er een kans is op drager bij het veulen. Dan komt er namelijk zeker geen nakomeling meer van deze merrie of haar veulen.
Dus we doen het warmbloed pakket met Wffs, Pssm1, red factor en agouti. En nog los Tobiano.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:46

Homozygoot bont kan inderdaad niet zonder twee bonte ouders. Dat paw prints een aanwijzing voor homozygoot zouden zijn is al lang achterhaald. Meten (in dit geval: testen) is weten.
Agouti status (is ze Aa of AA) is interessant om te weten. Moeder is vos (ee) en je merrie is zelf bruin, dus ze is Ee, daar hoef je niet voor te testen.
WFFS en PSSM testen zijn wel aanraders als je wil fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:48

Ik heb geen idee meer wat eerder was. Heb op hun formulier creditcard gegevens ingevuld en het hele handeltje samen met de haren op de post gedaan. Zij regelen zelf de afschrijving op de creditcard. En eens in de maand wordt dat dan door de bank weer bij mij afgeschreven.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Testen bij Animal Genetics

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 15:52

Ik heb toevallig net mijn uitslag terug. Ik heb paypal aangemaakt(heel simpel) en kon eerst ook niet vinden hoe ik het met paypal moest doen. DUs haren opgestuurd en 40 pond overgemaakt via paypal. Het bleek 42 pond te zijn en kreeg dat netjes terug gestuurd en kreeg via paypal een betaalverzoek van hun voor die 42 pond(je email adres dan op het formulier zetten waar de paypal op zit).

Het scheelde bij mij de helft met VHL dus vandaar de keuze om naar Animal Genetics op te sturen.

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Re: Testen bij Animal Genetics

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 16:14

Ik heb PSSM2 laten testen. Of het formulier aangekruist om online te betalen. Vervolgens via mijn bank app het geld overgemaakt en formulier + haren op de post gedaan. Een dag later gebeld voor bevestiging, toen stond het geld op de rekening. Fijne service! ;)