Bruin pangare schabrak panterbont?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Bruin pangare schabrak panterbont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 08:02

Ik doe graag een beroep op kleuren kenners. Ik denk dat mijn ruin een bruin schabrak panterbonte met pangare is. Zou dat kunnen? Weet iemand of het Lp gen pangare uitsluit?

Het is een kruising tussen een volbloed Fries en een Original (fewspot) Knabstrupper. Moeder is dus echt zwart. Vader had m.i. bruin als basiskleur.

Twee foto’s, hij is in de winter donkerder dan in de zomer.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BabbieB op 17-10-20 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Bruin pangare schabrak panterbont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:05

Geen idee wat kleur betreft, maar wat een rete gaaf dier <3

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 08:07

Indi_Vito schreef:
Geen idee wat kleur betreft, maar wat een rete gaaf dier <3


:o Dank je, dat is leuk om te horen! Ik zal ‘t vandaag zachtjes in zijn oor fluisteren ;)

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Bruin pangare schabrak panterbont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:19

Haha toen ik je titel las dacht ik dat je op zoek was naar een panterbont dekje (schabrak) met als basiskleur bruin pangare, ik was al nieuwsgierig hoe dat er in godsnaam uit moest zien. Dat het topic over een appaloosa zou gaan kwam niet in me op :+

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:22

Anouk_H schreef:
Haha toen ik je titel las dacht ik dat je op zoek was naar een panterbont dekje (schabrak) met als basiskleur bruin pangare, ik was al nieuwsgierig hoe dat er in godsnaam uit moest zien. Dat het topic over een appaloosa zou gaan kwam niet in me op :+


Hahaha ik dacht hetzelfde. Mijn dochter zocht nog een panterprint dekje dus ik dacht ik kijk ff mee. Wat een gaaf paard zeg.

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:45

Indi_Vito schreef:
Geen idee wat kleur betreft, maar wat een rete gaaf dier <3


Precies mijn gedachte. Wat een knapperd!

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:32

*\o/* de knapste!!!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Bruin pangare schabrak panterbont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:05

Mooi dier :D ook ik heb geen verstand van de kleur.... maar het is wel echt een tof dier :D wat doen jullie zoal?

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 14:24

Sjong schreef:
Anouk_H schreef:
Haha toen ik je titel las dacht ik dat je op zoek was naar een panterbont dekje (schabrak) met als basiskleur bruin pangare, ik was al nieuwsgierig hoe dat er in godsnaam uit moest zien. Dat het topic over een appaloosa zou gaan kwam niet in me op :+


Hahaha ik dacht hetzelfde. Mijn dochter zocht nog een panterprint dekje dus ik dacht ik kijk ff mee. Wat een gaaf paard zeg.


Hahaha ik snap de verwarring! Zijn ‘sjabrak’ qua kleur zit ook nogeens niet op de plek waar een sjabrak zou liggen :D
Neon schreef:
Mooi dier :D ook ik heb geen verstand van de kleur.... maar het is wel echt een tof dier :D wat doen jullie zoal?

We rijden hem op dit moment in. Gas, rem en stuur zitten er al aardig op onder de man. Verder doe ik ook korte teugelen met hem en dat gaat al best leuk. Zijgangen zitten er al op. *D