Drafsport: Zeker geen snelle manier van mennen te noemen!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Drafsport: Zeker geen snelle manier van mennen te noemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-15 20:22

* http://www.bokt.nl


Afbeelding
Andrys tijdens de koers


Na het plaatsen van de spoedcursus voor dummies “Endurance: Meer dan een lange buitenrit” kreeg nieuwsredactielid Anoli al snel een uitnodiging van Bokker ruitje, in het echt leven Cathy van Stal de Groene Meer. Of Anoli soms interesse had om zoiets te schrijven over de drafsport? De correspondentie verliep direct spontaan, hieronder een citaat hoe het contact verliep:

Anoli schreef:
Ik ben een totale leek op draverij gebied en zie het heel bot gezegd als een snelle manier van mennen :o


Cathy schreef:
Wahahaha, die opmerking MOET in je verslag hoor :'). Snel mennen :') . Ik kan wat hebben hoor, vind het hilarisch!


Dus bij deze Cathy ;)

Het bleef niet alleen bij spontane en leuke correspondentie. Nadat er een datum en locatie waren afgesproken werd Anoli, ondanks een hectisch moment van het inspannen en warmlopen van één van de paarden, zeer hartelijk welkom geheten door Cathy en haar ouders. Direct werd er uitleg gegeven over het warmlopen.

Zo rijden de pikeurs de paarden warm op de baan waar ook de wedstrijd wordt verreden. Het lijkt in eerste instantie een beetje een chaos vanwege de paarden die dwars door elkaar lopen, omdraaien op het veld en waarbij iedere pikeur zijn of haar eigen ding doet. Maar wanneer men beter kijkt is te zien dat elke pikeur een aantal dezelfde dingen doet op de drafbaan. Zo worden de paarden warm gelopen in, uiteraard, de draf om de spieren voor te bereiden op de wedstrijd, maar oefenen ze ook de start een paar keer. Tijdens het warmlopen kan de pikeur al voelen hoe het paard die dag is en eventueel de tactiek voor de wedstrijd daarop aanpassen.